El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
El comitès provincials d’UGT a Catalunya, també en peu de guerra contra el traspàs de Rodalies
  • CA

Nova ofensiva sindical contra el compromís del traspàs de Renfe a la Generalitat de Catalunya. El passat tres d’agost, el secretari general de la Federació d’UGT de Serveis, Mobilitat i Consum, Antonio Oviedo, remetia una carta a la ministra de Transports i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, on mostrava la “preocupació” del sindicat per les notícies d’un possible traspàs a Rodalies a Catalunya dels actius que pertanyen a Renfe i Adif i recordava que les empreses estatals són “indivisibles”. Ara aquesta batalla contra el traspàs ha guanyat adeptes, en concret, els comitès provincials de Barcelona, Girona i Tarragona d’UGT. Aquests comitès han emès un comunicat conjunt on es mostren “estupefactes” i consideren el traspàs una “agressió”.

En concret, asseguren que els membres d’aquests comitès així com els treballadors, “que actualment exercim la nostra professió en l’àmbit de Catalunya, ens trobem estupefactes en conèixer, un cop més, les intencions recentment manifestades als mitjans de comunicació de voler efectuar l’estudi de la transferència dels nostres llocs de treball, així com de tots els actius i el material amb què exercim la nostra tasca diària”. En aquest sentit, conclouen que “la Generalitat de Catalunya ha desatès les funcions que va assumir sobre regulació, planificació, gestió, coordinació i inspecció del servei de transport de viatgers per ferrocarril de Rodalies“.

A més, asseguren que ha “quedat sobradament demostrat des de l’any 2010 que les institucions que ara fan aquesta exigència no han estat capaces de millorar el servei, ni preveiem que ho siguin en el futur, ja que des que ostenten la seva gestió no han aconseguit millorar l’explotació dels trens, incrementar la seva eficiència ni augmentar la seva prestació“. “Diàriament”, continua el comunicat, “vivim en el nostre treball les mancances que suposa una gestió dotada de recursos econòmics però incoherent en la seva execució pressupostària, amb prioritats en la imatge corporativa més que en el servei i en la seva qualitat”.

Amb tot aquest argumentari, consideren “que, de produir el lliurament de la titularitat de Rodalies, això representaria una greu agressió als drets laborals de les persones ocupades, incomplint l’acordat amb la Representació Legal dels Treballadors en l’any 2007“.

El comunicat dels comitès provincials d’UGT Renfe CatalunyA/QS

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Cal dir-ho a agost 13, 2021 | 12:02
    Cal dir-ho agost 13, 2021 | 12:02
    Les "empreses" estatals espanyoles son "indivisibles" diuen, així aquests xovinistes espanyols ens expliquin com amb el cafè-para-todos hom va poder dividir la "indivisibilitat" del govern espanyol. Si ara a l'estat espanyol hi ha 17 "comunidades" i ciutats autònomes africanes, que gaudeixen d'autonomia respecte al govern "central", com s'ho van fer per a invisibilitzar aquest divisió que segons ells és indivisible ?
  2. Icona del comentari de: ton c. a agost 13, 2021 | 12:09
    ton c. agost 13, 2021 | 12:09
    només cal veure la nota on expliquin, bé és un dir el que ells consideren una agressió, ui pobrets, en quin idioma està escrita, en el de l´imperio, no hase falta de decirt nada mas, oi?
  3. Icona del comentari de: Juan Ripolles a agost 13, 2021 | 12:12
    Juan Ripolles agost 13, 2021 | 12:12
    RENFE - RODALIES o CERCANIAS es ESTATAL per tant no es pot traspassar a una CCAA ------------------------------------------------------------------------------------- FGC - Es AUTONOMICA per tant l'ha de gestionar la Generalitat de Catalunya
    • Icona del comentari de: A Juan Sin Pollas a agost 13, 2021 | 17:27
      A Juan Sin Pollas agost 13, 2021 | 17:27
      Quin comentari més poc suc i poca-solta, segons la teva "teoria" ara no existirien les 17 "comunidades" - incloses les ciutats africanes- autònomes respecte al govern espanyol. Ni serien possibles totes les transferències fetes des les acaballes dels anys 70, 1979, a les esmentades "autonomies". Som al 2021 i curiosament encara resten pendents uns munt de "transferències" de les que segons el Juan Sin Pollas en creu saber molt. A sobre ignora que els actuals Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya tenen el seu origen en una "TRANSFERÈNCIA" "espanyola" de l'any 1979. La transferència fou feta des d'una companyia ferroviària pública espanyola anomenada FEVE. S'ha d'ésser capsot per a escriure tantes fal·làcies des de la ignorància més supina. A sobre, segurament els funcionaris espanyols de FEVE de l'època varen reaccionar com els ara "sindicalistes" de la notícia.
    • Icona del comentari de: És així a agost 13, 2021 | 18:10
      És així agost 13, 2021 | 18:10
      Ehem ! "Estatal" espanyola, com totes les transferències abans d'ésser traspassades a cadascuna de les "autonomías" de l'estado de las autonomías". Quan els trens de rodalia de RENFE hagin estat del tot traspassats a la Generalitat de Catalunya, a partir d'aleshores les gestionarà la Generalitat de Catalunya, és obvi . Per a un espanyolista esdevindrà una qüestió "autonòmica" en comptes d'autònoma respecte de Madrid. Als xovinistes espanyols, encara els hi fa cosa dir que, per exemple els FGC, inclosa la línia de la Pobla de Segur des del 2005, son de gestió autònoma respecte del a les empreses públiques espanyoles del ram i del govern "central" espanyol.
  4. Icona del comentari de: Ferran a agost 13, 2021 | 12:14
    Ferran agost 13, 2021 | 12:14
    Cal dir-ho i ton c. : Dos comentaris al mes pur estil d'adoctrinament i am uns arguments amorfes,
    • Icona del comentari de: ue em fas l´ghonor, els hi fessis als succesius governs espanyols, ah sempre que no siguis socialista, clar. a agost 13, 2021 | 16:12
      ue em fas l´ghonor, els hi fessis als succesius governs espanyols, ah sempre que no siguis socialista, clar. agost 13, 2021 | 16:12
      home Ferràn, sería bo que aquets arguments dels q
    • Icona del comentari de: ton c. a agost 13, 2021 | 16:14
      ton c. agost 13, 2021 | 16:14
      si jo ja hi anava a doctrina quan vaig fer la primera comunió, peró potser vosté es socialista i no la va fer i per aixó no va anar a doctrina.
    • Icona del comentari de: A l'espanyolam amorf a agost 13, 2021 | 17:00
      A l'espanyolam amorf agost 13, 2021 | 17:00
      Es això, amorf, l'amorfisme d'Espanya i del xovinisme espanyol no té límits ni criteris. Segons "alguns" la gestió dels trens de rodalia del nostre país no és pot dividir "d'Espanya-una-grande-y-indivisible" però hi poden haver els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. És molt fàcil, xovinistes espanyols de pa sucat amb oli, que rodalies passi a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya-FGC i així no es divideix res espanyol, ni us toca el "sensible" voraviu espanyol.
    • Icona del comentari de: Ha, ha, ha, ha, ha a agost 13, 2021 | 18:23
      Ha, ha, ha, ha, ha agost 13, 2021 | 18:23
      Tot allò que no és xovinisme constitucional i institucional espanyol, per a en Ferran és "adoctrinament"... Uf ! Quin fenomen paraespanyol més estrany... Que se n'ha fet del soufflée i del "pensameinto único", i dels "nazis" , "messias", "supremacistas"... ? "Porque-ya-sabemos-qué-pasa-en-Cataluna."
  5. Icona del comentari de: Raül a agost 13, 2021 | 12:18
    Raül agost 13, 2021 | 12:18
    Sindicalistes per espanya, per un bon servei i els seus dret laborals ja si tal...
  6. Icona del comentari de: Ferran a agost 13, 2021 | 12:26
    Ferran agost 13, 2021 | 12:26
    UNA grande y TODOS SOMETIDOS, de donde íbamos a sacar "perras" si hacen el traspàs? Oviedo dixit
  7. Icona del comentari de: Aigualit a agost 13, 2021 | 12:35
    Aigualit agost 13, 2021 | 12:35
    Traspasar rodalies ws crear in nou xiringuito de "enchufaos" lazis. No al traspàs se rodalies de la Red Española de Ferrocarriles.
    • Icona del comentari de: Anònim a agost 13, 2021 | 15:54
      Anònim agost 13, 2021 | 15:54
      hahaha... tu ets de que l'agafes a diari, no?. Vaaa, que se't veu la ploma, fatxenda!
    • Icona del comentari de: A l'Aigualit a agost 13, 2021 | 19:47
      A l'Aigualit agost 13, 2021 | 19:47
      Babau. Els FCG des del 1979 i des del 2005 la línia de la Pobla de Segur, en la qual no havia fet manteniment ni millores des de feia dècades, son traspassos de línies ferroviàries des de xarxes espanyoles de ferrocarrils. Fem una recerca i un estudi científics, independència i veurem si el nostre país amb un estat propi en forma de república, funciona millor o pitjor que la teva Espanya.
    • Icona del comentari de: Joan de Canyamars a agost 14, 2021 | 11:59
      Joan de Canyamars agost 14, 2021 | 11:59
      Ui quina por de perdre els privilegis de que disfruten ara sota el paraigua de l'estat. Ara resulta que el traspàs de la gestió que es va fer sense el corresponent finançament, es molt dolent i es queixen que la Generalitat no ha fet prou inversions. Que us en foteu? L'únic que pot fer inversions, en la situacio actual és l'estat l fa anys que no les fa.
  8. Icona del comentari de: Cau de calaix! a agost 13, 2021 | 13:02
    Cau de calaix! agost 13, 2021 | 13:02
    Es que si es volen assumir competencies, el primordial es ser mes eficients que els actuals gestors i tractar millor als treballadors. Sinó, no cal exigir cap traspàs
  9. Icona del comentari de: Joan Triadó a agost 13, 2021 | 13:28
    Joan Triadó agost 13, 2021 | 13:28
    FGC funciona cent vegades millor que RENFE. Ja està provat que ho podem fer millor. Els traspassos que es van fer en època del PSC eren de fireta. Si no tens tots els medis no serveix per a res u traspàs. Diu la UGT "ha desatès les funcions que va assumir sobre regulació, planificació, gestió, coordinació i inspecció del servei de transport de viatgers per ferrocarril de Rodalies“. Com es pot fer això? Sense calers, sense les infraestructures, sense personal propi, sense trens, sense inversions? No es pot fer. Va ser una manera de figurar per part del PSC. Que ho diguin clar, els que signen volen tornar al seu país perquè a Catalunya no s'hi troben bé perquè no és el seu país i tenen por de perdre l'oportunitat de tornar-hi algun dia. Això es podria arreglar en l'acord, però no s'hi volen arriscar.
    • Icona del comentari de: Pere Lluis G. a agost 13, 2021 | 16:34
      Pere Lluis G. agost 13, 2021 | 16:34
      Joan Triadó : Sabies que per fer un traspas d'un servei ESTATAL fa falta una llei aprobada per majoria per el Senat Espanyol ??
  10. Icona del comentari de: falco a agost 13, 2021 | 13:59
    falco agost 13, 2021 | 13:59
    Del sindicat tenen que ser, aquets que tenen la feina asegurada i que normalment no foten brot . Clar que no volen el traspas, aixo representaria la perdua dels privilegis. En lo referent a manteniment i demes tonteries esta clar que el que volen es que nosaltres paguem tot el que ells fan malament, i pet aqui no tenim que entrari. Que mirin el servei dels ferrocarrils de la Generlitat i potser aprendran a fer be les coses. Aixo es una de les ramificacions de atado y bien atado
  11. Icona del comentari de: Tap a agost 13, 2021 | 15:20
    Tap agost 13, 2021 | 15:20
    Colons i Ocupants Espanyols sempre els tindrem contra. És el destí dels Colonitzats Catalans.
  12. Icona del comentari de: Angelblau a agost 13, 2021 | 16:42
    Angelblau agost 13, 2021 | 16:42
    Recordeu .. aquest "sindicat" està subvencionat anualment per els "presupuestos generales del estado español".
  13. Icona del comentari de: Sindicato de vagos y delincuentes a agost 13, 2021 | 17:07
    Sindicato de vagos y delincuentes agost 13, 2021 | 17:07
    Aquests sindicats actuen com autèntiques màfies, amb uns privilegis que no volen perdre. Són un llast per la modernització del servei ferroviari.
  14. Icona del comentari de: A l'espanyolista de pa sucat amb oli i barrut Ferran a agost 13, 2021 | 17:14
    A l'espanyolista de pa sucat amb oli i barrut Ferran agost 13, 2021 | 17:14
    Renfe i Adif, no son empreses de la "unidad" d'Espanya "por la gracia de Dios". Resulta que a la península Ibèrica ja hi havien altres operadores de ferrocarrils, però Franco el 1941 va crear la "unitat" ara indivisible, amb l'associació forçada de les empreses : Companyia dels Camins de Ferro del Nord d'Espanya, la Companyia dels Ferrocarrils de Madrid a Saragossa i Alacant, la Companyia de l'Oest, la Companyia dels Ferrocarrils Andalusos i el Metro Transversal de Barcelona (aquesta línia fins al 1943). L'any 2005 l'empresa "indivisible" Renfe la varen dividir entre Adif, ens gestor de les infraestructures ferroviàries espanyoles, i Renfe, companyia que en té a càrrec l'explotació. Les "divisions", els espanyols les fan quan els hi convé, en nom de la miserable unitat fictícia d'Espanya, un ens que des del 1587 no s'atura de dividir-se i se li'n separen territoris sense aturador, però, a ulls d'un xovinista espanyol tipus a hores d'ara Espanya encara és una unitat indivisible "hasta que la autoridad competente no diga lo contrario" ha, ha, ha com l'ara rei espanyol emerito quan el 1976 va permetre la "separació" de la província indivisible del Sahara... Quina barra, Ferran !
  15. Icona del comentari de: Són idiotes a agost 13, 2021 | 17:23
    Són idiotes agost 13, 2021 | 17:23
    Aquests fanàtics ja no representen a ningú. Que parin de rebre subvencions si us plau
  16. Icona del comentari de: joandomenec a agost 13, 2021 | 17:33
    joandomenec agost 13, 2021 | 17:33
    I els independentistes afiliats a aquesta màfia espanyolista UGT i Comissions què diuen? La consellera Bassa militant d'UGT tota cofoia per la solidaritat del seu sindicat. Res a dir?
  17. Icona del comentari de: A Juan Repollas a agost 13, 2021 | 17:33
    A Juan Repollas agost 13, 2021 | 17:33
    Quin comentari més babau i poca-solta, segons la teva "teoria" ara no existirien les 17 "Comunidades" 17 - incloses les ciutats africanes- autònomes respecte al govern espanyol. Ni serien possibles totes les transferències fetes des les acaballes dels anys 70, després de la mort biològica del dictador, a les esmentades "autonomies". Som al 2021 i curiosament encara resten pendents un munt de "transferències" de les que segons "l'expert" Juan en creu saber molt. A sobre ignora que els actuals Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya tenen el seu origen en una "TRANSFERÈNCIA", repetim, una "transferència", "espanyola" de l'any 1979. La transferència fou feta des d'una companyia ferroviària pública espanyola anomenada FEVE. S'ha d'ésser capsot per a escriure tantes fal·làcies espanyolistes des de la ignorància més supina. A sobre, segurament els funcionaris espanyols de FEVE de l'època varen reaccionar com els ara "sindicalistes unionistes" de la notícia. Algú més espavilat que en Juanito Repollas, s'hi juga un pèsol ? Solució a les hemeroteques.
  18. Icona del comentari de: joandomenec a agost 13, 2021 | 17:37
    joandomenec agost 13, 2021 | 17:37
    I els independentistes afiliats a aquesta màfia espanyolista UGT i Comissions què diuen? Res a dir?
  19. Icona del comentari de: A en 'Ferran', Juan Repollas i als espanyolistes més xovinistes a agost 13, 2021 | 17:48
    A en "Ferran", Juan Repollas i als espanyolistes més xovinistes agost 13, 2021 | 17:48
    Les companyies ferroviàries espanyoles son transferibles i algunes fins i tot desapareixen. Uns exemples, FEVE creada el 1965, el 1979 els ferrocarrils i recorreguts d'aquesta companyia ferroviària espanyola foren TRASPASSATS a la Generalitat de Catalunya, avui operen sota els nom de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Aquesta companyia espanyola FEVE es va dissoldre l'any 2013. L'any 2005 Espanya feu efectiu el traspàs de la línia de RENFE Lleida - la Pobla de Segur als FGC. El mateix any l'empresa inicià la renovació (la qual no s'havia fet durant dècades) de la via i les instal·lacions al tram entre Balaguer i la Pobla de Segur, obres que durarien un any... Per quins set sous no es poden "traspassar" ara uns altres recorreguts ?
  20. Icona del comentari de: L'autonomia i les 'transferències', les de Portugal a agost 13, 2021 | 17:57
    L'autonomia i les "transferències", les de Portugal agost 13, 2021 | 17:57
    N'hi ha que, o teniu poca memòria, no ho heu estudiat mai o sou encara en una edat tendra i innocent. Però, des del 1980 cada volta que s'han transferit competències en "funcionament" i amb un cert "pes", els funcionaris de torn i l'espanyolisme més ranci i carca, d'entrada sempre s'hi han oposat. l'excusa sempre és la mateixa, la unitat d'Espanya, ens ho sabem de memòria. Molts dels descendents dels funcionaris espanyols, ara ho troben dat i "transferit" de tota la vida. Ha, ha, ha. A sobre alguns es pregunten, des de l'espanyolisme, perquè tants de catalans volen aconseguir la independència i l'estat propi en forma de república. Seguim.
  21. Icona del comentari de: Són descendents de feanquistes a agost 13, 2021 | 18:52
    Són descendents de feanquistes agost 13, 2021 | 18:52
    En temps de Franco, aquest va donar els llocs de treball de la Renfe, el metro, els taxis, la Seat, la químicca de Tarragona... a franquistes-falangites procedents de l'España profunda... castellana esclar. I aquests llocs de treball hAn passat de pares a fills, a nets... tots amb sentiments castellano-espanyols-centralistes. Viuen en una bombolla castellana dins de Catalunya .
  22. Icona del comentari de: Pepista a agost 13, 2021 | 19:16
    Pepista agost 13, 2021 | 19:16
    Ara us faran currar jajajaja
  23. Icona del comentari de: L'OBSERVADOR ASTORAT a agost 13, 2021 | 19:18
    L'OBSERVADOR ASTORAT agost 13, 2021 | 19:18
    Els "Camaradas-Compañeros" dels "Sindicatos" no estan per les "Rodalies", volen "Cercanias, Una, Grande y Olé".
  24. Icona del comentari de: Kramer a agost 13, 2021 | 20:25
    Kramer agost 13, 2021 | 20:25
    el que es indivisible es la seva intel·ligència, doncs sumant-les totes don un resultat igual a cero.
  25. Icona del comentari de: Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) a agost 13, 2021 | 20:56
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) agost 13, 2021 | 20:56
    La xurma de la UGT són titelles de la oligarquia castellana i l'IBEX-35
  26. Icona del comentari de: Paula a agost 13, 2021 | 21:48
    Paula agost 13, 2021 | 21:48
    Ufffff son funcionaris ..... tenen por de prendre privilegis.
  27. Icona del comentari de: Piolin a agost 13, 2021 | 23:52
    Piolin agost 13, 2021 | 23:52
    Quants parats tenim a cat ......? Doncs ja està llest .
  28. Icona del comentari de: Joan F a agost 14, 2021 | 00:34
    Joan F agost 14, 2021 | 00:34
    Si aquests funcionaris no estan d'acord, "ancha es España"...
  29. Icona del comentari de: ernst a agost 14, 2021 | 00:47
    ernst agost 14, 2021 | 00:47
    La UGT es un sindicat cosmopolita de Madrid, i no volen tenir res a veure am un govern regional
  30. Icona del comentari de: Ferran a agost 14, 2021 | 09:43
    Ferran agost 14, 2021 | 09:43
    No podrían ir todos en tromba a arreglar lo del precio de la luz?. Eso si que sería positivo
  31. Icona del comentari de: GROC a agost 14, 2021 | 10:32
    GROC agost 14, 2021 | 10:32
    De l'UGT han surtit bons independentistes , mes que demostrat L'anima de l'UGT es tan españolista com VOX , sempre al servei de la patronal i reserva de votans del PSOE. A ,alguns dirigens , els i podriem recorda , tots els excesos amb les excuses de reunions i d'altres surtides , enganyan a les propies dones (els casats) . Barres lliures als prostibuls , meriscades etc. Ara desda Madrid no els controlen. Per sort no tots son iguals , seguramen que traballadors ,estaran contens amb resoldra els seus problemes. L'ecpció que confirma la regla
  32. Icona del comentari de: Pepet a agost 14, 2021 | 11:47
    Pepet agost 14, 2021 | 11:47
    Ens fan un favor. Tota la xarxa de ferrocarril gestionada per ferrocarrils de la Generalitat I que renfe s'endugui a tots els seus treballadors que no vulguin ser "dividits".

Respon a A l'espanyolam amorf Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa