El dirigent dels Comuns i dirigent de la llei d’amnistia, Jaume Asens, posa sobre la taula que l’acord per la llei de l’amnistia “és imminent”. Així ho ha confirmat en una entrevista al programa de Catalunya Ràdio, El suplement on també ha dit que “és una qüestió d’hores o de dies”. Aquestes declaracions han anat molt lligades a la certesa que té el dirigent dels comuns del fet que PSOE i Junts arribaran a un punt en comú molt aviat. Una situació que ha fet enfadar al secretari general de Junts, Jordi Turull, qui ha explicat que “de les novetats s’informarà des de Junts”.

Segons Asens, aquest cop tothom ha “après la lliçó” i “no hi haurà escena de negociació de l’últim minut”. “El PSOE no votarà en contra de les esmenes de Junts, i Junts no votarà en contra de la llei”, ha assegurat. Així doncs, el dirigent dels comuns ha reiterat que no hi ha cap mena de preocupació perquè no s’acabi arribant a un acord i que, per tant, no queda gaire temps perquè es concloguin les negociacions. El polític, a més, ha destacat el “sentit de la responsabilitat” de totes les parts per evitar “repetir el guió de la darrera ocasió”.

Jordi Turull, Secretari General de Junts per Catalunya. 05.12.2023 / Mireia Comas
Jordi Turull, Secretari General de Junts per Catalunya. 05.12.2023 / Mireia Comas

Junts es desvincula de l’opinió dels Comuns

En resposta a aquestes declaracions, Turull -que sembla haver tornat a les seves labors dins del partit després l’operació– ha confirmat que ningú parla per Junts. En una piulada a X, l’antic Twitter, ha deixat clar que “de les negociacions de Junts amb altres forces polítiques, si hi ha cap novetat, s’informarà des de Junts”. En aquest sentit, el secretari general del partit ha recordat que no hi ha ningú més que pugui definir com van les negociacions i ha desacreditat l’opinió d’Asens: “Del que diguin o especulin tercers sobre hipotètics acords de Junts, no ens en fem gens responsables”.

Més notícies
Notícia: L’1×1 definitiu de les pel·lícules dels Oscars 2024
Comparteix
Tota la informació que cal per poder parlar dels premis com un bon cunyat. Aquest any la gala de premis arriba tard de nou: el dia 10 de març (11 ja a l’hora catalana)
Notícia: El poble més bonic per visitar el mes de març, segons ‘National Geographic’
Comparteix
Aquesta petita població del Priorat és reconeguda per la seva bellesa paisatgística
Notícia: ‘Eufòria’ arrenca amb una gran sorpresa i interpretacions vibrants
Comparteix
Vivim la primera gala del concurs musical de TV3 des de plató
Notícia: ¿On eren Évole i companyia quan els acusats per terrorisme eren els CDR?
Comparteix
"El 2018, quan els CDR eren ben vius, no tenien la seguretat d’aquesta rendició a canvi d’acabar amb la repressió"

Comparteix

Icona de pantalla completa