El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
El Suprem confirma la sentència que torpedina la immersió lingüística
  • CA

El Tribunal Suprem ha rebutjat el recurs de cassació de la Conselleria contra la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya que obligava les escoles catalanes a impartir un 25% de les hores lectives en castellà. Això fa que aquesta sentència contra el català sigui ferma. En aquest marc, el Govern ha convocat una roda de premsa urgent del conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, i la consellera de Cultura, Natàlia Garriga, en què han assegurat que es seguirà aplicant la llei d’educació actual, que implica que el català és la llengua vehicular.

Cambray ha assegurat que vol donar un missatge de “tranquil·litat” als centres educatius. “La llei d’educació de Catalunya compta amb un amplíssim consens social i ha estat declarada Constitucional”, ha assegurat el conseller, que ha reivindicat l’escola catalana com un element “integrador” i “fonamental” per l’alumnat estranger.

“Ingerència” dels jutges

“Som un país ric, d’orígens diversos, i a l’escola catalana s’hi parlen més de dues centes llengües”, ha reivindicat el conseller durant la seva intervenció per posicionar-se contra la sentència del Suprem i comprometre’s a defensar el sistema educatiu català de “l’atac frontal dels jutges”. El conseller considera que “no hi ha cap conflicte lingüístic” sinó que es tracta d’una “ingerència” d’un tribunal que “desconeix la realitat de les escoles del país”. “Des del 2005 només hi ha 80 famílies que hagin demanat l’escolarització en castellà pels seus fills”, ha dit per defensar el seu argument.

La sentència, però, es fa sobre la llei Wert, l’antiga llei d’educació del ministre popular, que ara ha estat substituïda per la LOMLOE, la llei Celaá. Això podria evitar el compliment de la sentència del TSJC. “És una anomalia més, és una sentència en base a una llei que ja no existeix”, ha etzibat Cambray. A dos quarts de vuit es reuniran el president del Govern, Pere Aragonès, el conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray i altres agents implicats en el departament d’Educació per tal de valorar la decisió del Suprem.

Una sentència contrària a Europa

La Plataforma per la Llengua assegura que la sentència que ja és ferma -pel rebuig del recurs del Govern- és contrària a la Carta Europea de les Llengües Regionals o Minoritàries, la CELROM, que l’Estat espanyol va signar. Amb la rubrica, el govern espanyol es comprometia a “fer possible una educació en les llengües regionals o minoritàries”. Per tant, l’Estat espanyol hauria de fer possible que els estudiants estudiïn en un sistema d’immersió lingüística com l’actual, el que contrari del que vol fer aquesta sentència.

El Comitè d’Experts que vetlla pel compliment de la Carta ja va advertir en el seu cinquè informe de monitoratge va advertir que la llei de plurilingüisme valenciana, que imposa percentatges de castellà en l’educació, fa “impossibles els models d’immersió”. En cas que passés a Catalunya, el diagnòstic seria el mateix. Per la seva banda, el Comitè de Ministres del Consell d’Europa va fer seva l’observació dels experts i va recomanar a Espanya que “suprimeixi les limitacions” de l’ensenyament en català a València, cosa que és plenament aplicable al cas català.

La Plataforma per la Llengua ja ha assegurat que estudiarà totes les opcions legals per forçar els tribunals espanyols a acatar les obligacions internacionals en matèria de llengua que ha contret l’Estat espanyol i que aquesta sentència tiraria per terra.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: ERC EL GENOCIDI DEFINITIU DEL CATALÀ a novembre 23, 2021 | 17:16
    ERC EL GENOCIDI DEFINITIU DEL CATALÀ novembre 23, 2021 | 17:16
    Mira quina sort, el franquista del tripartit, Tete Maragall i el Carallod-Rovira van obrigar a que 400 instituts fessin totts les classes en castellà, independentisme de ERC DE FRANCO.
  2. Icona del comentari de: Jathodire a novembre 23, 2021 | 17:42
    Jathodire novembre 23, 2021 | 17:42
    Puta espanya! Pidolem Netflix en català i un puto tribunal franquista sentencià que hem de parlar l'idioma de nyordia, n'estic fins aquí ja! Quan aixequeu la suspensió de la república i fotem el camp d'una puta vegada? No podem deixar-nos arrossegar per aquesta gentola més temps.
  3. Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 23, 2021 | 17:49
    Gonzalo novembre 23, 2021 | 17:49
    Dar una cuarta parte de las horas lectivas en castellano es ir en contra del desarrollo de las lenguas regionales y minoritarias? Un 25% frente a un 75%. Esta sentencia va en contra del más mínimo sentido común. Si es un idioma minoritario, con un futuro uso limitado, y con una salida laboral patética, en toda España debería de ser únicamente el castellano, el idioma en común, la lengua vehicular. Quien quisiera aprender lenguas destinadas a la intimidad y al folklore regional, que se lo pague de su bolsillo.
    • Icona del comentari de: Peter smich a novembre 23, 2021 | 18:39
      Peter smich novembre 23, 2021 | 18:39
      El castellà a la comunitat autònoma de Castella i a casa teva si vols a Catalunya el català, Mr. Gonsalete.
      • Icona del comentari de: Ray a novembre 23, 2021 | 19:17
        Ray novembre 23, 2021 | 19:17
        A Catalunya més del 50% te el castella com a llengua propia, aixi qie a veure si ets tu el que ha de fer la maleta.
        • Icona del comentari de: Mira qui sols parla castellà a novembre 23, 2021 | 21:59
          Mira qui sols parla castellà novembre 23, 2021 | 21:59
          Tots immigrants, la prim re ra generació va venir per gana, pocs s'han catalanitzat, els fills I nets parlen català però des de Cs I Vox no l'utilitzen.
        • Icona del comentari de: Anònim a novembre 24, 2021 | 15:22
          Anònim novembre 24, 2021 | 15:22
          La immersió lingüística es fa per dos motius. Un per aconseguir una recuperació d'una llengua que va ser prohibida en l'educació durant 300 anys, és a dir per compensar una situació història i política. El segon perquè assumint que el 100% dels joves parlen castellà perfectament i que molts d'ells no parlarien català si no és a l'escola, al fer classes en català tenen l'oportunitat de conèixer les dues llengües. Per tant, jugar als fets consumats del 50% de gent que té el castellà com a llengua materna és absurd. A Catalunya el 99,99% dels alumnes no té l'anglès com a llengua materna però tots assumim que és bó que el sàpiguen. Amb el català passa igual.
      • Icona del comentari de: Aigualit a novembre 23, 2021 | 20:15
        Aigualit novembre 23, 2021 | 20:15
        Em sembla que el que te que fer les maletes ets tu, espabiladet. Per cert, no existeix la comunitat autonòma de castella, si existeixin, Castilla La Mancha, Castilla León, Andalucía, Catalunya, etc. Ets un clar exemple que la educació no funciona a Catalunya. Apa, a cascar-la
        • Icona del comentari de: Ray a novembre 24, 2021 | 14:01
          Ray novembre 24, 2021 | 14:01
          Totalment d'acord, Aigualit, tu n'ets l'example, la teva capacitat comprensiva es extremadament moderada. Jo he estat educat a Anglaterra, això no m`ha impedit apendre castellà i català bàsic. Ara visc a Catalunya i tinc l'impressió que la gent més primitiva es la de la bandada independentista.
    • Icona del comentari de: Epañó idioma indigena o de indigentes emigrantes a novembre 23, 2021 | 19:31
      Epañó idioma indigena o de indigentes emigrantes novembre 23, 2021 | 19:31
      Emigrante latino, el epañó eslengua de miserables, pobres y borrachos, navajeros y toreros. En usa te tratan peor que a un negro, y con razón. Epañó y caridad, pobrecitos tienen un cerebro latino
      • Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 23, 2021 | 20:56
        Gonzalo novembre 23, 2021 | 20:56
        Pues imagínate lo que sois vosotros, laZisnaZis, que no os podéis separar de semejante gente.....que cortitos y miserables sois. Dais ascazo.
    • Icona del comentari de: Benvinguts a la colònia a novembre 23, 2021 | 19:35
      Benvinguts a la colònia novembre 23, 2021 | 19:35
      Doncs te'n vas a viure a Espanya, si no t'agrada Catalunya (si és que tu vius aquí, clar): el món és molt gran. No som una colònia, cazurro.
      • Icona del comentari de: Ray a novembre 23, 2021 | 19:50
        Ray novembre 23, 2021 | 19:50
        Jo viure a on em dongui la gana i parlarè l`idioma que em permeti entendrem amb la gent que estimo i amb els que necesito. En gral aquest és el castellà. El fet que aquí es parli també el català es circunstacial. Respecte al que diu que els espanyols son indigents etc, només recordarli lo lamentable que es el seu grup ètnic que no ha pogut mai eixir per sobre aquests espanyols. Lamentables i perdedors
        • Icona del comentari de: Superemprenyat a novembre 23, 2021 | 21:57
          Superemprenyat novembre 23, 2021 | 21:57
          Dius: El fet que aquí es parli també el català es circunstacial. Ciscunstancial?? quina poca cultuta (i mala fe), dir-li circunstancial a un idioma que es parla aquí de fa aproximadament 1400 anys? (segle VII, per sort els d'Aquí parlem CATALÀ que (tot i els atacs) encara és un idioma, i tú que parles amb els teus en castellà que a dia d'avui és un dialecte del Espanyol.
        • Icona del comentari de: Ruquet a novembre 23, 2021 | 22:00
          Ruquet novembre 23, 2021 | 22:00
          Rayito, que no te n'enteres... Pots parlar la llengua que et surti dels p... collons, però aquí tothom ha hagut d'aprendre castellà i el català no és que el conegui precisament tothom. El que jo vull és que el català tinguin el mateix espai que el castellà i que sigui tan obligatori com el castellà que, per cert, parlo, llegeixo i escolto amb plaer. I, de fet, hi escric. Ara, no tinc que aguantar tontosdelavida dient-me que la meva llengua no és útil perquè els de la seva corda porten segles intentant carregar-se-la. I, si us plau, dient "només recordarli lo lamentable que es el seu grup ètnic que no ha pogut mai eixir per sobre aquests espanyols" ja et retrates, mitja m.
        • Icona del comentari de: No tens raó, Ray a novembre 23, 2021 | 22:05
          No tens raó, Ray novembre 23, 2021 | 22:05
          Les presons I la pobresa tenen una sola llengua: el castellà. Catalunya us va acollir, heu pogut ascendir econòmica I socialment. sou uns desagraïts. Em fas pensar en un veí que pensa com tu, li he recordat que va venir de nen amb uns cartrons per sabates (això és el que li havia donat la seva Espanya)
        • Icona del comentari de: Fart a novembre 23, 2021 | 23:20
          Fart novembre 23, 2021 | 23:20
          Què és "circumstancial" que a Catalunya es parli català? Però quina mena d'argument és aquest? Tan circumstancial com que que a Anglaterra es parli anglès o a França es parli francès. Qui decideix la llengua que es parla en un territori? Qui té un exercit més ben armat i pot imposar el que li plagui als vençuts? Cinc mil.lennis d'evolució de civilitzacions per seguir amb la llei del més bèstia? Parla allò que et doni la gana amb la família, però respecta la llengua pròpia d'un territori. Quina mena d'incompatibilitat hi veus? S'ha de ser volgudament ignorant i sentir molt odi per pensar com tu. D'aquí quatre dies, seràs dels que es queixen de que "hay musulmanes que llevan aquí diez años y aún no hablan español" Ets exactament aquest perfil.
          • Icona del comentari de: Abiel a novembre 24, 2021 | 14:00
            Abiel novembre 24, 2021 | 14:00
            El millor comentari que he llegit.
      • Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 23, 2021 | 21:44
        Gonzalo novembre 23, 2021 | 21:44
        No nos podemos ir a España. Ya estamos en España. Estamos en Cataluña. Porque Cataluña es España. Aunque os joda.
  4. Icona del comentari de: Clara a novembre 23, 2021 | 18:09
    Clara novembre 23, 2021 | 18:09
    Si a les supremes estàncies judicials ja se sap que hi ha una corrupció que empudega, què es pot esperar? Esperem desobediència activa i estímul de català a tota mena d'activitats extraescolars i espais d'esbarjo. per deixar en no-res les excressències de jutges rancis.
  5. Icona del comentari de: Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) a novembre 23, 2021 | 18:12
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) novembre 23, 2021 | 18:12
    "El conseller d'Educació seguirà aplicant la llei d'educació, que implica que el català és la llengua vehicular" En realitat volen dir que no caldrà canviar res, que continuaran com ara, tolerant que els mestres facin les classes en la llengua que els roti o que els sigui més còmode, que generalment vol dir la llengua colonial i que a les escoles de Catalunya es continuarà castellanitzant els nens
  6. Icona del comentari de: ESTARÀ CONTENTA ERC a novembre 23, 2021 | 18:21
    ESTARÀ CONTENTA ERC novembre 23, 2021 | 18:21
    CAP PROBLEMA! Una alegria pels Rufians, per ERC i pel Junqueras. Tot plegat, per a parlar amb els comunistas españoles, avui dits COMUNS o COMUNES, la llengua catalana sobra. M'heu deixat ben clar què voleu per a nosaltres, ERC, vistos es moviments i els pactes que acabeu de fer.
  7. Icona del comentari de: Joanjosep a novembre 23, 2021 | 18:25
    Joanjosep novembre 23, 2021 | 18:25
    A Catalunya no hi ha cap tribunal català, hi ha tribunals, castillano - español, que només saben atacar i menysprear als catalans, jutges castellans, tots els jutges tenen odi a Catalunya, i punt aquesta és la pura veritat.
  8. Icona del comentari de: Pragmatisme a novembre 23, 2021 | 18:42
    Pragmatisme novembre 23, 2021 | 18:42
    Ja seria una millora notable que en molts centres d'ensenyament hi hagués un mínim del 75 % de classes en català. Crec que ens hauríem de centrar en aquesta exigència mínima obligatòria. Amb l'objectiu d'assolir percentatges més elevats en la majoria de centres.
  9. Icona del comentari de: Estareu cofois, ERC. a novembre 23, 2021 | 18:48
    Estareu cofois, ERC. novembre 23, 2021 | 18:48
    CAP PROBLEMA! Una alegria pels Rufians, per ERC i pel Junqueras. Tot plegat, per a parlar amb els comunistas españoles, avui dits COMUNS o COMUNES, la llengua catalana sobra. M'heu deixat ben clar què voleu per a nosaltres, ERC, vistos els moviments i els pactes que acabeu de fer. Us felicito flls.
  10. Icona del comentari de: Anònim a novembre 23, 2021 | 18:58
    Anònim novembre 23, 2021 | 18:58
    Amb el que ens està fent el govern català, no fa falta ser gaire espabilat per a veure que té els dies comptats a Catalunya. I ja veurem l'abast a cadascú dels grups polítics independentistes.
  11. Icona del comentari de: Ricard a novembre 23, 2021 | 19:24
    Ricard novembre 23, 2021 | 19:24
    La xenofòbia castellanista.
  12. Icona del comentari de: Ja us arribarà, ben aviat, l'hora! a novembre 23, 2021 | 19:32
    Ja us arribarà, ben aviat, l'hora! novembre 23, 2021 | 19:32
    Mentre tinguem un MHP que posa en boca d'altres (cal ser covard!) "Ara és l'hora, segadorES", que no té respecte ni pel més sagrat, no hi ha res a fer. Per sort som prou gent els catalans que tenim clar què cal fer amb els botiflers -i ja ni esmento què cal fer amb la escòria de la Franja enllà! Visca la Terra Lliure!
  13. Icona del comentari de: Una colònia que mai es rendeix a novembre 23, 2021 | 19:33
    Una colònia que mai es rendeix novembre 23, 2021 | 19:33
    M'agradaria que hi hagués un mínim de: 25% de contingut en català per a l'espectador català, 25% de sentències judicials en català, 25% de productes etiquetats en català, 25% de cinema en català, 25% de publicacions comercialitzades a Catalunya en català... Segueixo? Ah, i obligatorietat per al 100% d'habitants de Catalunya d'entendre el català (vaja, com l'espanyol, sense ser llengua pròpia de Catalunya). Entretant, se'n poden anar a prendre per allà. Mai ens assimilareu, FsDP.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 23, 2021 | 21:25
      Gonzalo novembre 23, 2021 | 21:25
      Ya estáis asimilados, so payaso. Más del 50% de catalanes tiene el castellano como primera lengua. Joderos.
  14. Icona del comentari de: Claravalls a novembre 23, 2021 | 19:38
    Claravalls novembre 23, 2021 | 19:38
    A Catalunya el català i mil idiomes més.La nostra llengua és el català i la defensarem fins la mort.L'espanyol és una llengua colonitzadora i assassina...la vergonya del món. Fora de Catalunya tots els immigrants i fills d'immigrants espanyols inadaptats. Fora la puta justícia ñorda de Catalunya...rates franquistes.Togues feixistes teniu merda en comptes de cervell. Catalunya no és ni serà mai España.//*// Som República.//*//
    • Icona del comentari de: Ray a novembre 23, 2021 | 23:34
      Ray novembre 23, 2021 | 23:34
      Flipao
  15. Icona del comentari de: Realitat a novembre 23, 2021 | 19:44
    Realitat novembre 23, 2021 | 19:44
    Per tots els comentaristes de baix nivell, només cal dir que la sentència parla del 75% en català, cosa que ja m'agradaria que es complís, i que alguns centres poden tenir problemes per fer-ho si s'exigeix. Per altra banda aquesta sentència és evident que no té res a veure amb el pacte d'ERC, ja que l'origen és bastant anterior.
    • Icona del comentari de: Hiper realisme a novembre 24, 2021 | 07:37
      Hiper realisme novembre 24, 2021 | 07:37
      No em negareu que la llei Celaá va prosperar gràcies a ERC. Pas viviu en una realitat paral.lela vós?
  16. Icona del comentari de: En que quedamos? a novembre 23, 2021 | 19:45
    En que quedamos? novembre 23, 2021 | 19:45
    En que quedamos? En que el catalán está en recesión y por eso hay que hacer leyes que protejan el catalán ( Las Pau, en Catalunya Radio, etc.. ) o realmente es una lengua que es vehicular en la población y solo son unos pocos quien quieren que se hable castellano ? Depende para que os viene bien una cosa u otra? Catalán Populismo Xenófobo
    • Icona del comentari de: Translúcid a novembre 24, 2021 | 07:34
      Translúcid novembre 24, 2021 | 07:34
      Catalunya->català España->español Ho entens així?
  17. Icona del comentari de: bligava les escoles catalanes a impartir un 25% de les hores lectives en castellà. Això fa que aquesta sentència contra el català sigui ferma a novembre 23, 2021 | 20:18
    bligava les escoles catalanes a impartir un 25% de les hores lectives en castellà. Això fa que aquesta sentència contra el català sigui ferma novembre 23, 2021 | 20:18
    Contra qué? Perdona? Acaso la propia ley no dice 25%-75%? Panda de plañideras, egoistas y asquerosas
  18. Icona del comentari de: La mejor solucion a novembre 23, 2021 | 20:19
    La mejor solucion novembre 23, 2021 | 20:19
    Que cada cual eliga libremente el procenteje de cada lengua que quiere para sus hijos. Os parece bien plañideras asquerosas?
  19. Icona del comentari de: Francina a novembre 23, 2021 | 20:55
    Francina novembre 23, 2021 | 20:55
    1) El CATALÀ, a Europa, es troba en el grup del suec, el danès, el finès, etc. 2) No és una llengua minoritària sinó MINORITZADA, és a dir, desplaçada per una altra llengua que no és la llengua pròpia del territori. 3) L' "espanyol", com a llengua NO EXISTEIX, és un pseudònim del CASTELLÀ. 4) Farien bé els mitjans de comunicació catalans de referir-se al "castellà" en lloc de "espanyol" per tal d'evitar imposar una llengua que, repeteixo, NO EXISTEIX, però que va ser oficialitzada per la RAE. 5) Si amb Felip V i durant el franquisme no va dessaparéixer molts serem també ara els que la seguirem defensant i protegint. Sense cap mena de dubte. Ens hi va la nostra manera d'entendre el món.
    • Icona del comentari de: Ray a novembre 24, 2021 | 10:19
      Ray novembre 24, 2021 | 10:19
      La teva manera d'entendre el mon està en extinció.
  20. Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 23, 2021 | 21:42
    Gonzalo novembre 23, 2021 | 21:42
    La la Carta Europea de les Llengües Regionals o Minoritàries obliga a que el 100% del horario lectivo sea en esas lenguas minoritarias y folckloricas? Deberíamos de aprender de Francia. 100% en francés. Y quien quiera aprender otro idioma, que se lo pague de su bolsillo.
  21. Icona del comentari de: Ramon a novembre 23, 2021 | 21:55
    Ramon novembre 23, 2021 | 21:55
    Jo diria que que el nivell dels comentaris es molt baix i demostra molt poca cultura per part de tots.
  22. Icona del comentari de: Vendetta a novembre 23, 2021 | 22:09
    Vendetta novembre 23, 2021 | 22:09
    El pero ni un paper a terra,33 sempre cabrons y covards
  23. Icona del comentari de: Centralistes feixistes a novembre 23, 2021 | 22:16
    Centralistes feixistes novembre 23, 2021 | 22:16
    Aragonès, és amb aquests amb qui fas tractes que sols els beneficien a ells. I, així t'ho paguen. Com s'enriuen de tu. Si s'acaba imposant aquesta llei ( som tant poca cosa que no sé si ho podrem evitar, poc confio en la teva presidència) obligatori que els mestres que facin el 75% el facin en català, amb pèrdua de punts, plaça si cal. Estic farta d'aquesta Espanya tan centralista I feixista. Els jutges són fills de franquistes
  24. Icona del comentari de: Tripartit no, gràcies a novembre 23, 2021 | 22:22
    Tripartit no, gràcies novembre 23, 2021 | 22:22
    Em temo que els pactes del virrei Junqueras amb Borbònia, a banda del seu nomenament, inclouen la castellanització definitiva de Catalunya
  25. Icona del comentari de: 2021 a novembre 23, 2021 | 23:29
    2021 novembre 23, 2021 | 23:29
    Amb un mínim de compromís per part nostra, s'acabaria tanta xuleria. No canvieu de llengua quan aneu a un restaurant o una botiga. Si sou petits empresaris, no contracteu ningú que no parli català. En quatre dies se n'anirien a buscar feina a altres CCAA que es veu que són molt més bona gent que els catalans. Això sí, no n'hi ha cap que hi visquin tants immigrants com a Catalunya. Personalment els passaria la patata calenta a la resta de CCAA, que són la mar de salats i no tenen el mal costum de voler parlar la seva llengua nativa. Els que parlin català, a la feina i amb catalans, a casa que parlin com vulguin, que es quedin. La resta, bon vent i barca nova. Quedi clar que sé que, amb la seva infinita saviesa, els habituals diran que els quatre que defensem la llengua pròpia som "feixistes", a canvi, imposar-ne una altra, forània, mitjançant una dictadura i després amb imposicions jurídiques, és pura democràcia. No donen per a més.
    • Icona del comentari de: Ray a novembre 24, 2021 | 10:03
      Ray novembre 24, 2021 | 10:03
      No et considero pas feixista, més aviat un il.lús. Tu defensa el que vulguis, però ja es massa tard. El mon ha evolucionat i ja no te cap posibilitat de que la teva proposta funcioni. Els idiomes més masius perduraran i les curiositats locals, es quedaran com això.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 24, 2021 | 10:14
      Gonzalo novembre 24, 2021 | 10:14
      Si señor. Y practicais de nuevo la endogamia. Así habéis salido, banda de mongolos.
  26. Icona del comentari de: Justicia internacional a novembre 24, 2021 | 00:04
    Justicia internacional novembre 24, 2021 | 00:04
    perque no es porta davant la justicia internacional tota aquesta purria de jutges, politics, militars d'espanya?? Està clar que necesitem ajuda internacional per la nostra causa.
  27. Icona del comentari de: Espanol = KK a novembre 24, 2021 | 00:06
    Espanol = KK novembre 24, 2021 | 00:06
    Siguem clars, l'espanyol es una llengua de merda que no serveix per res, al contrari perjudica a catalans ja que antepossen el castellà per davant de l'anglès. A catalunya volem català i anglès. Català per parlar-lo localment i l'anglés per la resta.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 24, 2021 | 10:15
      Gonzalo novembre 24, 2021 | 10:15
      Otro catalán de la barretina enroscada, con 256 apellidos catalanes.
    • Icona del comentari de: Ray a novembre 24, 2021 | 10:19
      Ray novembre 24, 2021 | 10:19
      Go ahead
  28. Icona del comentari de: Veterà antifranquista. a novembre 24, 2021 | 07:06
    Veterà antifranquista. novembre 24, 2021 | 07:06
    En aceptar- aprovant la constitució Espanyola i l'Estatut de Catalunya- que els català i el castellà estiguessin en pla d'igualtat, es condemnà el català a mort. Ara, senzillament, s'executa la sentència.
  29. Icona del comentari de: Sue Realisme a novembre 24, 2021 | 07:31
    Sue Realisme novembre 24, 2021 | 07:31
    "És u que hi ha" quan s'està en mans de "granuges" i "rufianes". Au, independentistes de pa sucat amb oli, torneu-los a votar! españa ruca de catalluna.
  30. Icona del comentari de: Abstencionista a novembre 24, 2021 | 08:14
    Abstencionista novembre 24, 2021 | 08:14
    No pateixis, Sue Realisme. Jo no els votaré pas.
  31. Icona del comentari de: Abstencionista a novembre 24, 2021 | 08:14
    Abstencionista novembre 24, 2021 | 08:14
    No pateixis, Sue Realisme. Jo no els votaré pas.
  32. Icona del comentari de: Sup Marcos a novembre 24, 2021 | 09:46
    Sup Marcos novembre 24, 2021 | 09:46
    Si el garrulismo va ganando terreno, ya se apañarán, volvemos a los años setenta, que venían del pueblo, y las posibilidades de trabajos mejor remunerados la tenían los que dominaban dos culturas es decir dos idiomas, ahora no vienen del pueblo han nacido aquí, y sus padres prefieren que el futuro de sus hijos sea la precariedad, porque no quieren dos culturas, prefieren una y mal aprendida. Pues el resto que se preocupe solo de sus hijos y que tengan cuantas mas culturas mejor, y serán los que ocuparán mejores trabajos el día de mañana. Dejad que se hundan en la miseria los que solo quieren ver a sus hijos hablando solo el castellano y con acento metropolitano o de suburbio.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 24, 2021 | 10:18
      Gonzalo novembre 24, 2021 | 10:18
      Garrulismo es pretender imponer un idioma que no sirve para absolutamente nada. Solo es válido si quieres entrar en la secta laZinaZi y en alguno de sus múltiples chiringuitos.
      • Icona del comentari de: Bilingüe dels de debò, no com els taradets que us enfadeu perquè us parlen català a novembre 24, 2021 | 14:01
        Bilingüe dels de debò, no com els taradets que us enfadeu perquè us parlen català novembre 24, 2021 | 14:01
        Et contestes tu sol, tros de garrulo.
      • Icona del comentari de: Sup Marcos a novembre 24, 2021 | 15:19
        Sup Marcos novembre 24, 2021 | 15:19
        Sirve para tener una mente mas abierta, y facilidad para otros idiomas entre muchas mas cosas, tu demuestras que estás limitadito.

Respon a Centralistes feixistes Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa