Desprès de l’èxit de la consulta de Barcelona en concret, i del procés de consultes del darrer anys en general, el Baròmetre de Comunicació va fer públiques ahir unes dades segons les quals molts més catalans donarien el seu suport a la independència de Catalunya si es fes un referèndum vinculant. A la pregunta “Si demà es fes un referèndum sobre la independència de Catalunya, vostè que votaria?” un 34% dels enquestats diu que votaria a favor, un 30% en contra i un 3% votaria en blanc. Les dades demostren, entre altres coses, que la qüestió no deixa indiferent gairebé ningú i que la participació seria significativament alta, que el sentiment independentista continua avançant, però també que la societat catalana es manté dividida sobre el seu futur polític. Tot procés complex avança envoltat de tensions i, en aquest cas, les generen tant els que pretenen frenar en sec tota aspiració d’increment de l’autogovern com els que aposten per prémer a fons l’accelerador. Aquest dimecres el Parlament debatrà una proposició de Solidaritat sobre el procediment per declarar la independència que, per la posició que han anunciat els grups, no tirarà endavant. Els partits fan les seves estratègies, però la societat fa el seu camí.