El Parlament Europeu s’ensorra en la ignomínia. Aixecant la immunitat als tres eurodiputats independentistes catalans, l’Eurocambra va contra la mateixa idea de la UE. L’estat de dret europeu és un àmbit on es protegeixen els drets dels ciutadans europeus. Aquests ho són perquè són ciutadans dels països membres, però, com a eurodiputats, representen tota la Unió i es mouen en un ordre jurídic diferent, el de la UE. Les institucions europees no poden subordinar-se als interessos polítics dels estats. Amb l’aixecament de la immunitat als eurodiputats independentistes a demanda d’un estat membre, no de la jurisdicció europea, el concepte de ciutadania europea és una quimera, una expressió buida.

Pel que fa a l’estat espanyol, la seva pírrica victòria es paga al preu d’un major desprestigi del país en l’esfera internacional com un estat democràtic de dret molt deficient. I a més, ha de celebrar-la veient com el resultat dona també major visibilitat al conflicte català i la incapacitat de l’estat espanyol per trobar-hi una solució democràtica, pacífica, que no sigui engarjolar els independentistes, forçar-los a l’exili.

Una victòria pírrica i molt probablement inútil, atès que correspon a la justícia belga decidir, en última instància, si lliura o no els tres eurodiputats als tribunals espanyols. És la mateixa justícia que va rebutjar l’extradició del conseller Lluís Puig i el més probable és que segueixi els seus propis passos i s’hi negui també en els casos del MHP Puigdemont, Clara Ponsatí i Toni Comín. Quan arribi el moment, l’estat democràtic de dret espanyol haurà d’empassar-se l’enèsim rebuig i haurà deixat de ser “deficient” per ser no-existent.

En qualsevol cas, l’episodi ha fet palesa la pregona divisió de l’independentisme o, millor dit, entre l’independentisme de JxC i l’autonomisme d’ERC. Cap dels dirigents republicans ha fet costat als eurodiputats catalans en les hores prèvies a la votació. Ni un miserable tuit. Un silenci eixordador. Amb la col·laboració dels mitjans públics de comunicació que, complint la seva missió d’invisibilitzar el MHP Puigdemont, no es van fer ressò de la notícia de la votació a l’europarlament. Aquesta actitud depassa els límits de l’enemistat per caure a l’hostilitat i, per descomptat, és moralment detestable. Cap dirigent d’ERC ha estat capaç de mostrar la generositat i magnanimitat que reclamen als altres a l’hora d’acceptar socis al govern. L’enveja no serà mai un pilar per bastir aquesta estratègia comú que per altra banda es reclama.

Aquest és el punt. Sembla que la tasca de la formació del govern esgoti les energies d’ERC. L’estalvi de temps que suposa la radical impossibilitat d’un govern socialista, encara que el senyor Illa s’ofereix per a qualsevol combinació dins un arc “constitucional”, li permet negociar amb calma a dins de l’arc dit “sobiranista”. No cal recordar, però, que negociant, negociant, farem un mes de les eleccions sense la minsa notícia d’algun acord. El secretisme més dens i fosc presideix les activitats –per altra banda diuen que frenètiques– dels actors implicats en aquest conclave. Encara ningú no sap com estan les diferents apostes per a un govern netament independentista o per diverses formes híbrides, un quadripartit de JxC, ERC, CUP, Comuns o altres tripartits amb suport exterior d’uns o altres.

La incompatibilitat de JxC i els Comuns, que no sembla escurçar-se, és el principal escull per a la formació del govern. I com que al VP Junqueras no li agrada haver de triar entre ambdues forces, l’escull no serà fàcil de salvar. Amb motius, ja que la incompatibilitat afecta assumptes de principis. Els Comuns estan en contra no només de la independència, sinó també de l’exercici del dret d’autodeterminació mitjançant un referèndum, almenys pel temps estant. La seva feina al govern seria fer costat a les polítiques de reconstrucció social “d’esquerres” a dins d’una Generalitat autonòmica i no prendre en consideració les bogeries independentistes.

JxC de l’altra banda, invoca un compromís amb la via unilateral a la independència i fa net de qualsevol pretensió de menor abast. La diferència entre aquesta posició i la dels Comuns és que no és excloent. La gent del MHP Puigdemont insisteix que la seva proposta unilateral és paral·lela a qualsevol forma de diàleg i a l’aplicació de polítiques públiques de reconstrucció. La insistència en la unilateralitat brolla de la convicció, dictada per l’experiència, que el diàleg amb l’Estat espanyol no duu enlloc i que, sense independència, planejar polítiques públiques escaients és inútil. Si aquesta proposta no és acceptable al govern, JxC estarà millor a l’oposició.

ERC es troba a una cruïlla irònica. Li agradi o no, haurà de triar entre independència o no independència sota la seva sola responsabilitat.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a març 09, 2021 | 21:17
    Doctor Strangelove març 09, 2021 | 21:17
    El Parlament Europeu s'ensorra en la ignomínia diu el comunistot aquest! Però, talòs si els lliberals i socialdemòcrates, que són el pal de paller de la democràcia, han votat a favor de treure-li la immunitat al dictadoret de Waterloo! Campió, que a Europa el comunisme se'l tracta com el que és, una xacra, i no li fot cas ni el Tato! En fi, que et paguin el que vulguin i escriu el que et doni la gana, per sort els demòcrates ho tolerem, cosa que vosaltres no heu fet mai. Doc.
    • Icona del comentari de: Anònim a març 09, 2021 | 22:59
      Anònim març 09, 2021 | 22:59
      Tu ets un típic representat de la democràcia plena (de merda) No cal que t'aclareixi rés més, tampoc ho entendria.
      48
      Icona de dislike al comentari de: Anònim a març 09, 2021 | 22:59 115
      Respon
      • Icona del comentari de: Joc a març 10, 2021 | 08:47
        Joc març 10, 2021 | 08:47
        Joc de contradiccions. Al Parlament europeu, Podemos vota a favor de Puigdemont (ben fet!) Aquí els ComunsPodemos li diuen de tot a Jxcat i volen que Erc els faci fora d'un futur govern. I Junqueras posa al mateix nivell Comuns i Jxcat i diu que els voldria tots dos. Pablo Iglesias se la juga fa dos mesos dient que l'exil.li independentista és comparable a l'exil.li pel cop d'estat de Franco i aquí ColauComuns diu que no, que de cap manera, etc. A veure si en trobeu més
        28
        Icona de dislike al comentari de: Joc a març 10, 2021 | 08:47 132
        Respon
        • Icona del comentari de: He intentat varis cops respondre al teu 'joc de contradiccions' a març 10, 2021 | 11:10
          He intentat varis cops respondre al teu "joc de contradiccions" març 10, 2021 | 11:10
          Però no m'ho publican i no hi ha dap insult, només una relació de fets que demostran les contradiccions de JxSou
          96
          Icona de dislike al comentari de: He intentat varis cops respondre al teu 'joc de contradiccions' a març 10, 2021 | 11:10 21
          Respon
          • Icona del comentari de: Ramon a març 11, 2021 | 13:18
            Ramon març 11, 2021 | 13:18
            Cotareli ha retratat molt bé ERC.
            15
            Icona de dislike al comentari de: Ramon a març 11, 2021 | 13:18 13
    • Icona del comentari de: Lamberton Ville a març 10, 2021 | 01:37
      Lamberton Ville març 10, 2021 | 01:37
      Fill de puta Strangelove
    • Icona del comentari de: Jaume Master a març 10, 2021 | 08:10
      Jaume Master març 10, 2021 | 08:10
      Quins lliberals?
  2. Icona del comentari de: Baldiret a març 10, 2021 | 00:41
    Baldiret març 10, 2021 | 00:41
    No feu cas ni perdeu el temos amb el parasitam.
    107
    Icona de dislike al comentari de: Baldiret a març 10, 2021 | 00:41 48
    Respon
  3. Icona del comentari de: David. a març 10, 2021 | 06:46
    David. març 10, 2021 | 06:46
    Ja cansa parlar de la independència. Cap dels 3 partits catalans ni l'ANC faran absolutament res pel tema, a part de parlar i parlar i fer manis xupiguais i inútils (si algú es passa de la línia d'actuar com boy scouts ja es sap: Mossos, osties i jutjats). A l hora de la veritat als catalans ens han faltat collons. Més val reconèixer-ho. A més... a nivell autonòmic la Generalitat no serveix ni per a que el català sigui llengua vehicular a l'ESO, ni per a que els espanyols compleixin pactes i pressupostos. Estem acabats. Ho sento, però és la realitat.
    57
    Icona de dislike al comentari de: David. a març 10, 2021 | 06:46 118
    Respon
    • Icona del comentari de: T'equivoques a març 10, 2021 | 10:51
      T'equivoques març 10, 2021 | 10:51
      Les eleccions des de fa 10 anys demostran que'l vot independentista va creixent, a les últimes eleccions hem superat el 52% de vots només amb partits netament independentistes. Anem canviant de cap fins trobar-ne un que ho fagi millor i sàpiga aprofitar l'oportunitat quan surti.
      • Icona del comentari de: David. a març 10, 2021 | 19:08
        David. març 10, 2021 | 19:08
        Erc no és indepe. De fet, segons enquestes el 50% dels seus votants es declaren no independentistes.
        • Icona del comentari de: Aquesta enquesta d'on la treus? a març 10, 2021 | 19:30
          Aquesta enquesta d'on la treus? març 10, 2021 | 19:30
          Dels pamflets Corruptgents o de JxSou?
          27
          Icona de dislike al comentari de: Aquesta enquesta d'on la treus? a març 10, 2021 | 19:30 14
          Respon
  4. Icona del comentari de: Cge a març 10, 2021 | 06:54
    Cge març 10, 2021 | 06:54
    Gràcies Sr. Cotarelo, tots els trolls de ER van per a vostè. ER i CUP no són netament independentístes, i ara o veurem si tenen nassos o només les exigències són per forçar als altres, espero que Junts no cedeixi i els faci firmar n compromís.
    227
    Icona de dislike al comentari de: Cge a març 10, 2021 | 06:54 341
    Respon
    • Icona del comentari de: Carles Macaya i Fonts, Chihuahua (Mèxic) a març 10, 2021 | 08:13
      Carles Macaya i Fonts, Chihuahua (Mèxic) març 10, 2021 | 08:13
      Comparteixo aquesta opinió. I cal remarcar que el Sr. Cotarelo ha estat arraconat per expressar-la des de fa temps. En aquest mateix espai he llegit insults i desprecis de qui no sap aportar raonaments i diàleg (tan que el pregonen...) i només sap atacar persones que amb la seva llibertat d'expressió només fan que expressar idees i raonaments. Aplaudeixo el comentari de Cge i la valentia del Sr. Cotarelo, que a més ha fet l'esforç d'expressar-se en català, cosa que li reconec.
      315
      Icona de dislike al comentari de: Carles Macaya i Fonts, Chihuahua (Mèxic) a març 10, 2021 | 08:13 424
      Respon
      • Icona del comentari de: resposta pel corruptgent Carlitos: a març 10, 2021 | 09:37
        resposta pel corruptgent Carlitos: març 10, 2021 | 09:37
        Cotalelo es un incendiari a sou dels corruptgents que li han trobat casa a Girona i sobresou comentant el que ells no tenen pebrots de dir en públic. Et donc uns altres arguments: Suspendre la dui en segons i fugir? Prometre tornar i no fer-ho? Rebentar una taula per parlar de TOT amb Madriz? Crear menjadores amb calers publics com la casa de la republiqueta de 9 segons?....
        219
        Icona de dislike al comentari de: resposta pel corruptgent Carlitos: a març 10, 2021 | 09:37 146
        Respon
    • Icona del comentari de: pel CGE a març 10, 2021 | 09:40
      pel CGE març 10, 2021 | 09:40
      Qui és netament independentista? El que va suspendre la DUImen segons i va fugir? El que va prometre tornar si guanyava i no ho va fer? Menys fe volar coloms i mentir, i més treballar és el que cal!
      164
      Icona de dislike al comentari de: pel CGE a març 10, 2021 | 09:40 87
      Respon
      • Icona del comentari de: Ramon a març 10, 2021 | 17:50
        Ramon març 10, 2021 | 17:50
        Els dos o tres capos de la màfia calabresa amb més d'una neurona ja se n'adonen de la situació impossible en la que es troba ERC i segurament ja maleeixen els resultats electorals. . En Cotarelo ho descriu molt bé. Però consti que jo ja ho vaig dir de seguida. Els tenim agafats per l'entrecuix. Ara només hem de jugar bé les cartes. Sense presses. Coguem-los a foc lent. No forcem eleccions fins que no sigui segura la desfeta republicana.
        16
        Icona de dislike al comentari de: Ramon a març 10, 2021 | 17:50 33
        Respon
        • Icona del comentari de: Ramoneta i puta a març 10, 2021 | 19:27
          Ramoneta i puta març 10, 2021 | 19:27
          Què estàs malalt fill meu? Avui has començat molt tard a treballar, potser l'acidesa d'estómac te la provoca haver de vomitar mentides continuament... O t'han canviat el torn de feina a la casa gran i pal de paller?
  5. Icona del comentari de: Temps del farsant junquerasdel tripartit borbonic d'esquerra a març 10, 2021 | 07:52
    Temps del farsant junquerasdel tripartit borbonic d'esquerra març 10, 2021 | 07:52
    Gran article, com sempre. Tarda parla clar i per l'espanyolissim Junqueras, el Generalisimo d'ERCastella. Faran el tripartit dels castellans, pel genocidi dels catalans. Aragones no es res de res, es un mandao amb cervell castellà i catolic de vocació omella.junqueril. No entenc per que Junts amaga l'actitud castelkana del junquerasi tropa del tripartit
    163
    Icona de dislike al comentari de: Temps del farsant junquerasdel tripartit borbonic d'esquerra a març 10, 2021 | 07:52 265
    Respon
    • Icona del comentari de: Os presento al nostrat sonat! a març 10, 2021 | 09:34
      Os presento al nostrat sonat! març 10, 2021 | 09:34
      Només insults i cap argument. Com a qualsevol País, Catalunya també té la seva quota de frikis.
      192
      Icona de dislike al comentari de: Os presento al nostrat sonat! a març 10, 2021 | 09:34 83
      Respon
  6. Icona del comentari de: Cotalelo, un comunista de jove reciclat a neocon de vell. Quan de !al fa haver abusat de substàncies de jove... a març 10, 2021 | 08:24
    Cotalelo, un comunista de jove reciclat a neocon de vell. Quan de !al fa haver abusat de substàncies de jove... març 10, 2021 | 08:24
    A Cotalelo no el volen ni a Madrit, per què deu ser? A Catalunya hi ha molt ruc, els hi diuen guapos i ja es baixen les calces per posar-hi el cul. En fí, com a qualsevol País també tenim la quota de frikis sense cervell.
    289
    Icona de dislike al comentari de: Cotalelo, un comunista de jove reciclat a neocon de vell. Quan de !al fa haver abusat de substàncies de jove... a març 10, 2021 | 08:24 178
    Respon
    • Icona del comentari de: Carles Macaya i Fonts, Chihuahua (Mèxic) a març 10, 2021 | 09:08
      Carles Macaya i Fonts, Chihuahua (Mèxic) març 10, 2021 | 09:08
      I si enlloc d'insultar aportes raonaments per a contrastar el que el Sr. Cotarelo diu? Les teves paraules donen la mida dela teva capacitat de diàleg. Allò que tan prediqueu.
      255
      Icona de dislike al comentari de: Carles Macaya i Fonts, Chihuahua (Mèxic) a març 10, 2021 | 09:08 372
      Respon
      • Icona del comentari de: resposta al Carlitos a març 10, 2021 | 09:32
        resposta al Carlitos març 10, 2021 | 09:32
        Cotalelo es un incendiari a sou dels corruptgents que li han trobat casa a Girona i sobresou comentant el que ells no tenen pebrots de dir en públic. Et donc uns altres arguments: Suspendre la dui en segons i fugir? Prometre tornar i no fer-ho? Rebentar una taula per parlar de TOT amb Madriz? Crear menjadores amb calers publics com la casa de la republiqueta de 9 segons?....
        219
        Icona de dislike al comentari de: resposta al Carlitos a març 10, 2021 | 09:32 140
        Respon
        • Icona del comentari de: Ramon a març 10, 2021 | 15:59
          Ramon març 10, 2021 | 15:59
          Efectivament, la resistència és Puigdemont. I l'objectiu tant d'Espanya com d'ERC és liquidar-la. Però no ho aconseguiran.
          41
          Icona de dislike al comentari de: Ramon a març 10, 2021 | 15:59 53
          Respon
          • Icona del comentari de: Si noi, a març 10, 2021 | 16:47
            Si noi, març 10, 2021 | 16:47
            Fuigpelmón, el que va suspendre la DUI en segons i va fugir, el que va prometre tornar si guanyava fa tres anys i encara l'esperem, el corruptgent que hi ha dubtes d'un xanxullo amb les aigües de Banyoles, el batxiller!
            66
            Icona de dislike al comentari de: Si noi, a març 10, 2021 | 16:47 44
        • Icona del comentari de: Ramon a març 10, 2021 | 18:27
          Ramon març 10, 2021 | 18:27
          Tenim una altra oportunitat d'or d'acabar amb ERC. A veure si aquest cop l'aprofitem!
  7. Icona del comentari de: cansino a març 10, 2021 | 08:38
    cansino març 10, 2021 | 08:38
    Cierto, ERC ( la dirección de ERC ) , se halla en una situación insostenible, No quiere la Independencia, pero Si a sus votantes, ha de tomar uno de los dos caminos , o independencia ( le caerá la del pulpo ), o poltronas ( pierde votantes ) , no hay mas caminos. la suerte está echada y el tiempo se acaba.
    155
    Icona de dislike al comentari de: cansino a març 10, 2021 | 08:38 228
    Respon
    • Icona del comentari de: Si noi, a març 10, 2021 | 17:11
      Si noi, març 10, 2021 | 17:11
      aire nou a la Generalitat, al menys ens lliurem dels corruptes processistes cap enlloc que portan 10 anys vivin del cuento.
  8. Icona del comentari de: Joc a març 10, 2021 | 08:48
    Joc març 10, 2021 | 08:48
    Joc de contradiccions. Al Parlament europeu, Podemos vota a favor de Puigdemont (ben fet!) Aquí els ComunsPodemos li diuen de tot a Jxcat i volen que Erc els faci fora d'un futur govern. I Junqueras posa al mateix nivell Comuns i Jxcat i diu que els voldria tots dos. Pablo Iglesias se la juga fa dos mesos dient que l'exil.li independentista és comparable a l'exil.li pel cop d'estat de Franco i aquí ColauComuns diu que no, que de cap manera, etc. A veure si en trobeu més
    131
    Icona de dislike al comentari de: Joc a març 10, 2021 | 08:48 186
    Respon
    • Icona del comentari de: He intentat varis cops respondre al teu 'joc de contradiccions' a març 10, 2021 | 10:33
      He intentat varis cops respondre al teu "joc de contradiccions" març 10, 2021 | 10:33
      Però no m'ho publican i no hi ha dap insult, només una relació de fets que demostran les contradiccions de JxSou
      123
      Icona de dislike al comentari de: He intentat varis cops respondre al teu 'joc de contradiccions' a març 10, 2021 | 10:33 67
      Respon
      • Icona del comentari de: Ramon a març 10, 2021 | 16:22
        Ramon març 10, 2021 | 16:22
        Els resultats electirals no foren els millors possibles. Però sí els segons millors, pel que argumenta aquest article (que és el mateix que vaig dir d'immediat). ERC ja no té ni excusa, ni escapatòria.
  9. Icona del comentari de: Jo a març 10, 2021 | 10:30
    Jo març 10, 2021 | 10:30
    Aquest pallasso de Cotarelo si que n'és de fosc, i molt! Atacant sempre a ERC fa pensar que juga amb l'equip de Madrit per rebentar la unitat de l'independentisme que ja és prou feble.
    519
    Icona de dislike al comentari de: Jo a març 10, 2021 | 10:30 360
    Respon
    • Icona del comentari de: Totalment d'acord! a març 10, 2021 | 10:37
      Totalment d'acord! març 10, 2021 | 10:37
      Cot hauria de despedir aquest incendiari de Cotalelo o justificar el seu vòmit setmanal. Sempre he pensat que no hi toca, li faltan llums!
      357
      Icona de dislike al comentari de: Totalment d'acord! a març 10, 2021 | 10:37 232
      Respon
      • Icona del comentari de: Ramon a març 10, 2021 | 14:45
        Ramon març 10, 2021 | 14:45
        L'únic que permet distingir ERC de ka sucursal sociata és el nivell. Els sociates no són tan borderlines.
        35
        Icona de dislike al comentari de: Ramon a març 10, 2021 | 14:45 77
        Respon
        • Icona del comentari de: Ramoneta i puta a març 10, 2021 | 15:35
          Ramoneta i puta març 10, 2021 | 15:35
          Fill meu, coneixes ta mare però no ton pare. Has vist com t'assembles a Duran i Lleida?
          • Icona del comentari de: Ramon a març 10, 2021 | 16:09
            Ramon març 10, 2021 | 16:09
            Què us deia? Quan el nivell és aquest, no falla: ERC.
            Icona de dislike al comentari de: Ramon a març 10, 2021 | 16:09 23
    • Icona del comentari de: baldiret a març 12, 2021 | 13:34
      baldiret març 12, 2021 | 13:34
      "Oti Jo", deus est ar enfilat per les parets de la alegria que deus sentir per tants agradaments. Ara, això de pallasso te'n hauries de guardar de dir-ho es molt lleig fer aquesta mena de comparacions. Sigues maco i tinguis un respecte pel ofici de fer riure mentre per dins es plora.
  10. Icona del comentari de: per l'editor d'aquest pamflet corruptgent, Cot a març 10, 2021 | 11:05
    per l'editor d'aquest pamflet corruptgent, Cot març 10, 2021 | 11:05
    Mentres tingui articulistes pagats de part, que en cada article vomita contra el partit independentista que ha guanyat les eleccions, només pot signficar dues coses: vostè es un corruptgent amb poc seny, o vostè es un unionista que es fa passar per independentista i no ho és.
    406
    Icona de dislike al comentari de: per l'editor d'aquest pamflet corruptgent, Cot a març 10, 2021 | 11:05 270
    Respon
    • Icona del comentari de: David. a març 10, 2021 | 19:04
      David. març 10, 2021 | 19:04
      Cap partit independentista ha guanyat les eleccions !! ERC ha deixat molt clar que ara no toca (com deia en Pujol). És com si jo dic que sóc ecologista i que ja em posaré a reciclar, potser, si es donen les circumstàncies , d'aquí 25 anys. Tampoc crec gaire en Junts , però l'actitud no és de tant vasallatge. En qualsevol cas, la independència és una utopia (per desgràcia).
      11
      Icona de dislike al comentari de: David. a març 10, 2021 | 19:04 33
      Respon
      • Icona del comentari de: Vasallatge? a març 10, 2021 | 19:17
        Vasallatge? març 10, 2021 | 19:17
        Ho dius per comparació dels PRESOS POLÍTICS amb els exiliats a Waterloo?
        • Icona del comentari de: Vasallatge ??? a març 10, 2021 | 19:20
          Vasallatge ??? març 10, 2021 | 19:20
          Com Torra jugant amb les pancartes per acabar obeint? O per quan al començar, als jocs del Mediterrani, al migdia va trencar amb la corona i per la tarda seia cufoi al costat del Preparao VI?
      • Icona del comentari de: Ramon a març 11, 2021 | 14:59
        Ramon març 11, 2021 | 14:59
        Pujol no va dir MAI "la independència ara no toca". Mai dels mais. No ho va dir mai.
      • Icona del comentari de: Si noi, a març 12, 2021 | 08:06
        Si noi, març 12, 2021 | 08:06
        Quan ha dit ERC que "ara no toca"? Segur que prefereixes que't menteixin, com aquell que va suspendre la DUI en segons i va fugir deixant-ho tot empantanegat, oi?
  11. Icona del comentari de: GROC a març 10, 2021 | 12:08
    GROC març 10, 2021 | 12:08
    Cotarelo "Llanera" dos
    256
    Icona de dislike al comentari de: GROC a març 10, 2021 | 12:08 144
    Respon
  12. Icona del comentari de: Angelblau a març 10, 2021 | 12:12
    Angelblau març 10, 2021 | 12:12
    Totalment d'acord amb el Sr. Cotarelo. Junts no te que arribar a cap acord amb els de ER
    210
    Icona de dislike al comentari de: Angelblau a març 10, 2021 | 12:12 317
    Respon
    • Icona del comentari de: Ahhhh no? a març 10, 2021 | 13:20
      Ahhhh no? març 10, 2021 | 13:20
      i qui vols que Governi? PSOE?
      • Icona del comentari de: Ramon a març 11, 2021 | 00:27
        Ramon març 11, 2021 | 00:27
        Bravíssim, Cotarelo!
  13. Icona del comentari de: LlunyDeCAt a març 10, 2021 | 13:16
    LlunyDeCAt març 10, 2021 | 13:16
    En Cotarelo té raó en una cosa: en Puigdemont i els altres eurodiputats (JXCAT) són l'única resistència actualment a l'Enemic Espanyol. I alhora - paradoxalment - enerva i molt la gent d'ERC per una sola cosa: ERC vol el monopoli a CAT. És el mateix que a l'Irlanda fa 100 anys amb totes les diferències. Els Irish varen acabar matant-se entre ells. Però això no vol pas dir que JXCAT sigui seriós. L'Àstrid Bierge, en Santiago Espot i altres autors del Món ja els han desemmascarat. Allò que és vergonyós amb ERC és que sabent que la lluita dels exiliats i eurodiputats fa enrabiar i bavejar els Espanyols, ni tan sols ho aprofitin simplement per benefici (???!!!) propi. Però comptat i debatut tenim les elits que ens mereixem i per això els votem. 307 anys d'Ocupació i Colonització dels Espanyols són la prova dels Cretins que tenim com a líders.
    238
    Icona de dislike al comentari de: LlunyDeCAt a març 10, 2021 | 13:16 348
    Respon
    • Icona del comentari de: Si noi, a març 10, 2021 | 13:27
      Si noi, març 10, 2021 | 13:27
      Fins ara el monopoli l'ha tingut els corruptgents (amb diferents noms) i què hem aconseguit? Anar processant cap enlloc mentres cobraben bons sous i sobres, a més de la corrupció endèmica que arrossegueu. ERC, partit amb 90 anys d'història i ZERO casos de corrupció de partit! ERC te moltes possibilitats d'avançar cap a la independència per ser un partit històric, indepe de tota la vida, net i que renova el personal sovint, per això els que prefereixen els calers acaban a can corruptgència o alguna menjadora com Colom i Rahola.
      322
      Icona de dislike al comentari de: Si noi, a març 10, 2021 | 13:27 216
      Respon
  14. Icona del comentari de: Donec Perficiam a març 10, 2021 | 13:43
    Donec Perficiam març 10, 2021 | 13:43
    Mentre els partits independentistes es barallen puerilment com nens del pati de l'escola per veure qui la té més grossa, les rates de les clavagueres són més groses, tenen més impunitat i ens claven més mossegades....que patètic tot plegat. I des de Madrís, aplaudeixen amb les orelles !! merda de politics amb cap de cuc, que no veieu que necessitem marxar urgentment? Després, quan siguem República, ja us barallareu per a gobernar, però ara només importa una cosa: Fotre el camp quan abans millor i tenir les nostres lleis, la nostra educació, els nostres diners, les nostres infraestructures, la nostra llengua, etc etc.... aixó és l'única cosa que us hauria d'importar carrallots !
    • Icona del comentari de: Epppp! No posis tothom al mateix sac! a març 10, 2021 | 14:10
      Epppp! No posis tothom al mateix sac! març 10, 2021 | 14:10
      Mira qui provoca i qui respon. Després, en lloc de criticar tothom centre les acusacions en un missatge i els lectors veurem qui tira la pedra i amaga la ma i qui es defensa de les mentides.
  15. Icona del comentari de: baldiret a març 10, 2021 | 13:49
    baldiret març 10, 2021 | 13:49
    Quan raó que deu tenir el Cotarelo, ufff veig molta gent enfistolada per aquí. Espot&Biergé digueu que si manyacs! vatros si que en sabeu,
    27
    Icona de dislike al comentari de: baldiret a març 10, 2021 | 13:49 27
    Respon
  16. Icona del comentari de: LlunyDeCat a març 10, 2021 | 14:11
    LlunyDeCat març 10, 2021 | 14:11
    L'any 1977 no vaig voler votar per la vergonyosa renúncia a la Ruptura Democràtica de tota l'Oposició al Franquisme. Tots volien participar de la menjadora i tots els torturadors i assassins feixistes restaren impunes. Només vaig començar a votar molts anys després quan va aparèixer el primer partit independentista amb possibilitats. I vaig estar votant ERC durant anys fins al primer tripartit. Allà vaig copsar el que volien els dirigents d'ERC. Al segon tripartit que donà la presidència a un Espanyol - antic del PTE - que ni tan sols sabia parlar ni escriure el Català, aleshores ja vaig dir prou. Feu-vos-ho sols. No comptareu pas mai més amb els meus vots. I encara continuen amb la mateixa estratègia volent integrar la llengua dels Espanyols de CAT com si era un patrimoni dels Catalans. És la mateixa collonada que s'inventaren a principis dels 70 la gent del PSUC i afins "catalanoparlants i castellanoparlants" per tal d'amagar la Colònia Espanyola. I després la collonada d'en Pujol: "és Català tot el qui viu i treballa a CAT". Doncs jo no ho dec ésser perquè cada viatge a CAT durant els darrers 35 anys m'he sentit estranger al meu propi país de naixement.
    220
    Icona de dislike al comentari de: LlunyDeCat a març 10, 2021 | 14:11 214
    Respon
    • Icona del comentari de: No cola el teu comentari a març 10, 2021 | 15:24
      No cola el teu comentari març 10, 2021 | 15:24
      És impossible que votessis quan el tripartit i diguis que portes 35 anys fora. Ets un troll d'en Tácito o d'en Llarena?
      142
      Icona de dislike al comentari de: No cola el teu comentari a març 10, 2021 | 15:24 83
      Respon
      • Icona del comentari de: Si noi, a març 10, 2021 | 15:45
        Si noi, març 10, 2021 | 15:45
        quina gràcia. Aquest LlunyDeCat és un corruptgent, comenta tot sovint i ara ens vol fer creure el que no és.
      • Icona del comentari de: Ramon a març 10, 2021 | 16:07
        Ramon març 10, 2021 | 16:07
        Llarena i ERC juguen en el mateix equip.
        233
        Icona de dislike al comentari de: Ramon a març 10, 2021 | 16:07 232
        Respon
        • Icona del comentari de: Ramoneta i puta a març 10, 2021 | 16:17
          Ramoneta i puta març 10, 2021 | 16:17
          Fill meu, jo sé que també és el teu equip. Encara recordo els plors que feies quan ho tenies la coixinera amb la rojigualda.
          57
          Icona de dislike al comentari de: Ramoneta i puta a març 10, 2021 | 16:17 31
          Respon
          • Icona del comentari de: Ramon a març 11, 2021 | 13:20
            Ramon març 11, 2021 | 13:20
            Cada dia més burro. Es nota que és d'ERC.
            4
            Icona de dislike al comentari de: Ramon a març 11, 2021 | 13:20 1
      • Icona del comentari de: per No cola... a març 10, 2021 | 17:03
        per No cola... març 10, 2021 | 17:03
        No fagis cas, es el mateix troll corruptgent que Ramon, està desesperat per haver perdut la gran menjadora de la presidència, potser perdrà la feina i el sou.
        114
        Icona de dislike al comentari de: per No cola... a març 10, 2021 | 17:03 69
        Respon
      • Icona del comentari de: Ramon a març 10, 2021 | 17:40
        Ramon març 10, 2021 | 17:40
        Els resultats electirals no foren els millors possibles. Però sí els segons millors, pel que argumenta aquest article (que és el mateix que vaig dir d'immediat). ERC ja no té ni excusa, ni escapatòria.
        78
        Icona de dislike al comentari de: Ramon a març 10, 2021 | 17:40 69
        Respon
      • Icona del comentari de: Gali Boadella Montserrat a març 10, 2021 | 18:02
        Gali Boadella Montserrat març 10, 2021 | 18:02
        Jo visc sempre fora, inclus vaig neixer fora, i voto. I no soc cap troll.
  17. Icona del comentari de: Aragones el fillet del Montilla a març 10, 2021 | 17:08
    Aragones el fillet del Montilla març 10, 2021 | 17:08
    Fer president al tontet Aragones es un delicte contra els catalans. NO VOLEM UN MONTILLA2
    357
    Icona de dislike al comentari de: Aragones el fillet del Montilla a març 10, 2021 | 17:08 134
    Respon
    • Icona del comentari de: Os presento al nostrat sonat a març 10, 2021 | 18:06
      Os presento al nostrat sonat març 10, 2021 | 18:06
      Només insults, cap raonament. Com a país normal, a Catalunya també tenim frikis.
      • Icona del comentari de: Lluis a març 10, 2021 | 18:48
        Lluis març 10, 2021 | 18:48
        Posa't el condó, junqueras, i parade fornicarper españa.una, noi tarat i folla algun dia, soletmeu, meu
        27
        Icona de dislike al comentari de: Lluis a març 10, 2021 | 18:48 17
        Respon
        • Icona del comentari de: Os presento a nostrat sonat a març 10, 2021 | 19:11
          Os presento a nostrat sonat març 10, 2021 | 19:11
          Només insults, cap raonament. Com a país normal, a Catalunya també tenim frikiss
    • Icona del comentari de: Ramon a març 10, 2021 | 18:37
      Ramon març 10, 2021 | 18:37
      Que Pedro Aragonés sigui molt curt és una evidència però no llur pitjor tret.
      204
      Icona de dislike al comentari de: Ramon a març 10, 2021 | 18:37 14
      Respon
    • Icona del comentari de: El noi petitó, fa goig, quines galtetes a març 10, 2021 | 18:46
      El noi petitó, fa goig, quines galtetes març 10, 2021 | 18:46
      Realment aquest noi aragones ja pren el b8bero que li dona la Colau? Volem politics de nivells, no nens amb bolquers marca erc.españa.sanchez
      93
      Icona de dislike al comentari de: El noi petitó, fa goig, quines galtetes a març 10, 2021 | 18:46 31
      Respon
      • Icona del comentari de: Os presento al nostrat sonat a març 10, 2021 | 19:08
        Os presento al nostrat sonat març 10, 2021 | 19:08
        Només insults, cap raonament. Com a país normal, a Catalunya també tenim frikis.
    • Icona del comentari de: Os presento al nostrat sonat a març 10, 2021 | 19:10
      Os presento al nostrat sonat març 10, 2021 | 19:10
      Només insults, cap raonament. Com a país normal, a Catalunya també tenim frikis
  18. Icona del comentari de: joandomenec a març 10, 2021 | 17:26
    joandomenec març 10, 2021 | 17:26
    Junts ho té clar: o DUI congelada el 2017 o eleccions.
    155
    Icona de dislike al comentari de: joandomenec a març 10, 2021 | 17:26 24
    Respon
    • Icona del comentari de: Si noi, a març 10, 2021 | 18:08
      Si noi, març 10, 2021 | 18:08
      si la descongelan segur que tardan pocs segons a suspendre-la i fugir, ja tenen experiència
      3508
      Icona de dislike al comentari de: Si noi, a març 10, 2021 | 18:08 4759
      Respon
      • Icona del comentari de: Ramon a març 10, 2021 | 21:33
        Ramon març 10, 2021 | 21:33
        ERC està en una situació impossible. Wue maco.
        77
        Icona de dislike al comentari de: Ramon a març 10, 2021 | 21:33 68
        Respon
        • Icona del comentari de: Ramon a març 10, 2021 | 23:04
          Ramon març 10, 2021 | 23:04
          ERC és un partit tant o més antidemocràtic que el PSOE.
          63
          Icona de dislike al comentari de: Ramon a març 10, 2021 | 23:04 27
          Respon
          • Icona del comentari de: Si noi, com partit 'democràtic' ningú guanya a Corruptgència: a març 11, 2021 | 07:35
            Si noi, com partit "democràtic" ningú guanya a Corruptgència: març 11, 2021 | 07:35
            El capo di famiglia Pujol trià a dit a Miss Catalunya, que també trià a dit a Fuigpelmón, que també trià a dit al pallasso Torra i a Laura Hagrid Borras. Democràcia a la rusa o a la turca?
            124
            Icona de dislike al comentari de: Si noi, com partit 'democràtic' ningú guanya a Corruptgència: a març 11, 2021 | 07:35 130
          • Icona del comentari de: Ramon a març 11, 2021 | 18:01
            Ramon març 11, 2021 | 18:01
            Convergència és a l'altre extrem. Per tòtila. Democràcia és un entremig. Ni el totalitarisme sectari del tripartit. Ni tampoc aquestes bledes solellades que no van ser capaces ni de canviar d'horari el sicari de la màfia sociata Ramon Pellicer. Que encara hi és!
      • Icona del comentari de: Ramon a març 11, 2021 | 00:25
        Ramon març 11, 2021 | 00:25
        ERC és un partit tant o més antidemocràtic que el PSOE.
        109
        Icona de dislike al comentari de: Ramon a març 11, 2021 | 00:25 63
        Respon
  19. Icona del comentari de: Narcís a març 10, 2021 | 23:41
    Narcís març 10, 2021 | 23:41
    No n'era ERC qui encoratjava vers la llibertat de nostra nació ? No n'era ERC qui encoratjava altre partit vers aquesta llibertat ? . . . Llavors, què fum amb aquesta mena de distanciament amb JxC , quan també la cerca tot lluitant-la directament o/i indirecta desde el cor d'Europa? PD : prou amagar-se'n en les necessitats o desgraciats per la guerra de baixa estofa que ens fum aquest estat .. i som-hi ( qualsevulla altra iniciativa seria constatar haver estat una presa de pèl sa presència en la política catalana . . d ' ell depèn ! ) ! PD : no tracti allò català com si tractés amb beneits .. població no catalana !
    320
    Icona de dislike al comentari de: Narcís a març 10, 2021 | 23:41 410
    Respon
    • Icona del comentari de: Sap que passa Narcís? a març 11, 2021 | 07:41
      Sap que passa Narcís? març 11, 2021 | 07:41
      Que'ls corruptgents mai han estat indepes, van pujar al carro quan va sortir a la llum part de la corrupció endèmica que havien amagat sota les catifes: el capo di famiglia Pujol deia 'ara no toca', Miss Catalunya ens va donar una costellada de tres respostes i va trencar la paraula donada per forçar la unitat amb xantatges i ell de cap (gracies CUP per enviar-lo a la paperera de la història), Fuigpelmón va suspendre la dui en segons i va fugir, el pallasso Torra va crispar tothom fins a trencar el vot corruptgent.
      249
      Icona de dislike al comentari de: Sap que passa Narcís? a març 11, 2021 | 07:41 162
      Respon
      • Icona del comentari de: Joan a març 11, 2021 | 12:35
        Joan març 11, 2021 | 12:35
        Amb el teu comentari et defineixes. Ets un nominalista que viu als anys 90 del secle passat. De fet, el teu partit esta situat on estava el PSC en aquella època. Nominalismes: catalanista, independentistes, republicans (Portuguesos?), etc.... Incapaços de veure la "dinàmica" de la realitat catalana, ara la vol desdibuiixar de forma abstracta exercint una política que no passa de un Federalisme teòric i com l'esquerra reaccionària, bàsicament abstracta.
        20
        Icona de dislike al comentari de: Joan a març 11, 2021 | 12:35 13
        Respon
        • Icona del comentari de: Il·luminans Joan a març 11, 2021 | 12:47
          Il·luminans Joan març 11, 2021 | 12:47
          Pots rebatre l'actuació que s'explica de tots aquests presidents corruptgents? Que no és pas veritat?
          • Icona del comentari de: Joan a març 11, 2021 | 13:27
            Joan març 11, 2021 | 13:27
            El teu llenguatge, entenc que construit en els aflubis de conspiracions imaginàries en tavernes partidistes, son com he dit, abstractes. A qui et refereixes a TOTS AQUETS PRESIDENTS CORRUPTGENTS ? Es difícil entrar ven el teu imaginari. Suposo, unicament puc suposar que et refereixes a Pujol i Mas ? Al pare del seus fills i al dofí que vira políticament? Suposo que també deus incloure a Torra, encara que el terme corrptgents, poc clar i enganyós, deus inclou-re a tots els Presidents que no siguin de la teva banda. Per altre banda, cap dels presidents de ERC ha estat mai independentista, excepte Maciá que fou d'Estat Català. A més estirar, Federalistes d'Esquerra. Crec que ho pots entendre oi?
            116
            Icona de dislike al comentari de: Joan a març 11, 2021 | 13:27 107
          • Icona del comentari de: Joan a març 11, 2021 | 18:46
            Joan març 11, 2021 | 18:46
            De fet sempre m'han dit il.luminat, tot el cercle de botifleria (curiosament també sindical filocouminista). En el teu cas, com que no et conec, he estat pensant si realment eres un memebre del cercle de ERC o es tracta de gent com Luisnomeacuerdo o de la botifleria acostumada als baixos fons. Perque de "corrupció", es veu que ets un gran sabi. A veure, il.lustre'm per fer-me una idea: "Capo de famiglia Pujol", qualificatiu mafiós i lloc comú de les clavegeres de l'Estat, C's, PP, Ciudadanos. "Miss Catalunya" element definitori de la Taverna. "Fuigpelmón", qualificatiu per tapar una mala decisió d'empresonament i mot de despreci de qui es vol fer "amic" de dèbils mentals. "El Pallasso Torra": Lloc comú de Comuns, Esquerra, C's, PP, PSOE i Vox. Il.lustrem: de quina colla botiflera ets?
            167
            Icona de dislike al comentari de: Joan a març 11, 2021 | 18:46 159
          • Icona del comentari de: Carles Macaya i Fonts, Chihuahua (Mèxic) a març 11, 2021 | 20:27
            Carles Macaya i Fonts, Chihuahua (Mèxic) març 11, 2021 | 20:27
            Dono la raó al Joan. Cada cop que algú us porta la contrària us dediqueu a denigrar la persona. Estic convençut que sistemàticament ´responeu ja des del nom de qui respon, posant un adjectiu a qui us porta la contraria. Hi ha un estol de professionals que ho fan. No us equivoqueu. No sou capaços de posar el vostre nom real. No importa, esteu equivocats i teniu dret a estar-ho. Però no us amagueu en els mateixos arguments tronats de sempre i aquesta mania persecutoria que teniu.. Jo signo amb elmeu nom real. I podeu seguir com ja ser que fareu, insultant o denigrant. No em fareu desaparèixer. Estem en un país que camina cap a la seva llibertat, malgrat intenteu fer-me desaparèixer, o fer desparèixer el Joan o el Sr. Cotarelo que tan us dol. Ho sento existim i som.
            140
            Icona de dislike al comentari de: Carles Macaya i Fonts, Chihuahua (Mèxic) a març 11, 2021 | 20:27 126
      • Icona del comentari de: Carles Macaya i Fonts, Chihuahua (Mèxic) a març 11, 2021 | 20:49
        Carles Macaya i Fonts, Chihuahua (Mèxic) març 11, 2021 | 20:49
        Pots respondre una senzilla pregunta, tu que no dius el teu nom real i t'amagues en raonaments equilibristes.... Pots respondre? VOLS LA INDEPENDENCIA ARA I AQUÍ I NO MES TARD? La resposta és senzilla, la vols?
        • Icona del comentari de: Si noi, a març 12, 2021 | 07:46
          Si noi, març 12, 2021 | 07:46
          pots ajudar a que posi el nom real si tu posas el teu acompanyat del teu DNI
        • Icona del comentari de: Jo SÍ vull la independència del meu país, Catalunya a març 12, 2021 | 09:43
          Jo SÍ vull la independència del meu país, Catalunya març 12, 2021 | 09:43
          Tan independentiste que no vull seguir processant com han fet els corruptgents (que manavan gràcies al xantatge del poc honorable Miss Catalunya) des que van 'descubrir' que eran indepes quan va sortir a la llum la corrupció que tenian amagada sota les catifes amb la connivència de Madrit. Suspendre la DUI i fugir, després de processar cap enlloc durant 7 anys et sembla VOLER LA INDEPENDENCIA ARA I AQUÍ I NO MES TARD? La resposta és senzilla, la vols?
  20. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a març 11, 2021 | 18:19
    Luisnomeacuerdo març 11, 2021 | 18:19
    Estos panfletos de la madriguera groc, tienen tal afán de insultar a su país, España, que admiten a cualquier payaso que preste a ello, y cotorralero es un claro exponente, pero todavía les queda camino para alcanzar al ultranacional.cat y sus juntaletras.
  21. Icona del comentari de: Erc un partit esclau del PSOE.SS.GAL.MARAGAL a març 11, 2021 | 18:24
    Erc un partit esclau del PSOE.SS.GAL.MARAGAL març 11, 2021 | 18:24
    Pobre erc cada dia mes edpanyola, mes borbonica,mes junqueras.es
    55
    Icona de dislike al comentari de: Erc un partit esclau del PSOE.SS.GAL.MARAGAL a març 11, 2021 | 18:24 47
    Respon
    • Icona del comentari de: Os presento al nostrat sonat a març 12, 2021 | 07:40
      Os presento al nostrat sonat març 12, 2021 | 07:40
      Només insults i sempre a ERC, com a País normal també tenim una quota de frikis.
      11
      Icona de dislike al comentari de: Os presento al nostrat sonat a març 12, 2021 | 07:40 18
      Respon
  22. Icona del comentari de: Carles Macaya i Fonts, Chihuahua (Mèxic) a març 12, 2021 | 03:49
    Carles Macaya i Fonts, Chihuahua (Mèxic) març 12, 2021 | 03:49
    Faig un comentari final per refermar la meva posició. El problema real per molt que molts dels que aquí opinen amagant el seu nom real (i de pas fent-me sospitar que són el producte d'una màquina i no el raonament d'una persona), el problema real es el de "Nació contra nació", és un problema d'independència si o no. Independència ara i aquí i no demà o passat demà. No importen les sigles. No m'importen les sigles. Només la independència. Els que rebreguen els noms del MHP Puigdemont, del Sr. Cotarelo, de mi mateix o del Joan o de l'Ignasi; amb el temps quedaran rebregats per les seves paraules que ara queden escrites. Com que no diuen el seu nom, no tinc cap obligació de canviar la meva opinió o de fer cas dels slogans que repeteixen aquí i en molts altres mitjants. Els seus suposats arguments són iguals. I el més lleig és la seva estrategia de menysprear sisemàticament tota altra opinió que no segueixi 'la Voz de su amo' (ja m'entendrà qui vulga entendre). Honestament és tot el que puc dir. Independència ara i aquí!!!
    59
    Icona de dislike al comentari de: Carles Macaya i Fonts, Chihuahua (Mèxic) a març 12, 2021 | 03:49 21
    Respon
    • Icona del comentari de: Tu ets un corruptgent a març 12, 2021 | 07:37
      Tu ets un corruptgent març 12, 2021 | 07:37
      Per tant opines de part, només defenses als corruptes i atacas als d'ERC com hem comprovat en els teus comentaris "des de Mèxic". Anteposes el partit a la independència, així mai sesem lliures. Menys hipocresia i més treballar!
      23
      Icona de dislike al comentari de: Tu ets un corruptgent a març 12, 2021 | 07:37 47
      Respon
      • Icona del comentari de: Pel Carlitos Mariachi a març 12, 2021 | 07:55
        Pel Carlitos Mariachi març 12, 2021 | 07:55
        Tindries més credibilitat si fessis també les mateixes acusacions als molts comentaris que insultan i atacan als companys de viatge forçats pel xantatge de Miss Catalunya a 2017 després de la costellada de 3 respostes. Altrament sembla que anteposis el teu partit (que és el primer en corrupció i incumpliments) a la independència. Ho entens o et cal un mapa?
        • Icona del comentari de: Anònim a març 12, 2021 | 09:00
          Anònim març 12, 2021 | 09:00
          Les teves paraules confirmen aquesta estratègia. No sóc de cap partit, tret de voler la independència ara i aquí. Que tingueu sort!
          • Icona del comentari de: pel mariachi anònim a març 12, 2021 | 09:34
            pel mariachi anònim març 12, 2021 | 09:34
            Què et confirman? que ets corrupthent i només atacas a ERC?
            3
            Icona de dislike al comentari de: pel mariachi anònim a març 12, 2021 | 09:34 3
      • Icona del comentari de: Anònim a març 12, 2021 | 08:59
        Anònim març 12, 2021 | 08:59
        Les teves paraules confirmen el meu comentari. Tens tot el dret d'escriure-les. Que tinguis sort, siguis qui siguis.
        • Icona del comentari de: pel mariachi anònim a març 12, 2021 | 09:33
          pel mariachi anònim març 12, 2021 | 09:33
          Què et confirman? que ets corrupthent i només atacas a ERC?
      • Icona del comentari de: Carles Macaya i Fonts, Chihuahua (Mèxic) a març 12, 2021 | 18:35
        Carles Macaya i Fonts, Chihuahua (Mèxic) març 12, 2021 | 18:35
        Opino pel què penso i no de part de ningú. Precisament per això poso el meu nom real i no m'amago en un pseudònim o en una màquina. Et creuré si em dius com et dius realment i aleshores podrem parlar de tu a tu, sabent qui som. Jo ho faig, perquè tu no?
    • Icona del comentari de: Baldiret a març 12, 2021 | 16:35
      Baldiret març 12, 2021 | 16:35
      Teniu tota la raó, aixó es un racó on habita tota mena de parasits. Em costa molt acceptar que existeixen serà que promouen o fan aquesta mena d'intervencións.
  23. Icona del comentari de: Si es que Freud sigue más vivo que nunca a març 12, 2021 | 14:07
    Si es que Freud sigue más vivo que nunca març 12, 2021 | 14:07
    Ramón García Cotarelo lleva décadas tratando de "matar" a su padre Paulino García Moya. Y en eso sigue, aunque haya tenido que hacerse secesionista catalanet, gentuza a la que antes despreciaba.
  24. Icona del comentari de: Bot a març 12, 2021 | 16:21
    Bot març 12, 2021 | 16:21
    Les idees ens porten a la independència, les ideologies ens porten A LA SUBMISSIÓ.

Respon a Bot Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa