El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
El Consell per la República, còmplice de la repressió als 9 de Lledoners
  • CA

Un hipotètic Consell de la República (i no el Consell PER la República, com van passar a anomenar-lo de seguida, fa tres anys i mig) hauria estat una bona idea si no hagués acceptat mai la legitimitat del govern autonòmic sortit de les eleccions convocades pel 155.

Passant per alt que els exiliats mai no s’haurien hagut d’exiliar i els empresonats mai no s’haurien hagut d’entregar, negant-nos la oportunitat de defensar una república independent si calia amb el nostre propi cos, com vam fer amb les urnes i els vots que la van legitimar, formar un Govern a l’exili que anés al xoc frontal amb el govern autonòmic, com a estructura principal de l’ocupació de Catalunya hauria estat una causa noble. Però mai no ho van fer, ni ho van intentar.

Qui va ser el president legítim, Carles Puigdemont, va deslegitimar-se sol proposant ell mateix el seu substitut, Quim Torra, davant del veto del Tribunal Suprem avalat per Esquerra, en comptes de forçar eleccions els cops que calgués per desestabilitzar el règim autonòmic, i per tant, Espanya, i generar incentius de resoldre el problema. 

De nou, en Puigdemont ens va negar l’oportunitat de tornar com havia promès, declarar la independència i protegir-lo amb el nostre propi cos com a primera institució de la República. Per contra, tots els seus mariachis van obtenir un bocinet del pastís autonòmic, i així van aguantar fins que el president Torra, que va tenir mil ocasions de declarar la independència i fer que es retratés sol qui no ho volgués dins del Govern, va entregar la presidència de la Generalitat a canvi d’un gest ridícul sense cap utilitat, perquè en gaudís Pere Aragonès.

De nou, el Consell podria haver cridat a protegir Torra amb el nostre propi cos si s’hagués negat a deixar el Palau de la Generalitat i hagués declarat la independència, en la línia del seu discurs d’investidura. Però, una altra vegada, ni tan sols s’ho van proposar.

Quan Esquerra va guanyar les eleccions, Puigdemont ni tan sols es va atrevir a dir públicament que era partidari de no formar govern amb els republicans si apostaven per l’estafa de la taula de rendició amb el PSOE. Sabent que si ell establia una línia potser molts la seguirien, va preferir callar.

Ara ens volen fer creure que el Consell per la República, amb aquesta Assemblea, de la qual en formen part membres del mateix Govern i Parlament que ens mantenen i ens van mantenir a la legislatura anterior lligats a l’Estat, i que curiosament s’ha votat havent d’aportar un document d’identitat espanyol, és una eina útil per fer la independència.

Hem de ser més socis en aquesta ONG, diuen, però. Exactament com Esquerra parla d’ampliar la base independentista autonòmica. No els importa que el número important siguin els vots que van donar el sí a la independència, i que no cal res més per legitimar una acció política concreta que és la declaració unilateral i la seva defensa pràctica.

Qualsevol cosa serà millor que un Parlament de fireta, diuen. I els membres d’aquest Parlament de fireta que són part de l’assemblea del Consell no dimiteixen, com una mínima mostra de coherència. Sense explicar tampoc com una cosa inútil fa útil una altra.

Será més fàcil fer la independència fora de l’àmbit jurídic espanyol, diuen. Com si el problema per fer la independència fossin els tribunals espanyols (explica-ho a qualsevol país que s’ha independitzat, que el problema era l’Estat de qui es volien separar, a veure si no moren d’un atac de riure) i no que les nostres classes dirigents, també presents al Consell per la República, accepten ser la subcontracta de la repressió espanyola a l’independentisme per seguir cobrant.

Si no, que ho diguin als 9 de Lledoners. Encara avui la Generalitat actua com a acusació particular contra manifestants independentistes sense cap prova fefaent emparant-se en un suposat automatisme legal que no existeix: una llei que només parla de defensar els funcionaris, no concretament d’actuar com a acusació particular de la policia, aquest cos de sipais que controla la colònia, avalant uns excessos tan clamorosos com els de la policia espanyola. La defensa, defensa, no acusa.

Podrien deixar de fer-ho sense canviar cap llei, com van desmantellar el cos d’advocats absolutament desproporcionat que tenia Interior, comandat fins fa res pel partit de Carles Puigdemont i ple d’advocats o llicenciats en Dret afins a Mossos (o directament policies), perquè els mossos els defensi el gabinet de la Generalitat (dirigit en l’actualitat també per un membre de Junts Per Catalunya), com qualsevol funcionari. Però encara fa unes setmanes Pere Aragonès assegurava que el Govern defensaria els mossos en cas de lesions com fins ara. Unes lesions l’autoria de les quals misteriosament queda sense acreditar la major part de casos. I els polítics que defensen que el Consell per la República ha de fer la independència continuen sense començar per demanar la dimissió de tots els que són al Govern o el sostenen, còmplices de l’ocupació.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: conde de montecristo a novembre 03, 2021 | 21:55
    conde de montecristo novembre 03, 2021 | 21:55
    No ho han fet perquè ERC ja s'ha encarregat, amb la seva traïció, a dinamitar, no només la Generalitat, sinó també el Parlament, el pitjor i més greu, ajudar a destruir la llengua, la cultura de Catalunya. ERC i part de Junts són còmplices d'aquest desastre, l'única esperança és al Consell, ara és quan comença la partida. ¿ juguem?
    • Icona del comentari de: Per traïció i dinamitar ja tenim als corruptgents... a novembre 04, 2021 | 03:19
      Per traïció i dinamitar ja tenim als corruptgents... novembre 04, 2021 | 03:19
      Traïció quan el batxiller foll poc honorable i menys preparat que va trigar setmanes a donar el resultat de l'1-O, segons a suspendre la DUI, i hores a fugir deixant-ho tot enmerdat. Dinamitar és el que va fer Costa pactant amb Colon'os per evitar una foto de Torrent, o Laura Hagrid Borràs retrassant la investidura d'Aragonès fins l'ultim dia, o rebentar el diàleg amb escaÑa sense oferir cap alternativa millor.
      • Icona del comentari de: Raw a novembre 04, 2021 | 22:56
        Raw novembre 04, 2021 | 22:56
        No acabo d'entendre lo del diàleg amb España q dius, el q hi ha són reunions per parlar d competències autonòmiques, q em sembla bé, però q res té a veure amb l'autodeterminació. No entenc pq us entesteu a posar-hi un nom q no és. D'altre banda dinamitar el diàleg és vetar el teu soci d govern a la taula pq no t'agraden els candidats triats. Lleig.
        • Icona del comentari de: Menteixes com corruptgent Raw a novembre 06, 2021 | 10:59
          Menteixes com corruptgent Raw novembre 06, 2021 | 10:59
          Aragonès ha dit un munt de vegades per activa i per passiva que ell posarà damunt la taula de diàleg l'ambistia i un referèndum acordat i vinculant. Tens por?
  2. Icona del comentari de: pep a novembre 03, 2021 | 22:43
    pep novembre 03, 2021 | 22:43
    tu vas posar el teu cos? o te n vas anar cap a casa ? q bonic és plorar quan ja tot ha passat
  3. Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 03, 2021 | 22:49
    Gonzalo novembre 03, 2021 | 22:49
    Cuanta frustración arrastras. Haztelo mirar. Eres demasiado joven para vivir tan amargada.
  4. Icona del comentari de: quim a novembre 04, 2021 | 09:06
    quim novembre 04, 2021 | 09:06
    les coses dites ben clar
  5. Icona del comentari de: Vols dir? a novembre 04, 2021 | 10:16
    Vols dir? novembre 04, 2021 | 10:16
    Cert que Puigdemont no ha estat mai a l'alçada. Cert que ERC i JxCat ja només representen el cinisme dels seus interessos de nòmines autonomistes, i cert que això del Consell és una altra aixecada de camisa. El que falla en l'anàlisi és aquesta fe cega en què la gent hauria posat el cos per defensar la independència. Ho van fer l'1-O perquè ningú s'esperava el que va passar, però dubto que després hi haguessin tornat conscients del perill, més enllà dels insuficients CDR. Per tant, pura especulació.
  6. Icona del comentari de: Es urgente que alguien se preocupe del ' cos ' de esta Srta. a novembre 04, 2021 | 11:17
    Es urgente que alguien se preocupe del " cos " de esta Srta. novembre 04, 2021 | 11:17
    Con el odio y la rabia que sufre su " cos" se la comerán en vida los gusanos, esta muy podrida.
  7. Icona del comentari de: JordiT a novembre 04, 2021 | 11:28
    JordiT novembre 04, 2021 | 11:28
    Recorda que hi ha una part de Catalunya que no posara el cos per que no es indepe, es mes, si el posen sera en contra. Ti vas posar el cos al 1-O? A Catalunya es viu molt be com per arriscarse el patrimoni o la vida en utopies
    • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a novembre 04, 2021 | 15:38
      uno que vive en Tabarnia novembre 04, 2021 | 15:38
      tu vius al mon dels teletubis a un pais fictici com es el que preten pertany, (les españas) aixo si que es ha on tu vols habitar es el matrix de tots els pobres d,esperit
  8. Icona del comentari de: MHP a novembre 04, 2021 | 13:52
    MHP novembre 04, 2021 | 13:52
    Osti la Carracelas, quina empanada mental porta. Noia, primer posa en ordre les teves idees, les poquetes que tens, i després intenta escriure-les, però, si us plau, no vomitis paraules sense sentit.
  9. Icona del comentari de: Donec Perficiam a novembre 04, 2021 | 13:57
    Donec Perficiam novembre 04, 2021 | 13:57
    Queda demostrat que entre tots (dic tots) tant els de Casa Generalitat com els del Desgobierno de Caspaña, han dinamitat Catalunya sencera. Potser sóm tant masoquistes que necessitem que dins d'un parell d'anys, surti el trifachito i sigui tot encara pitjor que amb el Rajao i la Soraya SSS.....potser amb els fatxes de veritat tornarem a adonar-nos que hem de marxar d'una p....vegada. ....patètic tot plegat. La història ens ho refregarà per la cara i ens catalogarà com la generació dels cobards.
    • Icona del comentari de: Donec Pelcul a novembre 04, 2021 | 19:23
      Donec Pelcul novembre 04, 2021 | 19:23
      És que ho sou! Sou una colla de covards els indepres, covards i ploraners!
  10. Icona del comentari de: Baldrich a novembre 04, 2021 | 14:13
    Baldrich novembre 04, 2021 | 14:13
    Pero a veure, tu has estudiat periodisme o vols q et contractin a Salvame? Es q tothom podem ser periodistes, nomes ens falta un canal per exterioritzar-ho...
  11. Icona del comentari de: Ferpinya a novembre 04, 2021 | 15:28
    Ferpinya novembre 04, 2021 | 15:28
    Doncs segons l'articulista: cal dinamitar la Generalitat, cap mes institucions. Cal dinamitar el Consell, cap lloc de construccio alternatiu...Tabula rasa...I després, que feu?
    • Icona del comentari de: El consell per la republiqueta de 8 segons? a novembre 05, 2021 | 09:48
      El consell per la republiqueta de 8 segons? novembre 05, 2021 | 09:48
      No serveix per res, només és una menjadora corruptgent particular per alimentar l'ego i la butxaca del batxiller foll que va suspendre la DUI en segons i va fugir deixant-ho tot enmerdat. No té cap legitimitat democràtica, es de part, de la part corrupta de l'independentisme.
      • Icona del comentari de: Raw a novembre 05, 2021 | 16:09
        Raw novembre 05, 2021 | 16:09
        Ah sí? Quin cas de corrupció li coneixes a en Puigdemont? estàs difamant pq sí?
        • Icona del comentari de: Diuen, diuen, diuen a novembre 06, 2021 | 06:19
          Diuen, diuen, diuen novembre 06, 2021 | 06:19
          Quan era l'alcalde de Girona, es va investigar uns moviments a Aigües de Girona de dubtosa legalitat, però en aquella época els corruptgents eran socis preferents del PP a Madriz i es va deixar passar el temps fins la prescripció. Ara tenim Laura Hagrid Borràs amb problemes semblans quan dirigia ILC, un fraccionament de factures per evitar controls...
  12. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a novembre 04, 2021 | 15:58
    Doctor Strangelove novembre 04, 2021 | 15:58
    Posar el seu cos diu la petarda aquesta. El què has de fer és posar el teu cos en mans d'un bon psiquiatra! Doc
    • Icona del comentari de: JordiP a novembre 05, 2021 | 12:49
      JordiP novembre 05, 2021 | 12:49
      Avui estic d'acord amb tú. Que no serveixi de precedent.
      • Icona del comentari de: Doctor Strangelove a novembre 06, 2021 | 13:12
        Doctor Strangelove novembre 06, 2021 | 13:12
        Tu no porta accent en català, meló. I sí, hauries d'estar d'acord amb mi més sovint, car voldria dir que raones correctament! Doc
  13. Icona del comentari de: Narcís a novembre 04, 2021 | 16:59
    Narcís novembre 04, 2021 | 16:59
    No sé pas quin n' és el missatge que vol donar l' autora ! PD : si fos més clara àdhuc sense malparlar de qui procura fer allò impossible pro la llibertat, pro la independència !
  14. Icona del comentari de: Cesc a novembre 04, 2021 | 17:12
    Cesc novembre 04, 2021 | 17:12
    Gràcies Pilar
  15. Icona del comentari de: Airausu a novembre 04, 2021 | 18:30
    Airausu novembre 04, 2021 | 18:30
    Na Carracelas, com sempre, atiant el focus contra Puigdemont per distreure'ns de Ñerk, que és qui mana al Govern. Algún dia ens haurà d'explicar qui li paga la nòmina i quant li paga en Sergi Sol...
  16. Icona del comentari de: Anònim a novembre 04, 2021 | 19:11
    Anònim novembre 04, 2021 | 19:11
    Gràcies Pilar. En un moment donat vaig arrivar a creure que veuria la independència del meu país. Ara, entre els uns i els altres i potser també amb la gent en general, em sembla veure-la cada dia més lluny. I dependre d'Espanya no és que ho pagarem sinó que fa dècades que ho estem pagant i això no revolta a ningú. Llàstima.
    • Icona del comentari de: Aigualit a novembre 04, 2021 | 20:26
      Aigualit novembre 04, 2021 | 20:26
      Anònim el teu país, España, ja es independent. Mes que res informar-te, que sembla que vas una mica despistat.
      • Icona del comentari de: Toca de peus a terra Aigualit! a novembre 06, 2021 | 11:07
        Toca de peus a terra Aigualit! novembre 06, 2021 | 11:07
        No som independents perquè un poc honorable batxiller foll gens preparat pel càrrec la va ben cagar: Va trigar setmanes a donar el resultat de l'1-O, segons a suspendre la DUI, i hores a fugir deixant-ho tot enmerdat. Mentrestant els mossos a les seves ordres detenian catalans i els CDR van quedar amb el cul a l'aire, sembla que'l teu estimat lider no va reeixir...
  17. Icona del comentari de: Anònim a novembre 04, 2021 | 19:17
    Anònim novembre 04, 2021 | 19:17
    Que no hi ha cap que tingui el quye s'ha de tenir, don i tant, abstencio ad infinitum.
  18. Icona del comentari de: AFM a novembre 04, 2021 | 20:17
    AFM novembre 04, 2021 | 20:17
    nivell mes de 'sálvame', i ho dic amb el màxim respecte per aquest programa, que d'una opinió sobre la política catalana. Centrar un article d'opinió en la crítica destructiva no te cap sentit, i no cal votsr a uns i uns altres per adonar-se que aquest tipus d'opinions cada cop son menys transcendents...i per cert per poder gaudir d'una república com cal necesitarem també un periodisme com cal. salut
  19. Icona del comentari de: Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) a novembre 04, 2021 | 23:02
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) novembre 04, 2021 | 23:02
    La senyora Carracelas coincideix, atacant el Consell de la República, amb ERC, PDeCat, Comuns, Podemos, PP, PSOE, VOX, Ciudadanos, la Vanguardia, TV3, CCOO, UGT, Foment, Círculo Eqüestre, tota la premsa radio i televisió de Madrid...etc. Aquesta coincidència per força ha de tenir alguna explicació..
  20. Icona del comentari de: Raw a novembre 04, 2021 | 23:22
    Raw novembre 04, 2021 | 23:22
    El Consell x la república, agradi o no, és l'únic instrument q tenim avui dia q supera l'autonomisme i q propina sonores derrotes a l'estat repressor.
    • Icona del comentari de: Doctor Strangelove a novembre 06, 2021 | 20:34
      Doctor Strangelove novembre 06, 2021 | 20:34
      Raw, tu sí que ets una derrota , una derrota per l'evolució humana! Què trist que deu ser, ser un ésser tan simple! Doc.
  21. Icona del comentari de: Miquel Àngel Canós Ontanaya a novembre 05, 2021 | 07:37
    Miquel Àngel Canós Ontanaya novembre 05, 2021 | 07:37
    Tal com u plantejes , el no ha tot el que fas es aprofundir amb la depressió contribuït més a la devalla del independentisme , sap perfectament que les coses no són blanc o negre i que la coherència cal mesurar la amb el conjunt però sembla que estàs més interessada en desprestigiar als únics que mantenen i juiten per fer possible la independència
  22. Icona del comentari de: federalista a novembre 05, 2021 | 10:03
    federalista novembre 05, 2021 | 10:03
    hahahah quina boca carracelas mira em posare uns calcotets estelados, i despres et cride, vens a ma casa a molins de rei, baix llobregat i en fi em treballes els baixos dels calcotets despres ja parlem de republica i de lo que vulguis, per cert jo soc federalista en tots els sentits, lo de baix tambe es federa be amb la teua boqueta de pinyo hahahahahahhaahahhahahahahaa.
  23. Icona del comentari de: Clara a novembre 05, 2021 | 13:39
    Clara novembre 05, 2021 | 13:39
    A anàlisi simplista conclusions precipitades. Quan només es fa jugar un parell de variables de les moltíssimes que s'interfereixen a la qüestió, o és que es vol fer trampes o és que no se'n despengen de més alts. Quan no se sap que dir.... Es pot parlar del temps. .
  24. Icona del comentari de: Estel a novembre 05, 2021 | 23:03
    Estel novembre 05, 2021 | 23:03
    Carracelas s'ha fet un bucle amb la independència. No m'agrada ni el contingut ni el to del que diu. És d'una duresa molt desagradable. S'ho hauria de fer mirar. Espero que no li continuin pagant les seves catarsis
  25. Icona del comentari de: Octubrista a novembre 05, 2021 | 23:05
    Octubrista novembre 05, 2021 | 23:05
    Avui, 4 anys després de la gran victòria del 1-O i la gran decepció de comprovar que les estructures d'estat que havia d'haver organitzat mossèn Junqueras, la més calenta estava a l'aigüera, tenim l'embrió d'una autèntica estructura d'estat fora de l'abast de les urpes espanyoles que és el Consell per la República. Es comprèn perfectament que l'unionisme, tant el descarat com el camuflat, considerin el Consell com el gran enemic a combatre i els independentistes el considerem la gran esperança
    • Icona del comentari de: Octubriata mentider i corruptgent, oi? a novembre 06, 2021 | 11:11
      Octubriata mentider i corruptgent, oi? novembre 06, 2021 | 11:11
      Va ser el batxiller foll i gens preparat el que unilateralment va decidir, després de 4 setmanes d'haver votat i amb el País fent pinya al carrer (recordes l'aeroport i La Junquera?), suspendre la DUI en segons i fugir deixant-ho tot enmerdat!
  26. Icona del comentari de: christian costa a novembre 06, 2021 | 03:29
    christian costa novembre 06, 2021 | 03:29
    No entenc la vinculació que fa l'articulista del CxR amb la complicitat. Penso que és tot al contrari, si ajudem a construir-lo bé és una de les eines més potents que tenim per recuperar la dignitat i la iniciativa. Per això hi ha independentistes de pedra picada com la Blanca Serra i tants i tants d'altres. També em frustra que no es declarés la república de forma determinant l'octubre del 2017, quan Espanya va demostrar que no és una democràcia mereixedora del nom i va adoptar com a únic argument la repressió, i els nostres dirigents van cometre un error gravíssim en cedir-hi. Aleshores vam començar a anar a remolc , i no ho hem pogut revertir aquests anys de deconstrucció. Cal que s'acabi el reflux i entrem com sigui en una etapa de flux, i ens hem d'enorgullir de ser qui som, i deixar de llepar-nos les ferides. Som un poble únic, que es mereix viure i tornar a sentir il·lusió. Per això és clau que no deixem de creure en nosaltres, que és el que voldrien. Cap poble ha protagonitzat un procés com el nostre i aconseguit fer un 1-0, les marxes per la llibertat i la presa de l'aeroport van ser impressionants, aquest Onze va ser un èxit rotund. No ens podem permetre caure en el desànim i dinàmiques autodestructives, i en aquest sentit aquest article no ajuda. Cal que tots fem força a la nostra manera i superar el marc partidista .
    • Icona del comentari de: Imposible, el CxR és de part, no te cap legitimitat a novembre 06, 2021 | 10:57
      Imposible, el CxR és de part, no te cap legitimitat novembre 06, 2021 | 10:57
      El CxR es una menjadora particular corruptgent creada per mantenir l'ego i la butxaca del batxiller foll que va suspendre la DUI en segons abans de fugir deixant-ho tot enmerdat, no té cap legitimitat democràtica. Per pendre decisions i marcar el camí ja tenim els electes que SI són democràticament legítims.
  27. Icona del comentari de: No es tan complicat a novembre 06, 2021 | 09:38
    No es tan complicat novembre 06, 2021 | 09:38
    Perquè Catalunya no es una nació estat? Perquè la Generalitat no te un capital econòmic . En el “alzamiento” la Generalitat d’ERC va entregar al govern de Madrid tots els seu capital (propietats, documents de participació d’empreses,…)el PNV es va negar a entregar res a Madrid. I va conservar la capacitat de finançar la seva defensa. A Catalunya hi ha el poble disposat a conquerir la NACIÓ , només falta el capital q’hauria de posar les empreses per financiar la defensa( per això es van endur les empreses de Catalunya) en queda alguna disposada? (Crec que si) el demés son cuentos i palles mentals
    • Icona del comentari de: Per palles mentals les teves... a novembre 06, 2021 | 11:15
      Per palles mentals les teves... novembre 06, 2021 | 11:15
      Corruptgent de socarrel que segueix cegament a un batxiller mentider i foll, oi? El que va suspendre la DUI en segons i va fugir deixant-ho tot enmerdat, el mateix que va prometre tornar, no ho va fer i va posar com hereu al pallasso Torra que jugava amb pancartetes i obeïa als jutges...
      • Icona del comentari de: Collons com piquen les veritats a novembre 06, 2021 | 12:18
        Collons com piquen les veritats novembre 06, 2021 | 12:18
        Un altre cosa. El dia que Catalunya deixi de preocupar-se per salvar españa del règim franquista del qu’en ara viuen molts ( possiblement tu) i no d’un 3% sinó d’engullir tot el caler públic hagut i per haver. Llavors Catalunya podrà ser un estat nació
      • Icona del comentari de: I tu el capitan trueno a novembre 06, 2021 | 12:57
        I tu el capitan trueno novembre 06, 2021 | 12:57
        España es irrecuperable i només per corruptogens vaticanistes
  28. Icona del comentari de: Guillem Ben-Aviat a novembre 06, 2021 | 20:58
    Guillem Ben-Aviat novembre 06, 2021 | 20:58
    Què ho fa que les filies i les fòbies dels espanyolistes i els d'ERC cada dia s'assemblen més ?

Respon a Toca de peus a terra Aigualit! Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa