Citroën va crear la línea DS per mirar de satisfer les necessitats dels clients que valoren el disseny, la qualitat en els acabats, les prestacions i la possibilitat de personalitzar el cotxe. El germà gran de la gamma, el DS5 la completa en el llindar més alt. No deriva de cap model existent però aprofita la plataforma del C4 que, allargassada assumeix una carrosseria de cinc portes amb aires de cupè. De frontal agressiu i prominent, reconeixerem aviat al nostre protagonista gràcies a la generositat de les entrades d’aire laterals, a la notable inclinació del vidre i l’arranament del sostre, que davalla fins la cua. Els muntants de les portes del darrera queden amagats amb la intenció de proporcionar continuïtat i aconseguir un coeficient de penetració Cx de 0,29. El para cops posterior integra una sortida d’escapament doble i les llandes poden arribar a demanar-se amb secció de fins a 19 polzades. El DS5 munta fars bixenó autodireccionals i sistema d’enllumenat diürn de LEDs. Presenta una amplada de víes 7 cm. més ample que el Picasso i, de lluny, suggereix esportivitat.
A dins, reserva només 89 cm per a l’alçada dels passatgers del darrera però es beneficia d’un habitacle molt ample amb espai suficient per a les cames dels ocupants. D’estètica molt personal i tons contrastats, asseguts davant del volant hi trobarem una instrumentació futurista inspirada en les cabines dels avions. El conductor queda encaixat entre la porta i una gran consola central d’estil aeronàutic que arriba a impressionar. Porta sostre de vidre que es pot cobrir amb una cortina retràctil elèctrica i la instrumentació és digital. De tot plegat, el millor és el HUD (Head-Up Display), que projecta sobre una petita pantalla de policarbomnat transparent polaritzada la velocitat i el sistema d’indicacions esquemàtiques del navegador GPS. Tot de forma clara i nítida. El giny s’amaga automàticament quan traiem el contacte.
L’accessibilitat al darrera no és pas de bombo i plateret perquè les portes no acaben d’obrir-se del tot i el maleter se situa en la mitjana : 468 litres amb formes regulars força aprofitables i seients posteriors plegables fins deixar un terra ben pla. No porta roda de recanvi. Al fons del maleter hi reposa un kit anti-punxades.
La versió de gasolina situada en el llindar de la gamma porta un motor turboalimentat prou elàstic associat a un canvi manual de relacions prou curtes i sis marxes. Proporciona prestacions, elasticitat i consums enraonats. Tot plegat amb un comportament més que honest i una relació confort-arrapament de nota. La direcció, amb tres voltes entre topalls, podría ser més directe i la tara del cotxe més lleugera però la rumorositat és de nota gràcies al bon treball fet en l’apartat d’aïllaments acústics.
Mecànicament, es poden escollir dues versions de gasolina (THP 156 i THP 200), dues dièsel (e-HDi 110 i HDi 160) i una d’híbrida (Hybrid4) idèntica a la del Peugeot 3008 Hybrid4, que porta el dos litres HDi de 163 CV associat a un altre motor elèctric de 37 CV que acciona les rodes de l’eix posterior. El DS5 estrena un nou sistema d’alerta de canvi involuntari de carril que funciona a partir d’una càmera que llegeix les línies longitudinals pintades a l’asfalt. El mecanisme també gestiona el canvi automàtic de curtes i llargues de l’enllumenat.