El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Cal destruir aquesta democràcia
  • CA

Cal que s’enfonsin les teulades del Congreso i que els seus pilars caiguin fets miques sobre tots aquells que intenten defensar aquesta democràcia. La setmana passada el món s’espantava amb les imatges del Capitoli ocupat per supremacistes i feixistes i ens afanyàvem a cridar en defensa de la democràcia americana. Fins i tot aquells que som conscients que en nom de la “democràcia més gran del món” s’ha assassinat, violat, torturat i, fins i tot, s’han llençat bombes atòmiques contra la població civil desarmada. Governessin republicans o demòcrates. Malgrat tot això, fem bé d’unir forces i sentiments, des de la diversitat, per aturar els supremacistes i feixistes allà on es manifestin. I si cal compartir un missatge del dretà i neoliberal Swhazennerger, es comparteix.

Però després d’això, després del cop, cal espavilar. O acabaran passant. I la millor manera és qüestionar a fons i radicalment la democràcia que tenim. Sobretot, la que es refugia en el pes simbòlic dels parlaments per executar polítiques d’odi profundament inhumanes.

Per posar un exemple entre milers: arriba l’hivern, s’apuja el preu de la llum i milers de persones es veuen obligades a passar fred. I sembla que ningú pugui fer res: que si el mercat, que si una llei que es va signar i ara no es pot canviar, que si hem encarregat una investigació… però el preu de l’electricitat segueix pujant, la gent segueix passant fred i ningú sembla poder fer res, ni tan sols aquells que quan no estaven al govern deien que ho solucionarien. Aquest diumenge Pablo Iglesias dirà a Salvados: “Me he dado cuenta que estar en el Gobierno no es estar en el poder”. Llavors, quin és el missatge? Que aquesta democràcia no serveix.

Dades d’aquesta democràcia:

La OMS recomana tenir l’habitatge per sobre dels 18 graus

El maig de 2020 el 15% dels habitatges amb menors de Barcelona no poden mantenir el seu habitatge a una temperatura adequada.

A partir dels 16º es produeixen problemes respiratoris, per sota de 12º problemes cardiovasculares greus.

Barnes, Extremo & Tomaszewski (2008) afirmen que els nens que viuen en llars fredes tenen dues vegades més possibilitats de patir asma i bronquitis.

Segons Barnes M, Butt S, Tomaszewski y W (2008), mentre que els joves que viuen a cases càlides tenen un 4% de possibilitats de sofrir símptomes de malaltia mental, a les cases mal calefaccionades el percentatge augmenta fins al 28%. El 10% dels nens que viuen a llars mal calefaccionades diu sentir-se infeliç. Només el 2% en llars ben calefaccionades.

Està demostrat que els nens que viuen en llars mal calefaccionades tenen més baix rendiment intel·lectual a l’escola.

Doncs bé: la nostra democràcia ens està dient que per aquests problemes tan extremadament greus que acabo d’exposar, no té cap solució ni cap eina. El sistema de partits, les resolucions parlamentàries, les campanyes electorals, els projectes de llei, els plens del Congrés, les comissions, els grups d’estudi… tots plegats ens estan dient que no són capaços de protegir desenes de milers de nens que estan a casa seva patint fred. Res. “Me he dado cuenta que estar en el Gobierno no es estar en el poder”.

Els feixistes i els supremacistes han de ser combatuts amb totes les nostres forces. I una de les coses que hauríem de combatre amb més força és aquesta democràcia que es declara incapaç de protegir la gent i que està agenollada davant els poderosos. Entre altres coses perquè si és així, no és democràcia. Encara que s’amagui dintre del Congreso.

I sí. Recordant aquest fragment d’en Chesterton, em refermo: cal destruir aquesta democràcia.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Deberías largarte a Venezuela, tienen necesidad de que vayas urgentemente. a gener 15, 2021 | 21:14
    Deberías largarte a Venezuela, tienen necesidad de que vayas urgentemente. gener 15, 2021 | 21:14
    Aquí ya tenemos muchos vividores y algunos miserablemente desagradecidos.
    118
    Icona de dislike al comentari de: Deberías largarte a Venezuela, tienen necesidad de que vayas urgentemente. a gener 15, 2021 | 21:14 303
    Respon
  2. Icona del comentari de: JOSEP EL AVI DE CARDEDEU a gener 15, 2021 | 21:18
    JOSEP EL AVI DE CARDEDEU gener 15, 2021 | 21:18
    Cuan mandaban les Dretes de RAJOY Va haver una forta PUJADA DE LA LLUM , Pero ara MANDEN LES ESQUERRES .. ¿ I què pasa ? QUE TENIN UNALTRA FORTA PUJADA DE LA LLUM. Mandi qui mandi JODIDO SEMPRE ES EL POBLE LOS CURRANTES Y PARADOS .
  3. Icona del comentari de: Bot a gener 15, 2021 | 22:57
    Bot gener 15, 2021 | 22:57
    Els aliats dels Rockefeller, Bill Gates i Soros.
  4. Icona del comentari de: Ramon a gener 15, 2021 | 23:01
    Ramon gener 15, 2021 | 23:01
    Combatre el feixisme és com combatre cartaginesos. QUE JA FA MOLT DE TEMPS QUE NO N'HI HA, RUCS! En canvi comunistes sí que n'hi ha. A dojo. I d'aquests altres enemics de la democràcia qui ens en defensa?
    81
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 15, 2021 | 23:01 120
    Respon
  5. Icona del comentari de: Bot a gener 15, 2021 | 23:35
    Bot gener 15, 2021 | 23:35
    Alguns innocents encara es pensen que el Partit Comunista Xinès és un partit democràtic i exemplar i és el futur de la democràcia al món.
  6. Icona del comentari de: Bot a gener 15, 2021 | 23:38
    Bot gener 15, 2021 | 23:38
    Albano pensa que Rockefeller i Soros són persones filantròpiques i bones persones, per això veu feixisme i supremacisme en el veí del cantó. Els jesuïtes no podien estar més d'acord amb ell.
    31
    Icona de dislike al comentari de: Bot a gener 15, 2021 | 23:38 42
    Respon
  7. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a gener 15, 2021 | 23:50
    Luisnomeacuerdo gener 15, 2021 | 23:50
    Aquí en España ya tenemos nuestros aprendices de supremacistas que son los fascistas independentistas y créeme fachincito que los combatiremos hasta que se avengan a la ley, por las buenas o por las bravas. El lovox os vigila.
    33
    Icona de dislike al comentari de: Luisnomeacuerdo a gener 15, 2021 | 23:50 160
    Respon
  8. Icona del comentari de: luisnomeacuerdo a gener 15, 2021 | 23:51
    luisnomeacuerdo gener 15, 2021 | 23:51
    Aquí en España ya tenemos nuestros aprendices de supremacistas que son los fascistas independentistas y créeme fachincito que los combatiremos hasta que se avengan a la ley, por las buenas o por las bravas. El lovox os vigila. ATAOS LOS MACHOS.
    38
    Icona de dislike al comentari de: luisnomeacuerdo a gener 15, 2021 | 23:51 141
    Respon
    • Icona del comentari de: Pep a gener 16, 2021 | 09:47
      Pep gener 16, 2021 | 09:47
      Ya cansas con el lovox. Yo al lovox me lo como con patatas :-) como si fuera un cochino, un gorrino, un cerdo. La parrilla y las brasas están al punto. Por cierto, tb vendrán lovax? Hay hambre, sabes? II*II
      52
      Icona de dislike al comentari de: Pep a gener 16, 2021 | 09:47 12
      Respon
    • Icona del comentari de: Luisquenoseacuerda a gener 16, 2021 | 12:14
      Luisquenoseacuerda gener 16, 2021 | 12:14
      Ponte a trabajar Luisito, o es que como tu nombre indica, ¿ya no te acuerdas? Para vivir de vuestro cuento hay que tener apellido y ser un facha, tu solo tienes una lovoxtomia...
  9. Icona del comentari de: Bot a gener 15, 2021 | 23:55
    Bot gener 15, 2021 | 23:55
    Mira albano un antifeixista com tu la democràcia de la vacuna: @JoeBiden 3 h My administration will move Heaven and Earth to: - Allow more people to get vaccinated - Create more places for them to get vaccinated - Mobilize more medical teams to get shots in arms - Increase vaccine supply and get it out the door as soon as possible trad. La meva administració traslladarà el cel i la terra a: - Permetre que més persones es vacunin - Crear més llocs per vacunar-los - Mobilitzar més equips mèdics per rebre trets als braços - Augmentar el subministrament de vacunes i treure-les per la porta el més aviat possible
  10. Icona del comentari de: Ramon a gener 16, 2021 | 00:02
    Ramon gener 16, 2021 | 00:02
    Tenim aquesta mena d'esquerres perquè no disposem d'estat propi. I no aconseguirem mai disposar d'estat propi mentre continuem tenint aquesta mena d'esquerres.
  11. Icona del comentari de: Bot a gener 16, 2021 | 00:27
    Bot gener 16, 2021 | 00:27
    Estaran relacionats el Covid-19 amb l'antifeixisme, jo crec que sí. Per al primer cas tot és Covid, i per al segon cas tot és feixisme. Seran els signes dels temps?
  12. Icona del comentari de: Ramon a gener 16, 2021 | 00:47
    Ramon gener 16, 2021 | 00:47
    Tu tens alguna teoria per la cosa aquesta del virus, Bot?
  13. Icona del comentari de: Bot a gener 16, 2021 | 01:47
    Bot gener 16, 2021 | 01:47
    El COVID-19 está explicat en el llibre "The Rockerfeller playbook" de 1989. Les jugades mestres que fa el "deep state" estan totes explicades allà. Cerca per la web si no l'han censurat ja, o cerca amb duckduckgo.
    • Icona del comentari de: Ramon a gener 16, 2021 | 12:16
      Ramon gener 16, 2021 | 12:16
      Ho conec. Era només curiositat. Jo no compro la v.o. de l'assumpte aquest -i menys encara la v.o. del govern sociato-pudent-, però tampoc no compro aquests relats barreja de Nostradamus i del clàssic recurs de tapar plotholes del relat oficial a còpia de deixar uns altres plotholes majors encara. Jo només veig clar que ens enganyen.
      • Icona del comentari de: Ramon a gener 16, 2021 | 12:20
        Ramon gener 16, 2021 | 12:20
        Ah, i per descomptat, després, dins del relat global hi ha l'aprofitament polític local. En el cas de Catalunya, que ho aprofiten per bandejar la lluita per la independència, més evident, impossible. Al ruc que presenta la Comuna Pudent de número 2 se li va escapar abans d'hora i tot: el sol fet parlar-ne en campanya era "no preocupar-se per lo molt que està patint la gent".
        • Icona del comentari de: Bot a gener 16, 2021 | 15:30
          Bot gener 16, 2021 | 15:30
          És com quan diuen, això va de democràcia, Això va de la salut, això va dels reprimits, això va de les injustícies del "mundo mundial", retòrica buida per a nens petits que amaga una veritat molt amarga. Marejar com un all-i-oli.
      • Icona del comentari de: Bot a gener 16, 2021 | 15:24
        Bot gener 16, 2021 | 15:24
        Exacte, només cal ser-ne conscient. La consciència no enganya. Estem veient una pel·lícula
  14. Icona del comentari de: Bot a gener 16, 2021 | 02:13
    Bot gener 16, 2021 | 02:13
    Amb la llei del lliure albir s'acaben les manies de veure pertot arreu supremacisme i feixisme
  15. Icona del comentari de: Bot a gener 16, 2021 | 03:00
    Bot gener 16, 2021 | 03:00
    El que més s'hi assembla a un feixista és un antifeixista. Bipolaritat infantil
    16
    Icona de dislike al comentari de: Bot a gener 16, 2021 | 03:00 14
    Respon
    • Icona del comentari de: Ramon a gener 16, 2021 | 12:12
      Ramon gener 16, 2021 | 12:12
      Totalment. I ja passant del global (Oriana Fallaci), al local (aquest Gran Parc Temàtic Progre), les coincidències entre un antifranquista a l'ús i un franquista també a l'ús són majors que les coincidències entre qualsevol dels dos i un demòcrata.
  16. Icona del comentari de: Realitat a gener 16, 2021 | 08:56
    Realitat gener 16, 2021 | 08:56
    Aixo si que no fachin, els que volen destruir la democracia son sempre els dictadors i feixistes. Estas molt perdut
  17. Icona del comentari de: fat boy a gener 16, 2021 | 09:36
    fat boy gener 16, 2021 | 09:36
    Senyor Fachin, a quina poblacio civil desarmada va bombardejar amb armes nuclears els USA?. No es referira a aquell pais que va emplear armes biologiques per atacar la Xina, que va assassinar 300.000 civils en tres dies un cop Nanking s'havia rendit o aquell que, contravenint tots els acords de Ginebra, matava de gana i maltractaments els presoners de guerra i les poblacions civils, aquestes si que desarmades, amb criteris racistes>.
  18. Icona del comentari de: Bot a gener 16, 2021 | 10:47
    Bot gener 16, 2021 | 10:47
    Albano segueix el pla dels seus amos tensionar els extrems, desequilibrar, polaritzar, destruir, reconstruir, és l’agenda 2030. I no és l’únic estant pertot arreu, els han donat solta.
  19. Icona del comentari de: Bot a gener 16, 2021 | 11:12
    Bot gener 16, 2021 | 11:12
    #Globalisme i "Totalitarisme global" són bàsicament el mateix ...
  20. Icona del comentari de: Bot a gener 16, 2021 | 11:17
    Bot gener 16, 2021 | 11:17
    Es diu Nou orde mundial, fa anys que les elits en parlen...
  21. Icona del comentari de: Bot a gener 16, 2021 | 11:55
    Bot gener 16, 2021 | 11:55
    No n'hi han coincidències, el poder juga amb les cartes marcades
  22. Icona del comentari de: Que pesats! a gener 16, 2021 | 12:17
    Que pesats! gener 16, 2021 | 12:17
    No en teníem prou amb en Ramon que ara si afegeix el Bot... Repartiu-vos una mica nois, escriure en d’altres lloc ens aniria bé a tots...
    • Icona del comentari de: Ramon a gener 16, 2021 | 12:44
      Ramon gener 16, 2021 | 12:44
      En realitat, som tots una mateixa persona. Tots els comentaris són d'una única persona. També els teus. El teu perfil concretament és per ridiculitzar el típic progre.
      • Icona del comentari de: Pesat no, el següent! a gener 16, 2021 | 19:47
        Pesat no, el següent! gener 16, 2021 | 19:47
        Perfil dret o esquerra?
    • Icona del comentari de: Angels a gener 16, 2021 | 13:07
      Angels gener 16, 2021 | 13:07
      Ja veog q la realitat et molesta i les varitats de el q esta passant tambe. M'agradaria q el teu rebut de llum fos un 1000% mes elevat, aixi estaries mes content .Lo ho votaria
      • Icona del comentari de: Angels a gener 16, 2021 | 23:16
        Angels gener 16, 2021 | 23:16
        Algú pot venir a regarme la floreta? Es que estic histèrica!
  23. Icona del comentari de: Ramon a gener 16, 2021 | 13:04
    Ramon gener 16, 2021 | 13:04
    Els nostres progres multicultis són supremacistes. Cruen en la superioritat de la raça no pura.
  24. Icona del comentari de: Bot a gener 16, 2021 | 15:16
    Bot gener 16, 2021 | 15:16
    És un oxímoron dir-se esquerra independentista. L'esquerra és globalista, està per un govern global totalitari.
  25. Icona del comentari de: Bot a gener 16, 2021 | 15:17
    Bot gener 16, 2021 | 15:17
    Tota democràcia que no controlen, l'esquerra vol destruir-la. És així des de Lenin.
    • Icona del comentari de: Ramon a gener 16, 2021 | 18:32
      Ramon gener 16, 2021 | 18:32
      Ara es veu que hi ha un periodista d'Antena3 que no el tenen sota control. La màxima preocupació de sociates i més encara de Podemos no és l'epidèmia. La màxima preocupació de Podemos és acabar amb aquell periodista. "Vernís democràtic", ai, Cot, Cot, Cot...
  26. Icona del comentari de: Bot a gener 16, 2021 | 15:44
    Bot gener 16, 2021 | 15:44
    Ah i atenció, no s'ha fortificat Washington amb més de 25.000 soldats per a una inauguració del president més votat de la història: Biden, si no per a una altra cosa ben diferent.
  27. Icona del comentari de: Bot a gener 16, 2021 | 17:38
    Bot gener 16, 2021 | 17:38
    Us sorprendrà, però Xina i EUA estan col·laborant amb alguna cosa molt grossa.
  28. Icona del comentari de: Ramon a gener 16, 2021 | 18:30
    Ramon gener 16, 2021 | 18:30
    En Bot sosté que "esquerra" i "independentista" és un oxímoron. Jo hi discrepo. Jordi Pujol per exemple ha set sempre d'esquerres i independentista.
    • Icona del comentari de: I pare de Catalunya? a gener 16, 2021 | 19:46
      I pare de Catalunya? gener 16, 2021 | 19:46
      I xoriço!
      • Icona del comentari de: Ramon a gener 16, 2021 | 21:10
        Ramon gener 16, 2021 | 21:10
        El "chorizo", per definició, és espanyol. A casa no n'hem menjat mai.
        • Icona del comentari de: No pateixis, pesat! a gener 16, 2021 | 23:01
          No pateixis, pesat! gener 16, 2021 | 23:01
          Si en vols jo en tinc...
        • Icona del comentari de: Bot i Ramon, perquè no quedeu i parleu cara a cara ... a gener 16, 2021 | 23:04
          Bot i Ramon, perquè no quedeu i parleu cara a cara ... gener 16, 2021 | 23:04
          Es que sou molt pesats...
          • Icona del comentari de: Ramon a gener 16, 2021 | 23:30
            Ramon gener 16, 2021 | 23:30
            Potser no tothom vol llegir, com tu, només puerilitats progres i gansades.
    • Icona del comentari de: Bot a gener 17, 2021 | 06:59
      Bot gener 17, 2021 | 06:59
      Discrepar és sa
  29. Icona del comentari de: Narcís a gener 16, 2021 | 20:50
    Narcís gener 16, 2021 | 20:50
    Com pot ser possible un peó, un obrer, un mà d'obra en general àdhuc un treballador d' especialitat quina fos guanya el que guanya .. i un nyèbit assegut ( i quan seu ) a consell d' administració sense entendre de res, ni de bon tros, fer res d' útil per a la societat .. rep una pila, un munt, d' euros de por , justament, d' aquells primers ? PD : és obvi no haver gens ni mica de democràcia .. només cal un recurs .. i qui el rep àdhuc no rebent-lo es fa amo i senyor de tots els òrgans democràtics amb sentència inviolable àdhuc passant olímpicament i de franc de tot dret i mateix dret de la UE ( del que és signant ) així internacional !
  30. Icona del comentari de: Pere IV a gener 17, 2021 | 09:26
    Pere IV gener 17, 2021 | 09:26
    De democràcies n'h ha de diverses menes, i algunes mereixen ser preservades; d'altres no tenen de democràcia més que un nom usurpat, com la "democràcia" espanyola, que no cal descriure. "Aquesta" democràcia, com diu l'autor, no és que mereixi ser destruida; és que HA DE SER-HO, com a condició de vida.
  31. Icona del comentari de: Bot a gener 17, 2021 | 10:54
    Bot gener 17, 2021 | 10:54
    Qui no sap construir destrueix. La mania esquerrana de canviar-ho tot per a que no canviï res
  32. Icona del comentari de: Bot a gener 17, 2021 | 10:55
    Bot gener 17, 2021 | 10:55
    El que cal destruir és la dictadura covidiana imposada per uns polítics farsants, corruptes i criminals
  33. Icona del comentari de: Pere IV a gener 17, 2021 | 11:04
    Pere IV gener 17, 2021 | 11:04
    A Fat Boy, només per puntualitzar: Sí, l'exèrcit japonés havía fet totes les atrocitats que dius; i si els USA bombardejaren el Japó amb bombes convencionals i atòmiques, no feren res que no haguéssin fet abans tots els altres bel.ligerants. Però és indiscutible que els habitants de Tokio, Hiroshima i Nagasaki eren civils desarmats i indefensos davant la mort caiguda del cel, com ho foren abans d'ells els habitants de Madrid, Durango, Bilbao, Gernica, Barcelona, Alacant, Londres, Coventry, Rotherdam, Hamburg, Nüremberg, Dresde i tantes d'altres ciutats. Els bombardejos aeris, independentment de quí els hagi fet, són la legalització de l'assessinat massiu i la prova de la deshumanització del món que ens ha tocat viure.
    • Icona del comentari de: fat boy a gener 17, 2021 | 18:01
      fat boy gener 17, 2021 | 18:01
      Total, que el problema son els bombardejos aeris, que siguin nuclears segons tu es irrellevant. Nomes una puntualitzacio, els bombardejos convencionals no escurcaren gaire la guerra, amb els nuclears es van acabar les tonteries en 2 setmanes. Imagina't la de morts que haurien hagut (civils i militars, japonesos i americans) en una invasio convencional quan el Japo tenia encara 7 milions de soldats sense comptar els reservistes i tots els que haurien pogut mobilitzar. Per mi, sobretot, es que es van rendir perque la tercera li anaven a clavar a l'Hiro Hito en tot el recte, que es molt facil enviar desgraciats a morir pero que et vagin a pelar a tu en particular si o si, aixo ja emprenya mes.
      • Icona del comentari de: moi a gener 17, 2021 | 18:26
        moi gener 17, 2021 | 18:26
        Exacte al Borbo se li passarien les tonteries si......
  34. Icona del comentari de: Ramon a gener 17, 2021 | 11:24
    Ramon gener 17, 2021 | 11:24
    " I wanted to change the world but I could not even change my underwear". Cada terra fa sa guerra... i també fa sa autojustificació. Totes i cadascuna de les històries nacionals les subscriu un únic país. Més que posar-nos a jutjar i dictar sentència de quines han set les decisions polítiques o bèl·liques de tots els països del món mundial, hauríem d'intentar caure-li bé i convèncer-ne ni que fos un que obri la llauna perquè ens faci costat per ser independents.
  35. Icona del comentari de: Ramon a gener 17, 2021 | 11:30
    Ramon gener 17, 2021 | 11:30
    Si ens reconegués Amèrica, sortirien progres rebutjant-ho: "No, no, que vau llançar la bomba d'Hiroshima!". Si ens reconegués Alemanya, "No, no, que vau fer l'Holocaust!". Si ens reconegués el Regne Unit, "No, no, que vau humiliar els irlandesos!". Si ens reconegués Irlanda: "No, no, que esteu contra l'avortament!". Si ens reconegués França: "No, no, que tortureu les oques per fer-ne foie!". Si ens reconegués l'Argentina: "No, no, que vau robar el Mundial del 78!". Si els reconegués els Estats Units: "No, no, que vau ballar Macarena!".
  36. Icona del comentari de: Bot a gener 17, 2021 | 11:37
    Bot gener 17, 2021 | 11:37
    Es diu dissonància cognitiva, es diu també programació predictiva, és l'eina de la màfia internacional per establir la dictadura covidiana.
  37. Icona del comentari de: Pere IV a gener 17, 2021 | 12:02
    Pere IV gener 17, 2021 | 12:02
    Bot; també només per puntualitzar: Construir només és possible quan no ens ho impedeix un poder hostil que fonamenta la seva existència en la negació i impediment dels drets i l'existència dels seus súbdits, que no ciutadans. La Història és plena de poders inicus assentats sobre la força bruta, inassequibles a la reforma, que, o bé sucumbiren a la seva pròpia corrupció interna (Roma, URSS) o bé foren abatuts (les monarquíes francesa i russa i l'Alemanya hitleriana), per la força, únic argument que reconeixen i respecten. Que l'ordre resultant d'aquestes ensulsiades sigui millor o pitjor que l'ordre abatut és ja un altre capítol d'una Història que no avança linealment sinó sovint amb reculades puntuals. Reculades que, ni justifiquen la defensa d'un ordre inicu entestat a perpetuar-se sense reforma, ni poden negar als forçats a viure sota el seu jou el dret d'enderrocar-lo.
  38. Icona del comentari de: Pere IV a gener 17, 2021 | 13:21
    Pere IV gener 17, 2021 | 13:21
    Ramon: El teu comentari de les 11:30 h. retrata prou bé la "progressía" catalana actual; però no és aquest el problema. Si ens reconeguéssin els USA, Alemanya o el Regne Unit, aquí només s'hi oposarien els espanyols i quatre "progres" catalans; la resta ho celebraríem entusiasmats. Però no serà així. No podem fer que cap país ens ajudi, ni que li ho demanem de genolls. La raó l'has exposada tú a les 11.24; "cada terra fa sa guerra", i només un interés concret induiría un país -el que fos-, a deixar la seva zona de confort i assumir el cost d'una interessada solidaritat. Ningú no pateix pel dolor de l'altre i, el que és pitjor, d'aquesta insensibilitat en fem virtut a imitar. La solidaritat amb el dolor alié forma part, agradi o no, dels valors de l'esquerra. De l'autèntica esquerra, que algun día haurà de ser.
  39. Icona del comentari de: Bot a gener 17, 2021 | 13:39
    Bot gener 17, 2021 | 13:39
    Que el canvi és necessari, òbviament, que és una falsa democràcia, òbviament. Però el canvi vindrà de la consciència de la gent, no dirigit des d'una ideologia fracassada i inhumana de les elits mafioses polítiques. Tot canvi és pacífic, si és violent no és canvi, és més del mateix.
  40. Icona del comentari de: Ramon a gener 17, 2021 | 13:40
    Ramon gener 17, 2021 | 13:40
    Estic en absolut desacord, és més, estic escandalitzat, amb l'afirmació que la solidaritat amb el dolor aliè sigui característic, propi o patrimoni de l'esquerra. Perquè això és com pretendre que per ser bona persona cal ser d'esquerres. Vaja quin concepte de democràcia. Si no ens arrenquem aquesta crosta d'hiperlegitimacions esquerranistes, no tindrem mai ni llibertat nacional ni llibertat a seques. Escandalitzat. No només en desacord, no. Escandalitzat. No és que no m'agradi. És que m'escandalitza, que pugui dir-se quelcom així. Aquella solidaritat, aquella sensibilitat, aquella pietat, la té o la pot tenir, li pot mancar o li manca, tothom. Sigui de dretes, sigui d'esquerres. Sigui home, sigui dona. Sigui gran, sigui jove. Sigui filatèlic, sigui numismàtic.
  41. Icona del comentari de: Ramon a gener 17, 2021 | 13:51
    Ramon gener 17, 2021 | 13:51
    Dit això, Majestat, tampoc no entenc que del fet que cada terra fa sa guerra en deduïu que mai ningú no ens ajudarà. És just a l'inrevés. Precisament perquè cada terra fa sa guerra, precisament perquè cada país té llurs interessos, hauríem de mirar quin n'hi pot haver que, sigui per hac, sigui per be, la llibertat de Catalunya li vagi bé a aquells interessos. No dic pas que sigui bufar i fer ampolles. Dic que és un objectiu molt important que hem de tenir en ment, trobar fora simpaties o toleràncies externes, així com intentar evitar desconfiances o pors.
  42. Icona del comentari de: Bot a gener 17, 2021 | 14:10
    Bot gener 17, 2021 | 14:10
    Estem en la setmana de la desclassificació, s'acaba de desclassificar que Obama va fundar i finançar Al Qaeda. La veritat us farà lliures
  43. Icona del comentari de: Pere IV a gener 17, 2021 | 14:51
    Pere IV gener 17, 2021 | 14:51
    Discrepa si vols Ramon, de les meves opinions, però si et plau, no t'escandalitzis ni t'estripis les vestimentes, que ni cal ni m'impressiona; accepta més bé l'existència de visions diferents de la teva, que no pretenen representar LA VERITAT, però sí almenys una part d'ella. I per favor, no m'atribueixis idees que no he expressat. He dit -llegeix-ho bé-, "La solidaritat amb el dolor alié forma part dels valors de l'esquerra; de l'autèntica esquerra." No he dit pas que l'esquerra encarni en exclusiva aquest valor ni que ningú més que ella pugui defensar-lo. No sé si t'adones que, acusant tothom d'hiperlegitimar l'esquerra pel fet de reconéixer-li (essencialment, no en exclusiva), una valors determinats, hiperlegitimes al teu torn, directament o indirecta la ideología contrària, amb les seves xacres, que també les té. La democràcia -l'autèntica-, no en rep d'això cap benefici.

Respon a Angels Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa