El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Pànic espanyol davant d’Europa
  • CA

Europa no va respondre com esperava l’independentisme amb l’1-O, però tampoc ho farà com pretenia l’Estat. El 2017 va quedar clar que Catalunya està lluny d’aconseguir el suport polític de la UE o de països de la UE –ni que només en fossin un o dos– per portar a la pràctica la ruptura d’un estat membre. Però això no vol dir que aquests països, i encara menys els seus jutges, estiguin disposats a homologar la repressió posterior al referèndum. No és només que els fessin mal d’ulls els cops de porra de l’1-O, violència policial contra ciutadans armats amb una papereta, és que tots els excessos que han vingut –que no es van aturar quan van deixar d’atonyinar sobtadament els votants aquell dia al migdia– no són digeribles. I això no s’ha diluït amb el temps, sinó que ha anat cada dia a més, empès per les derrotes judicials a Alemanya i Bèlgica, en les causes dels exiliats. I ara estan entrant en joc també els casos dels presos, que ja van arribant a Estrasburg.

El Tribunal de Drets Humans del Consell d’Europa –un organisme que no és de la UE, fora de les regles del joc entre estats que regeixen la UE– té sobre la taula la que podria ser la seva sentència més important, almenys en les últimes dècades. I si al principi Espanya se’n reia de les esperances independentistes amb la justícia europea –l’Audiència Nacional i el Suprem donaven per feta una reacció acrítica a les seves pretensions– ara els té per corbata. L’informe del Consell d’Europa els ha fet aterrar en una pista on ja hi havia els durs vots particulars del TC qüestionant la sentència del Procés. Aquest cap de setmana, mentre el jutge emèrit Martín Pallín assegurava al FAQs que Puigdemont hauria de poder venir a Catalunya sense ser detingut perquè la seva immunitat també s’aplica a l’estat espanyol, fonts del Suprem explicaven amb tota mena de detalls a El Mundo que veuen perduda la batalla del tribunal d’Estrasburg. “La nostra sentència està morta”, diuen. I culpen Pedro Sánchez d’haver-hi clavat el tret de gràcia amb els indults.

Espanya ha entrat en pànic. L’Estat no sap com afrontar la derrota que veu venir. Els moviments del govern del PSOE per intentar evitar la bufetada –els indults i la suposada reforma de l’article sobre la sedició al Codi Penal– són considerats un remei pitjor que la malaltia pels seus enemics espanyols. Que El Mundo publiqui aquest article tan cru és una operació contra Pedro Sánchez. Però és també un indici més que les dues Espanyes, que normalment actuen com un sol home davant de Catalunya, estan enfrontades en aquest moment de terror que no s’esperaven. L’independentisme ha d’estar atent i saber llegir els senyals per actuar sense divisions en el moment adequat, si és que vol passar de la teoria a la pràctica.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Tip a juny 27, 2021 | 23:32
    Tip juny 27, 2021 | 23:32
    La paraula clau que els jutges espanyols han utilitzat ha estat: "batalla". Això palesa que els Jutges Espanyols són en guerra. I no només els Jutges Espanyols. També la Policia/Guàrdia Civil/Exèrcit/... dels Espanyols (no són pas dels Catalans). Però hi participen majoritàriament tots els periodistes espanyols, els empresaris i cal dir-ho: la majoria d'Espanyols. I amb qui són en guerra ? Amb els Catalans. Però ells en diuen "independentistes". La guerra dura des del 1705 i mai no ha acabat perquè l'objectiu dels Espanyols és destruir la Cultura i la Llengua dels Catalans (parlo de tot el Sud-CAT incloent-hi les Illes, la Franja i el PV) per formar llur Nació de Cafres tercermundistes. Els únics que no s'assabenten pas de la guerra són els Catalans.
  2. Icona del comentari de: Gonzalo a juny 28, 2021 | 00:04
    Gonzalo juny 28, 2021 | 00:04
    A ver....ya se ha conseguido....el parlamento europeo, en sesión parlamentaria, ha ratificado el acuerdo de todos los países miembros de rechazar cualquier intento unilateral de secesión de una región de un país miembro de la UE. ¿De esto no "informasteis"?
    • Icona del comentari de: ¡Calla puto facha! a juny 28, 2021 | 10:12
      ¡Calla puto facha! juny 28, 2021 | 10:12
      Que no sirves ni para estar escondido.
      • Icona del comentari de: Gonzalo a juny 28, 2021 | 10:50
        Gonzalo juny 28, 2021 | 10:50
        Jajajajajajaja!¡!!! Que tiernecitos sois ....
      • Icona del comentari de: Gonzalo a juny 28, 2021 | 13:58
        Gonzalo juny 28, 2021 | 13:58
        Ni tú de comida para los cerdos. Puto laZinaZi asqueroso de mierda.
    • Icona del comentari de: Arnau a juny 28, 2021 | 11:19
      Arnau juny 28, 2021 | 11:19
      Gonzalo, hauries d'aprendre del Gonzalo llest, el Boye: allò important és què organismes de les Nacions Unides, Amnistia Internacional, i ara el Consell d'Europa han exigit a Espanya que alliberi els presos polítics, l'amnistia i renunciï a polítiques repressives. Que tribunals d'Alamània, Bèlgica, Escòcia, Suïssa i de la pròpia UE han contradit les sentències de la in-justícia espanyola; que properament els tribunals de la UE i els dels drets humans condemnaran Espanya per abusos i vulneracions als presos polítics en el judici-farsa contra ells (com la pròpia judicatura espanyola acaba de reconèixer). Però a més, no confonguis: quan la UE rebutja la secessió unilateral, no està dient que rebutgi la secessió (com malèvolament vols donar a entendre) sinó que exigeix una negociació bi o multilateral, justament perquè la separació o secessió, com li vulguis dir, està avalada per la llei internacional, que Espanya ha acceptat i confirmada pels tribunals internacionals, com en el cas de Kosovo: no ha de ser unilateral, sinó acordada; però si l'estat matriu no ho accepta, aleshores, la llei Kosovo, acceptada per la UE, la ONU i la llei internacional és la única sortida.
      • Icona del comentari de: Gonzalo a juny 28, 2021 | 13:35
        Gonzalo juny 28, 2021 | 13:35
        Kosovo fue aceptada por tener al primo Zumosol a su lado, (EEUU). Adivina dónde está la base norteamericana más grande de toda Europa. Y el tribunal de la Haya ya lo dejó bien claro. La sentencia sobre la unilateralidad de Kosovo,NO CREA JURISPRUDENCIA. El territorio kosovar, como todos los territorios ex-yugoslavos, no son para nada comparables con España.
  3. Icona del comentari de: Independentista a juny 28, 2021 | 06:52
    Independentista juny 28, 2021 | 06:52
    Crec que els independentistes som tan babaus que no sabrem aprofitar aquesta oportunitat, com no hem sabut aprofitar-ne d'altres. En fi, què hi farem!.
    • Icona del comentari de: La pitjor perdua d'oportunitat: a juny 28, 2021 | 09:32
      La pitjor perdua d'oportunitat: juny 28, 2021 | 09:32
      Quan el batxiller foll va suspendre la DUI en 8 segons i va fugir deixant-ho tot empantanegat, es va carregar l'independentisme català. Després d'allò, cap país europeu ens pot pendre en serio, hem perdut les complicitats i simpaties que teniem. "Gràcies" Puigdemont per carregar-te els anels de llibertat de tot un poble!
      • Icona del comentari de: Ricard a juny 28, 2021 | 11:53
        Ricard juny 28, 2021 | 11:53
        L'opinió d'un castellà és legítima. L'engany d'un comentari de falsa bandera no nés.
        • Icona del comentari de: Pel Ricard a juny 28, 2021 | 13:02
          Pel Ricard juny 28, 2021 | 13:02
          La majoria dels indepes no hem votat el partit processiste més corrupte de Catalunya, Junts.per.no.se.sap.què. Per què deu ser? No fas cap favor a la independència creient que tot el que no és devoció al vostre líder suprem es de falsa bandera.
          • Icona del comentari de: Ricard a juny 28, 2021 | 13:41
            Ricard juny 28, 2021 | 13:41
            Els catalans cerquem la unitat, perquè som catalans i creiem en un país, i no en 16. La immensa majoria de castellans la volen trencar, que és l'única cosa que saben fer, destruir. I Vostè té la vocació nacional que té. Si li plau no enganyi amb comentaris de falsa bandera.
  4. Icona del comentari de: Ricard a juny 28, 2021 | 09:04
    Ricard juny 28, 2021 | 09:04
    Espanya no existeix. Només hi ha Castella. I el que opini Europa se li en refot sempre i quan ningu els obligui a preguntar als catalans. Santxis i resta de xenòfobs dormen ben tranquils.
    • Icona del comentari de: No em facis riure @Ricard a juny 28, 2021 | 11:01
      No em facis riure @Ricard juny 28, 2021 | 11:01
      Només cal recordar les arengues de l'onze de setembre de 1714 als defensors de Barcelona d'Antonio de Villarroel: "..... Por nosotros y por la nación española peleamos. Hoy es el día de morir o vencer. ...." i Rafael de Casanovas: ".... pero se confía, con todo, que como verdaderos hijos de la patria y amantes de la libertad acudirán todos a los lugares señalados a fin de derramar gloriosamente su sangre y vida por su rey, por su honor, por la patria y por la libertad de toda España”.
      • Icona del comentari de: Arnau a juny 28, 2021 | 11:28
        Arnau juny 28, 2021 | 11:28
        No exactament: ni Villarroel va pronunciar la paraula nació espanyola (aleshores el concepte no existia, és una reelaboració historiogràfica interessada dels historiadors de matriu castellana) ni es referia al senti que té avui en dia; el país a què es referia Villarroel era una monarquia composta de diversos regnes amb un sol sobirà: cadascun dels regnes tenia els seus propis governs, moneda, lleis, milícia i cultura: aixó defensava Villarroel. I naturalment, Rafael de Casanova, fora de la també interessada visió esbiaixada esmentada abans, defensava la pàtria catalana i la llibertat de tota aquella Espanya de concepte ben diferent a la borbònica.
        • Icona del comentari de: Doncs @Arnau a juny 28, 2021 | 11:44
          Doncs @Arnau juny 28, 2021 | 11:44
          Aplica lo que dius a la "nació/patria catalana". Villarroel i Casanovas lluitaven per Espanya, que, evidentment existia. Catalunya era una de les províncies pertanyents a rei d'Espanya (es deia així: Rei d'Espanya). La historiografia catalana tampoc ha estat gens desinteressada establint conceptes. I no queda clar que Villarroel no pronunciés "nación española" ni que hagi estat una manipulació posterior. Si tens fonts del que dius, cítalas per favor.
          • Icona del comentari de: Arnau a juny 28, 2021 | 11:55
            Arnau juny 28, 2021 | 11:55
            Doncs no: existien les Espanyes, no Espanya. Ni existia el rei d'Espanya, ambdós conceptes són de 150 anys després. Si això fos un mitjà de debat històric citaria les fonts (tu no ho fas...), però com no ho és cadascú expressa la seva opinió sobre l'article o sobre les diverses opinions posteriors. A Venècia, durant la guerra de Successió (la de Villarroel i Casanova) Catalunya, com a ens nacional, subjecte jurídic diferent d'Espanya, reconegut internacionalment, va signar un pacte de reconeixement amb Anglaterra que, després, els anglesos no van complir.
      • Icona del comentari de: Ricard a juny 28, 2021 | 11:43
        Ricard juny 28, 2021 | 11:43
        Espanya no existeix. Riu a gust si li ve de gust. Però Espanya no existeix. La constitució, que sempre tenen a la boca, ho proclama. És un text que consagra la supremacia castellana. Per tant Espanya no existeix. És Castella. Si vol esmentar un passatge de la història on als catalans els mataven per voler ser catalans Vostè mateix.
        • Icona del comentari de: No em facis riure @Ricard a juny 28, 2021 | 11:54
          No em facis riure @Ricard juny 28, 2021 | 11:54
          En la Guerra de Successió d'Espanya de 1700, els catalans no lluitaven per ser catalans. Va ser tota la Corona d'Aragó la que es va revoltar; Catalunya només era una part. I tots van lluitar per imposar un rei a la resta d'espanyols. Els austriacistes a l'arxiduc Carles d'Àustria, els borbònics a Felip de Borbó. L'11-S-1714 més d'un 33% de les topes que van defensar Barcelona no eren catalanes: eren austriacistes aragonesos, valencians, mallorquins, navarresos, madrilenys, castellans, lleonesos, hongaresos, alemanys ..... Villarroel, nascut a Barcelona, ni tan sols era català segons les lleis de l'època i Casanovas va ser indultat anys després pel rei Felip.
          • Icona del comentari de: Ricard a juny 28, 2021 | 12:09
            Ricard juny 28, 2021 | 12:09
            El resultat de la guerra va ser el que va ser. I suposo que Vostè no hi veu cap problema. I així estem, que quan els catalans anem a votar "sense permís" els "aragonesos, valencians, mallorquins, navarresos, madrilenys, castellans, lleonesos, hongaresos, alemanys" surten en tromba a defensar-nos "d'alguns no se sap què" que venen aquí a agredir a la gent. No em consta que "aragonesos (si en queden), navarresos, madrilenys, castellans, lleonesos, hongaresos, alemanys" ens defensessin dels agressors, oi? Doncs Vosè pot anar al 1714. Jo, pobre de mi, sóc al 2021. I no m'agrada el que ens passa, pel que sembla a diferència de Vostè.
  5. Icona del comentari de: ¡Calla puto facha! a juny 28, 2021 | 10:13
    ¡Calla puto facha! juny 28, 2021 | 10:13
    Que no sirves ni para estar escondido.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a juny 28, 2021 | 13:56
      Gonzalo juny 28, 2021 | 13:56
      Y tu ni de comida para los cerdos, laZinaZi asqueroso de mierda
  6. Icona del comentari de: Raonament equivocat, Sra. Barroso a juny 28, 2021 | 10:58
    Raonament equivocat, Sra. Barroso juny 28, 2021 | 10:58
    Les dues Espanyes (una d'elles ha de glaçar-me el cor) mai s'han unit contra Catalunya ja que Catalunya és Espanya. Si hi ha dues Espanyes, també hi ha dues Catalunyes; cadascuna d'aquestas Catalunyes gelarà el cor de qui correspongui.
    • Icona del comentari de: Ricard a juny 28, 2021 | 11:56
      Ricard juny 28, 2021 | 11:56
      Hi ha vàries Catalunyes, sí, gràcies a Castella. Va haver els regals dels castellans a altres, com Menorca, Catalunya del Nord, Sardenya, Sicília o Nàpols. Darrerament hi volen incorporar el País Valencià i les Illes Balears. Sí, quan trossegen ens queden vàries Catalunyes.
      • Icona del comentari de: Gonzalo a juny 28, 2021 | 12:27
        Gonzalo juny 28, 2021 | 12:27
        De regalos, nada. Por desgracia, fueron territorios perdidos en guerras. Y lo que vosotros mal llamáis la Cataluña del norte, perdida por obra y gracia del inútil de Pablo Claris, que pidió protección a un Borbón francés, para años más tarde, implorar al rey de Castilla la vuelta al redil...en fin.....
      • Icona del comentari de: Fas riure @Ricard a juny 28, 2021 | 13:04
        Fas riure @Ricard juny 28, 2021 | 13:04
        Li dius Catalunyes al que sempre es va anomenar Casal d'Aragó i després Corona d'Aragó, aquí, a Itàlia ia la resta del món. Si hi ha dues Catalunyes, en el sentit machadià que li dóna la Sr. Barroso en el seu titular, són aquí, a la Península Ibèrica. Ni València, ni les Balears han estat mai Catalunya; Jaume I les va configurar com regnes propis amb les seves pròpies institucions.
        • Icona del comentari de: Ricard a juny 28, 2021 | 13:44
          Ricard juny 28, 2021 | 13:44
          Parli amb en Jaume I o amb en Villaroel si vol. Però a la nostra gent l'agredeixen, com sempre fan els castellans. Jo defenso als catalans. Vostè defensi a qui li plagui, però no ens agredeixi, tal i com nosaltres fem.
        • Icona del comentari de: Arxi a juny 28, 2021 | 15:52
          Arxi juny 28, 2021 | 15:52
          Això potser que els hi preguntis als interessats, set ciències, que som, ho dicidim nosaltres, els catalans de ses illes!, I en comptes de riure tant, potser que agafi un llibre i es documenti bé!
    • Icona del comentari de: Tú única preocupación será de que vivirás cuando dejes de estar totalmente subvencionada. a juny 28, 2021 | 12:03
      Tú única preocupación será de que vivirás cuando dejes de estar totalmente subvencionada. juny 28, 2021 | 12:03
      Ya tienes una edad; no se si me entiendes.
  7. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a juny 28, 2021 | 11:50
    Doctor Strangelove juny 28, 2021 | 11:50
    A mi el que em fa pànic és el "careto" de la majoria d'articulistes d'aquest libel. En canvi el que diuen me la sua, de la mateixa manera que me la bufa el que pugui dir un indigent mental! I per cert, avui juga la Nacional i guanyarem, i vosaltres rancuniosos només fareu que treure la fel per la boca! Au, ara insulteu-me, que només serviu per això! Doc.
    • Icona del comentari de: Ricard a juny 28, 2021 | 11:57
      Ricard juny 28, 2021 | 11:57
      O sigui Vostè ve a veure cares... i un libel...
      • Icona del comentari de: Doctor Strangelove a juny 28, 2021 | 12:22
        Doctor Strangelove juny 28, 2021 | 12:22
        Doncs clar que sí, com a Tinder, o és que tu llegeixes el perfil de les titis? Doc.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a juny 28, 2021 | 12:24
      Gonzalo juny 28, 2021 | 12:24
      Doctor, totalmente de acuerdo!!! Salvo lo de ganar esta tarde.....por desgracia, Luis Enrique no ha confeccionado el mejor equipo posible.....pero en fin..... A salir al campo y a luchar!!!!!!
  8. Icona del comentari de: Tú única preocupación será de que vivirás cuando dejes de estar totalmente subvencionada. a juny 28, 2021 | 12:13
    Tú única preocupación será de que vivirás cuando dejes de estar totalmente subvencionada. juny 28, 2021 | 12:13
    Ya tienes una edad; no se si me entiendes.
  9. Icona del comentari de: T'equivoques en profunditat @Arnau a juny 28, 2021 | 13:20
    T'equivoques en profunditat @Arnau juny 28, 2021 | 13:20
    Busques una martingala com "les Espanyes" per dir que Espanya no existia, quan "Espanya" era una de "les Espanyes" i els reis es titulaven "Rei d'Espanya o de les Espanyes" segons documents i conveniències. Confons Gènova amb Venècia. El Pacte de Gènova (1705) es va signar entre els austriacistes vigatans, que s'auto-arrogaren la representació del Principat (ningú els va donar sa representació, ni Corts, ni Constitucions, ni Generalitat, ni cap autoritat). Segons els termes de l'acord, Anglaterra desembarcaria tropes a Catalunya, que, unides a les forces catalanes, lluitarien en favor del pretendent a el tron d'Espanya Carles d'Àustria contra els exèrcits de Felip V. Catalunya canviaria de Rei, conservaria les seves institucions i seguiria sent espanyola .
    • Icona del comentari de: Jo a juny 28, 2021 | 15:41
      Jo juny 28, 2021 | 15:41
      Perdona, segons tinc entès, Catalunya en aquell temps estavs sota un protectorat francès, no era espanyola!
      • Icona del comentari de: En quin temps va ser Catalunya un protectorat francès, @Jo? a juny 28, 2021 | 16:51
        En quin temps va ser Catalunya un protectorat francès, @Jo? juny 28, 2021 | 16:51
        A les Corts de Barcelona de 1701-1702, Catalunya va acceptar com a Rei i Comte de Barcelona a Felip V.
  10. Icona del comentari de: Sempre a juny 28, 2021 | 14:35
    Sempre juny 28, 2021 | 14:35
    És un bon moment. A veure si hi ha sentit d'oportunitat. En una cosa coincidim cada dia més gent: Ñ no es fa estimar ni és acceptable.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa