El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Buscant -amb lupa- l’ultra català
  • CA

Es podran extreure moltes lliçons de la saccejada política d’Itàlia, però una de les més evidents és que l’extrema dreta lluita pel poder per tenir la capacitat de canviar la cultura política de les masses populars, no pas per redistribuir el poder entre les elits, que és el que fan la resta de partits del sistema. L’extrema dreta italiana, des del poder, podrà fer més autoritari l’estat i guanyarà marge de maniobra davant els límits democràtics que, en última instància, imposen Brussel·les i els països centrals d’Europa. No serà una revolució, sinó una regressió suau i progressiva.

L’objectiu dels ultres és la contracció dels drets dels ciutadans, siguin individuals o col·lectius. Per això busquen màniga ampla a les institucions de l’Estat, que és on es concentren els mecanismes de repressió. I, també, necessiten identificar col·lectius minoritaris als quals es pot agredir fàcilment com a grups on fixar la diana social. A Itàlia, Meloni i els seus assenyalen els sectors LGTBI, els immigrants o els que discuteixen les posicions morals de l’Església Catòlica. A Espanya, a més, Vox hi afegeix els catalans. En primer pla i de forma central.

Per això és tan estúpida aquesta recerca obsessiva d’alguns sectors de l’independentisme institucional per intentar trobar ultres entre les pròpies files. Una feina de microscopi que potser tindrà alguna utilitat a partir de l’endemà de la instauració de la República Catalana, però sense sentit mentre l’estat realment existent a Catalunya sigui el Regne d’Espanya. A no ser, esclar, que el que es busqui sigui alguna jugada electoral més miop que egoista.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Tomppa a setembre 26, 2022 | 22:28
    Tomppa setembre 26, 2022 | 22:28
    Sembla que creus a la teva propaganda propi. Despertat’t ... ah, massa tard, els fanatics no teniu salvació, ja podeu preparar a anar a les barriquedes amb islamistes I comunistes ... no hem apres res encara ?
  2. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a setembre 27, 2022 | 06:38
    Doctor Strangelove setembre 27, 2022 | 06:38
    No batxiller Cot, Vox hi afeigeix els indepres! Els hiperventilats tots sou iguals, us penseu que només vosaltres sou catalans quan és tot el contrari, el català és un ésser emprenedor, treballador i que creu amb la llibertat individual! En fi, representeu tot el que no ha de ser un català, però tot i això nosaltres no diem que no ho sou, tot i que ens avergonyiu constantment! Doc.
    • Icona del comentari de: Ricard a setembre 27, 2022 | 08:15
      Ricard setembre 27, 2022 | 08:15
      Si un català és emprenedor i treballador la confiscació castellana secular no li fa cap gràcia. Se li queden sistemàticament el fruit del seu esforç per regalar-li exactament a qui li impedeix precisament votar o parlar per exemple la seva llengua. I és clar, esdevé independentista. Totalment d'acord.
      • Icona del comentari de: Doctor Strangelove a setembre 27, 2022 | 09:34
        Doctor Strangelove setembre 27, 2022 | 09:34
        Neng, ni la confiscació catalana! És que xaval, com es nota que no has cotitzat en ta vida! Doc.
  3. Icona del comentari de: Âcrata a setembre 27, 2022 | 07:14
    Âcrata setembre 27, 2022 | 07:14
    Els partits polítics l'única cosa què busquen és els seu lucre, el dels seus membres, vaja. El benestar dels ciutadans se'ls en fot.
  4. Icona del comentari de: Âcrata a setembre 27, 2022 | 07:14
    Âcrata setembre 27, 2022 | 07:14
    Els partits polítics l'única cosa què busquen és els seu lucre, el dels seus membres, vaja. El benestar dels ciutadans se'ls en fot.
  5. Icona del comentari de: Ricard a setembre 27, 2022 | 08:17
    Ricard setembre 27, 2022 | 08:17
    A la banda castellana el que costa trobar són demòcrates, o no racistes, amb nosaltres. A la nostra banda jo no he conegut mai cap feixista que no se sentís compatriota dels castellans. Tenim moltes diferències amb els castellans. Massa.
    • Icona del comentari de: JordiT a setembre 27, 2022 | 10:51
      JordiT setembre 27, 2022 | 10:51
      Feixista = identitari. Tot el que es posa darrere una "bandera"
      • Icona del comentari de: Anònim a setembre 27, 2022 | 12:28
        Anònim setembre 27, 2022 | 12:28
        ???
      • Icona del comentari de: Identitat = un mateix a setembre 27, 2022 | 13:04
        Identitat = un mateix setembre 27, 2022 | 13:04
        Noi, busca't un altre diccionari de sinònims perquè vas ben perdut. A mi em sembla que a tu la bandera que et fa nosa és la senyera, però la LGTBIQ+ també és identitària, com gairebé totes. També són feixistes, segons la teva estulta equivalència?
        • Icona del comentari de: JordiT a setembre 27, 2022 | 13:40
          JordiT setembre 27, 2022 | 13:40
          Exacte. Tots el simbols identitaris.
      • Icona del comentari de: Ricard a setembre 27, 2022 | 14:39
        Ricard setembre 27, 2022 | 14:39
        La seva interpretació converteix la cooperació "espanyola" als països necessitats o els esportistes "espanyols" en els jocs paralímpics en feixistes. Déu n'hi do. Jo li haig de dir que aquestes actuacions castellans no crec que siguin de feixistes, a diferència de vostè.
  6. Icona del comentari de: federalista a setembre 27, 2022 | 09:49
    federalista setembre 27, 2022 | 09:49
    ufff unes diferencies ricard fill meu que vols que et digui, en fi es que ni un japones i un castella vosaltres mes encara jajajajajajajaj com es pot ser tan ruc, tenin en compte que el cognom mes repetit a catalunya es garcia o martinez crec, que som blancs catolics i que el 80 per cent dels catalans en te un avi de la resta d'espanya, em pots dir ricard, sense dir parides que fan riure, quines diferencies tenim amb els castellans, no se jo un huma i un zeta reticulia de altre sistema estelar o gris en te diferencies, un oriental i un occidental , o fins i tot un escandinau i un llati del sud pero entre un catala i un castella no veig jo massa diferences em podries il.lustrar sis plau ricard.
    • Icona del comentari de: Ricard a setembre 27, 2022 | 14:43
      Ricard setembre 27, 2022 | 14:43
      Com em demana arguments si em qualifica de ximple? Li interessen els arguments d'un ximple? No s'entén. Crec que s'hauria d'aclarir abans de demanar res.
  7. Icona del comentari de: Narcís ( veuen el que passa a Europa i .. contínuament amb el tretze són tretze !) a setembre 27, 2022 | 11:42
    Narcís ( veuen el que passa a Europa i .. contínuament amb el tretze són tretze !) setembre 27, 2022 | 11:42
    Ras i curt : per què si no hi ha prou treball .. hom permet tant d' estrangers sense mitjans ? per què se'n diu ' immigrants ' a furtius/ polissons/ il·legals ? per què tanta delinqüència sense esmentar qui són i de què hi viuen ? per què tant farsant baliga-balaga jugant a solidari quan només cerca ser ben col·locat ? per què. . . . . . . . . . PD : per què si tothom se n' adona d' iniciatives que provoquen allò que esmenten com feixisme .. continuen fent-ho tot fument la població en general i els treballadors en particular ?
  8. Icona del comentari de: Anònim a setembre 27, 2022 | 12:34
    Anònim setembre 27, 2022 | 12:34
    No cal lupa,només cal mirar els comentaris…
    • Icona del comentari de: Mirall a setembre 27, 2022 | 15:50
      Mirall setembre 27, 2022 | 15:50
      No ens cal cap lupa. N'hi ha prou amb llegir el seu comentari.
  9. Icona del comentari de: Anònim a setembre 27, 2022 | 14:06
    Anònim setembre 27, 2022 | 14:06
    No as antes el article tens problemes de comprensió lectora. Llegeix el ABC i ho entendràs tot.
  10. Icona del comentari de: Realitat a setembre 27, 2022 | 15:10
    Realitat setembre 27, 2022 | 15:10
    Sr. Cot, s'equivoca. A l'independentisme no trobarà ultres en contra dels catalans com es logic, ni contra el colectiu lgtbi, alguns contra els inmigrants si en trobarà, pero principalment trobarà molts ultres en contra dels espanyols. Tot populisme i feixisme ha de tenir un enemic al que culpar de tots els mals i per als independentistes ultres son els espanyols. No cal lupa aquest diari mateix en va ple d'exemples als comentaris.
  11. Icona del comentari de: Ultra qui no pensi com jo a setembre 27, 2022 | 15:42
    Ultra qui no pensi com jo setembre 27, 2022 | 15:42
    Em diràs ultra si et dic que ets un carcamal?
  12. Icona del comentari de: Ricard a setembre 27, 2022 | 19:36
    Ricard setembre 27, 2022 | 19:36
    Per dir-ho suau és cínic dir que un català que no simpatitza amb els castellans és un ultra. Segons vostè els polonesos, els coreans, els pakistanesos, els armenis, els cubans, els grecs, els eritreus, els ucraïnesos, i tants d'altres són uns ultres. I no acabaríem. Deu ser per la nostra "cara d'odi" que, segons la força expedicionaria castellana de càstig, se'ns posa quan ella ens atonyina en anar a votar.
  13. Icona del comentari de: Ho has entès? a setembre 27, 2022 | 15:46
    Ho has entès? setembre 27, 2022 | 15:46
    I tu problemes de capacitació escriptora.
  14. Icona del comentari de: Realitat a setembre 27, 2022 | 16:42
    Realitat setembre 27, 2022 | 16:42
    No. El sol fet que insultis i no tinguis arguments per debatre ja et defineix.
  15. Icona del comentari de: Insult ben merescut, cretí a setembre 27, 2022 | 18:38
    Insult ben merescut, cretí setembre 27, 2022 | 18:38
    Tu no has donat cap argument, només has fet afirmacions o desqualificacions gratuïtes. Però sí, jo em defineixo com algú que pensa que ets un carcamal i a tu com a ultra carcamal.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa