MónTerrassa
El ple de Terrassa aprova amb recel la pròrroga del servei d’autobusos
  • CA

El govern de Terrassa ha portat aquest dijous dins del ple municipal de setembre un acord per aprovar la pròrroga del contracte per a la gestió i explotació del servei municipal de transport públic col·lectiu i urbà de Terrassa. En el dictàmen inicial s’ha acabat incorporant, per unanimitat, una esmena presentada per Ciutadans per la qual “en un nou expedient de contractació d’adjudicació del servei, en el període d’antel·lació de sis mesos de finalització del servei o de pròrroga, les campanyes informatives i publicitàries hauran de ser aprovades en sessió plenària”. Amb aquesta esmena, C’s vol “evitar que qualsevol grup industrial pugui tenir posició favorable”.

En la defensa del dictamen, el tinent d’alcalde Marc Armengol (PSC) ha explicat que és ara, a partir del 9 d’octubre de 2016, quan es poden iniciar de manera oficial els tràmits administratius per realitzar un concurs públic de futura adjudicació del servei de la xarxa de transport públic de Terrassa. El passat mes d’abril es va crear una comissió d’estudi de les diferents formes de gestió del servei, una comissió que ja ha començat a treballar, segons ha manifestat. Armengol ha aprofitat l’avinentesa per rebatre les crítiques respecte a l’estat en què es troben alguns autobusos afirmant que “l’enquesta dels usuaris ens dóna una nota per sobre del 7, i per això, crec que queda clar que encara que el servei és millorable, no és un desastre com afirmen alguns. A més, aquest 2015 hem tingut el rècord de viatgers”.

Armengol també ha defensat la incorporació d’una resolució d’urgència per aprovar la compra de dues caixes de canvi per a dos vehicles. “Es tracta d’un manteniment ordinari obligat. El fet que hagi de passar per ple és perquè ens trobem en una situació de pròrroga, i això fa que el gerent per una inversió que ronda els 6 mil euros hagi de tenir el vist-i-plau del ple municipal”. El tinent d’alcalde ha mencionat que malgrat que ara es planteja un concurs per gestionar de manera indirecta el servei d’autobusos, “no tenim cap decisió sobre el model tancada”, deixant oberta una possible municipalització del servei.

Malestar a l’oposició per la pròrroga

El dictamen ha estat aprovat amb reticències per part de tots els grups municipals de l’oposició que han deixat clar que la seva no oposició ha estat “per obligació”, no per voluntat o conformitat. Des del Partit Popular, Alejandro Rodríguez ha subratllat que “no queda més remei que fer pròrroga, malgrat que hem de dir que actualment el servei de gestió i la xarxa d’autobusos és un desastre. Que tinguem autobusos que es cremen, amb els seients destrossats o sense aire condicionat no és digne de la ciutat que som”.

Per la seva banda, Maria Sirvent (CUP) ha remarcat que si bé el termini per iniciar els tràmits del concurs s’inicia el dia 9 d’octubre “res impedia que després que el tribunal d’adjudicacions tombés fins a dos cops la resolució de l’Ajuntament, i després que aquest cometés un error burocràtic en la inscripció, en aquest any i mig no hagin realitzat ja els treballs per iniciar una gestió directe del servei”, alhora que ha lamentat que “a hores d’ara encara no coneixem quin és el model de gestió de l’equip de govern i només disposem d’un informe basat en criteris econòmics no d’ecoeficiència”.

Carles Caballero (ERC-MES) ha manifestat el suport del seu grup a la pròrroga “perquè no hi ha més remei, no hi ha alternativa” però ja ha advertit que “l’any vinent no donarem suport a cap més pròrroga. Tenim un any i una comissió politoco-tècnica ja creada per treballar i estudiar els diferents models de gestió”. Els republicans també han demanat al PSC que aclareixi quin és el seu model.

Finalment, el portaveu de Terrassa en Comú, Xavi Matilla, ha volgut recordar que “estem discutint avui què ha fet l’actual equip de govern en un any i mig per poder implantar un nou model de gestió. I la resta és res”, tot afegint que “podíem haver fet alguna cosa però no, actualment no disposem de cap document que ens permeti avançar, estem practicament igual, o inclús pitjor, que el maig de 2015 quan es va establir la pròrroga”. Matilla també ha renyat a Armengol dient que “el servei no funciona com ha de funcionar és una evidència. I el que no és adequat és explicar la qualitat d’un servei en base al nombre de passatgers, perquè n’hi ha molts que l’agafen per necessitat, perquè no tenen cap altra transport. Ja està bé d’intentar traslladar la crítica política als serveis tècnics de la casa, assumeixin la seva responsabilitat, si el servei de mobilitat està infradimensionat, en precari per una decisió política no és responsabilitat dels tècnics sinó seva, política”.

Comparteix

Icona de pantalla completa