Missing 'path' query parameter

Les crítiques d’alguns membres del govern espanyol en funcions a Israel per l’ofensiva a Gaza després de l’atac de Hamas del passat 7 d’octubre i la posterior censura de l’ambaixada israeliana a alguns ministres ha provocat un xoc diplomàtic entre Madrid i Tel-Aviv. L’Ambaixada d’Israel a Espanya ha acusat membres del govern espanyol d’estar alineats amb el “terrorisme tipus ISIS” i, en un comunicat, els ha acusat de “posar en perill” la seguretat dels jueus a Espanya. L’ambaixada no fa referència explícita a cap membre de l’executiu de coalició i es limita a parlar d'”alguns elements”, però en el rerefons hi ha el rebuig frontal a les declaracions d’alguns ministres en suport a Hamas i en denúncia de les represàlies israelianes després de l’atac del 7 d’octubre passat.

En efecte, el dissabte passat, la líder de Podem i ministra de Drets Socials en funcions, Ione Belarra, va fer una crida a la mobilització als carrers contra el “genocidi planificat” d’Israel sobre Gaza i va demanar que la UE deixi de ser “còmplice d’un criminal de guerra com Netanyahu” i desplegués tots els esforços diplomàtics per acabar amb “l’ocupació i l’apartheid per part d’Israel sobre Palestina”. També la vicepresidenta segona del Govern en funcions i líder de Sumar, Yolanda Díaz, va condemnar “alt i clar l’apartheid israelià”, mentre que el ministre de Consum, Alberto Garzón, va qualificar de “pura barbàrie” les accions de l’exèrcit d’Israel.

L’ambaixada considera aquestes declaracions “absolutament immorals” i, a més, considera que “també posen en perill la seguretat de les comunitats jueves” de l’Estat espanyol en exposar-les “al risc d’un major nombre d’incidents i atacs antisemites”. És per això que demana directament al president espanyol en funcions, Pedro Sánchez, que “denunciï i condemni inequívocament aquestes vergonyoses declaracions”.

La ministra de Drets Socials i candidata a liderar Podem, Ione Belarra | Europa Press
La ministra de Drets Socials i candidata a liderar Podem, Ione Belarra | Europa Press

Belarra hi torna

Després del comunicat de l’Ambaixada a Espanya, Ione Belarra ha contraatacat amb una piulada a Twitter on ha insistit que el govern de Netanyahu està duent a terme “crims de guerra a la Franja de Gaza, bombardejos massius, talls d’aigua i llum, no deixen entrar ajuda humanitària”. “Denunciar aquest genocidi no és ‘alinear-se amb Hamàs’, és una obligació democràtica. El silenci, complicitat amb el terror”, ha sentenciat.

Exteriors defensa els ministres

El gobierno espanyol també ha sortit al pas del comunicat de l’Ambaixada d’Israel i ha rebutjat de forma rotunda les “falsedats” abocades per l’ambaixada d’Israel. De fet, el ministeri d’Afers Exteriors ha respost a l’Ambaixada que “no accepta insinuacions infundades” sobre els membres del l’Executiu de Pedro Sánchez i remarca que “qualsevol responsable polític pot expressar lliurement la seva posició en una democràcia plena com és Espanya”.

El ministre d’Exteriors espanyol, José Manuel Albares, en una foto d’arxiu / ACN

Tanmateix, deixa clara la postura del govern espanyol davant el conflicte entre Hamas i Israel: “la posició en conjunt respecte als atacs terroristes perpetrats per Hamàs és clara: condemna contundent, exigència d’alliberament immediat i incondicional d’ostatges i reconeixement del dret d’Israel a defensar-se dins dels límits marcats pel Dret Internacional i el Dret Internacional Humanitari”.

Finalment, posa èmfasi que el govern espanyol “en el seu conjunt” ha expressat “reiteradament” la necessitat de distingir la població palestina del “grup terrorista Hamàs, de protegir la població civil de Gaza i la necessitat imperiosa de mantenir els subministraments bàsics indispensables per al benestar d’aquesta població”.

Més notícies
Notícia: El recurs de Buch acusa els magistrats de maniobrar per condemnar-lo
Comparteix
L'escrit fa un detallat "treball de contrast" contra els indicis i les conclusions que en treu el TSJC per condemnar a presó l'exconseller pel cas del suposat escolta de Puigdemont
Notícia: Almenys dos morts en un tiroteig al centre de Brussel·les
Comparteix
L'autor ha obert foc indiscriminadament al crit "d'Allahu akhbar!" | La policia treballa amb la hipòtesi d'un atac terrorista
Notícia: Dos morts i un ferit crític en un accident de trànsit al Bages
Comparteix
Ja són 124 les persones que han perdut la vida a les carreteres de Catalunya
Notícia: Europa i Egipte creen un corredor aeri per enviar ajuda humanitària a Gaza
Comparteix
Els avions transportaran medicaments, aliments i productes de supervivència

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter