La tongada de pluges que ha regat la costa catalana en els últims dos dies arriba a la seva fi. Durant el matí d’aquest divendres 13 de desembre el Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) avisa que encara hi pot haver algun ruixat feble a les comarques de Girona i al Prepirineu de Lleida, tot i que desapareixeran amb el pas de les hores i donarà a pas a un canvi de temps que es mantindrà almenys durant tot el cap de setmana.
Pluja intensa al litoral
Les pluges d’aquest dijous han deixat una bona quantitat d’aigua a les comarques de la costa de Tarragona, Barcelona i Girona. Destaquen especialment els 68,5 litres de Roses (Alt Empordà), els 45,6 litres de Torredembarra (Tarragonès), els 40,2 litres de Tallada d’Empordà (Baix Empordà) o els 38,2 litres de Vilanova del Vallès (Vallès Oriental). A la resta de localitats, les precipitacions van deixar al voltant de 30 litres per metre quadrat.
Quin temps farà aquest cap de setmana?
El Meteocat preveu un cap de setmana més aviat tranquil, amb “una progressiva estabilització del temps tot i que encara esperem alguna nevada feble dissabte i diumenge al vessant nord del Pirineu”. La temperatura també es mantindrà estable. Dissabte s’espera un cel serè o poc ennuvolat, tot i que a partir del migdia creuaran bandes de núvols mitjans al sud del país i a la tarda arribaran al nord, amb “nuvolositat més abundant al vessant nord del Pirineu”, on també hi pot haver algun ruixat feble. La cota de neu estarà al voltant dels 1.200 metres i al final del dia baixarà fins als 1.000 metres.
#PrediccióMitjàTermini
— Meteocat (@meteocat) December 12, 2024
A mitjà termini esperem una progressiva estabilització del temps tot i que encara esperem alguna nevada feble dissabte i diumenge al vessant nord del Pirineu. La temperatura no experimentarà grans canvis. pic.twitter.com/ZoRBGIbaOI
De cara a diumenge, hi haurà alguna precipitació feble al vessant nord del Pirineu que caurà en forma de neu. A la resta del país l’ambient serà assolellat i es pot registrar alguna boira al nord de Ponent i a punt de l’altiplà Central.