Setmana passada per aigua a Catalunya. Les pluges tornaran a fer acte de presència diversos punts del país en una setmana marcada per la inestabilitat i el temps variable. Aquest dilluns comença amb núvols i temperatures suaus d’entre 16 °C i 20 °C arreu de Catalunya. A mesura que avanci el dia, els termòmetres pujaran i la nuvolositat augmentarà progressivament. “A partir de migdia, s’espera precipitació a l’extrem nord-occidental i de forma més irregular a altres punts del Pirineu i Prepirineu”, expliquen des del Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat).
#PrediccióMitjàTermini
— Meteocat (@meteocat) October 6, 2024
A mitjà termini destaquem:
🌡 Temperatura més baixa, si bé dimecres remuntarà lleugerament 👇
🌤 Intervals de núvols, però amb ambient força assolellat.
🌧 Alguns ruixats al nord, així com localment a l'oest dimecres. pic.twitter.com/BCwfrXxlRJ
“A partir del vespre, la precipitació avançarà cap a altres punts de la meitat oest. Al final del dia és probable precipitació també a la resta del país”, afegeixen. El Meteocat ha emès un avís per intensitat de pluja a les comarques del nord-oest del país que afecta la Noguera, el Pallars Jussà, l’Alta Ribagorça, l’Aran, el Pallars Sobirà i l’Alt Urgell, on aquesta tarda s’esperen xàfecs acompanyats de tempesta que poden descarregar fins a 20 litres per metre quadrats en només mitja hora.

Setmana amb temps variable
La resta de la setmana el temps serà més inestable. De cara a dimarts s’espera una baixada general de les temperatures i ventades al centre i al sud de Catalunya. Els núvols també seran protagonistes i hi podria haver ruixats al Pirineu i a les comarques de Girona. De cara a dimecres, les pluges es mantindran localitzades al Pirineu i al Prepirineu de Lleida, mentre que dijous arribaran a les comarques de Barcelona i Girona acompanyades d’un altre descens dels termòmetres. De cara al cap de setmana es preveuen pluges generalitzades arreu del país.