Aquest nou cap de setmana tornarà a estar passat per aigua, especialment a les comarques de Girona i que l’arriba dels dissabtes i diumenges a la platja prenent el sol haurà d’esperar. Segons les previsions del cap de setmana del Servei Meteorològic de Catalunya mostren que el més probable és que fins diumenge plogui en algun punt del territori. Tot i això, no serà fins dissabte a la tarda que no arribaran les precipitacions més abundants, especialment al quadrant nord-est del país. Tant és així que el Meteocat ha activat una alerta per la intensitat de la pluja en moltes comarques, com el Berguedà -on se celebra la Patum aquest cap de setmana-, el Gironès o el Berguedà.
Aquest nou episodi de pluges, però, començarà aquest mateix dijous i afectarà tot el Pirineu, la major part demarcació de Girona i alguns punts de la Catalunya central. Cap al vespre les pluges arribaran al litoral i prelitoral del país de manera més aïllada, sobretot al Camp de Tarragona. Tot i l’abundància de les pluges, aquestes seran més aviat moderades, encara que en alguns casos, sobretot a la Garrotxa, Osona i Ripollès, les precipitacions poden anar acompanyades de tempesta i fins i tot calamarsa. De cara a divendres, les afectacions seran molt menors, especialment durant el matí on com a molt es poden arribar a veure algunes gotes al massís del Montseny. A la tarda, les precipitacions s’estendran cap al nord, especialment a l’est del Pirineu i Prepirineu, on ja s’ha activat un avís per intensitat de les pluges. Cap al vespre les pluges es poden tornar a desplaçar cap al Berguedà.
Pluja per Patum
De cara a diumenge s’espera la possibilitat de tenir precipitacions es reduirà substancialment i el sol començarà a guanyar terreny en gran part de país. Tot i això, és possible que a l’interior de Girona i nord de Barcelona pugui descarregar algun ruixat feble per tancar el cap de setmana, especialment a mitja tarda. S’espera, però que de cara a la nit de diumenge les pluges hagin desaparegut en gran part del territori i hi haurà, com a molt algun plugim en algun punt del terç nord-est de Catalunya. Tot i això, és possible, encara que poc probable que pugui ploure lleugerament al Berguedà durant tota la tarda, on celebrarà l’últim dia de les festes de la Patum.

Temperatures estables al voltant dels 25 graus
Pel que fa a les temperatures, durant els pròxims dies s’espera que siguin moderades, amb màximes que se situaran, en general entre els 20 i els 25 graus, encara que la humitat pot augmentar la sensació de xafogor, especialment a la costa. Tot i les temperatures suaus, a les Terres de l’Ebre seran on es concentraran les temperatures més altes, especialment al sud on es podrien arribar a superar els 30 graus al llarg del cap de setmana. Al Pirineu, en canvi, podria ser que alguns punts no arribessin a registrar aquests 20 graus, encara que en moltes zones s’hi quedaran a prop. Per últim, les zones on s’esperen més pluges, les temperatures es reduiran respecte de les zones del voltant, encara que en cap cas s’espera que les màximes baixin dels 15 graus.