El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
MÉTEO | Canvi de temps i alerta per pluges a Catalunya: on plourà més?

Catalunya viurà a partir d’aquest dimarts un canvi de temps que portarà pluges a bona part del país. El Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) alerta que l’entrada d’un front d’aire fred alimentarà les pluges i ha posat en alerta gairebé tot el país, tot i que els ruixats de més intensitat en concentraran en sis comarques: les Garrigues, el Priorat, la Ribera d’Ebre, la Terra Alta, el Baix Ebre i el Montsià. “Els xàfecs aniran acompanyats de tempesta i localment de fenòmens de temps violent”, informen.

Les pluges afectaran primer el terç oest del país a partir de mig matí i, a partir del migdia, “els xàfecs podran arribar a qualsevol punt, tot i que seran més probables a la meitat oest i sud del país”, explica el Meteocat en el seu informe de predicció general. No s’espera que les pluges portin grans acumulacions d’aigua, tot i que en alguns punts podrien registrar-se xàfecs d’intensitat forta que acumulin quantitats de precipitació importants.

Previsió de pluges a Catalunya aquest dimarts 12 de setembre / Meteocat

Les pluges porten una baixada de les temperatures

L’arribada de les pluges també anirà acompanyada d’una baixada de les temperatures. Les mínimes seran similars o lleugerament més altes, excepte al Pirineu, on baixaran una mica, i les màximes registraran un descens significatiu d’entre 2ºC i 4ºC a l’interior i es mantindran similars a la costa. En general les temperatures màximes oscil·laran entre els 27ºC i els 29ºC, amb algunes excepcions com el Baix Ebre (32ºC), la Ribera d’Ebre (31ºC), el Bages (30ºC), l’Anoia (30ºC) o la Selva (30ºC). Les temperatures màximes més baixes es registraran a la Cerdanya (24ºC) i la Vall d’Aran (24ºC).

De cara a dimecres s’espera que les temperatures continuïn baixant, en especial al quadrant nord-oest, mentre que a Ponent i les comarques de Girona pujaran lleugerament. Pel que fa a les pluges, el Meteocat avisa que “fins a primera hora del matí són possibles alguns ruixats locals al sector central del litoral”. A partir del migdia, hi pot haver ruixats “a punts del prelitoral, Pirineu i Prepirineu, i en són probables a altres punts del quadrant nord-est”.

Comparteix

Icona de pantalla completa