Ana Rosa Quintana és conscient que Telecinco ja no és el que era. La cadena travessa, des de fa un parell d’anys, una crisi d’audiència sense precedents contra la que estan intentant lluitar de totes les maneres imaginables. En un principi, van culpar Sálvame d’haver-los aportat una mala imatge i, per això, el van cancel·lar després de més d’una dècada a la graella. La sorpresa per a la direcció va ser que, després d’aquest moviment, la cosa anava a pitjor i a pitjor… Cap dels programes nous que han creat per a aquella franja han funcionat i, en conseqüències, les xifres que obtenen cada mes són preocupants.
La presentadora més icònica dels matins de Telecinco ha parlat públicament sobre aquest mal moment. Aquest agost, la privada està encarant el pitjor mes de la seva història amb un 7,9% de mitjana que els fa adonar-se que aquesta crisi és més important del que preveien. En una entrevista a El Mundo abans d’iniciar la 21a temporada del seu magazín, Ana Rosa reflexiona sobre aquest mal moment: “La caiguda de Telecinco no es deu a la cancel·lació de Sálvame, el que ha passat ha estat la marxa de Pasapalabra, l’èxit de Pablo Motos i la pèrdua d’alguns programes emblemàtics. Suposo que va fer-se per motius econòmics, però és tot això el que ha perjudicat la cadena. Tenim un problema amb els informatius precisament per tot això. Quan teníem Pasapalabra, l’informatiu el liderava Pedro Piqueras“.

Què creu Ana Rosa que està passant amb les audiències?
Després de tants anys treballant a televisió, la comunicadora té bastant idea del tema d’audiències i el comportament dels teleespectadors. Lluitar contra el trident de Pasapalabra, Antena 3 Noticias i El Hormiguero resulta més que impossible. De fet, també s’ha mullat quan li han preguntat qui creu que és el guanyador de la lluita entre Pablo Motos i David Broncano: “Evidentment, el primer… tal com es veu en les audiències. Ha sabut aguantar, no moure’s ni canviar el format i ha acabat guanyant al final”.
I què pensa de les bones audiències que està fent Sonsoles Ónega a Antena 3? Ana Rosa, que va competir contra ella a les tardes, reconeix que va quedar per darrere d’ella: “La nostra lluita durant el primer any va ser absolutament desigual perquè ella no tenia publicitat en aquella franja. Com li està passant ara a molts programes de Telecinco i Antena 3 contra TVE, que té una programació molt més agressiva i sense publicitat… Així, és molt complicat“, lamenta.
Els programes necessiten temps per convèncer el públic que s’havia acostumat al programa antic d’aquella hora. TardeAR, el programa que van crear per a ella amb la idea que retornés les bones audiències, s’acomiadarà de la graella aviat. Ara, serà Joaquín Prat qui encapçali un espai nou que suposa l’última oportunitat a aquesta franja. Ella, que ara ha tornat al matí, està contenta: “Per mi ha estat una alegria tornar al matí, vaig passar a la tarda perquè la meva cadena m’ho va demanar. És cert, però, que a mi el que m’agrada és la informació política. Tornar al matí amb tot el que està passant ha estat un regal“.

Després de tants anys a primera línia, ha sentit de tot: “M’han criticat moltíssim, m’han dit de tot… però ara resulta que s’estan complint moltes de les coses que vaig dir amb molta valentia”. Una Ana Rosa combativa, com sempre.