El grup Bon Preu ha tancat el 2020 amb una facturació de 1.625 MEUR, una xifra que representa un creixement global del 9% en relació a l’exercici anterior. El creixement, però, s’enfila més en el negoci de l’alimentació, que ha crescut un 20%. Així ho ha explicat en una entrevista a l’ACN la directora comercial del grup, Anna Font i Tanyà, que considera que, tot i la difícil situació per la covid-19, han sortit reforçats pel seu model de negoci: “un ampli assortit de producte fresc, preus competitius i comoditat pel client“. Pel que fa a les previsions pel 2021, el grup preveu fer una inversió de 150 MEUR amb l’obertura de noves botigues i un reforç del canal online.
La directora comercial del grup amb base a Osona destaca que el model comercial de Bon Preu ha “encaixat molt bé” amb la situació de pandèmia que ha viscut el país en el darrer any i això s’ha traduït en uns bons resultats econòmics. “Tenim un model molt complet, que permet al client amb una sola sortida del domicili fer la compra de tot allò que necessita: des del producte fresc, fins a la fleca, la fruita o el congelat”, remarca Font.
De fet, des del grup han constatat que hi ha hagut un canvi d’hàbits en el consumidor. Font explica que han notat “un augment de clients, però aquests han vingut menys vegades a les nostres botigues”. “Hi ha hagut menys tiquets però, per contra, la cistella de la compra és més alta de l’habitual“, remarca. Segons ella, això ha vingut provocat perquè, arran de la covid-19, la gent “prefereix sortir un sol cop de casa”.