El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
La fusió amb Bankia permet a Caixabank superar els resultats prepandèmics

Caixabank ha tingut beneficis aquest any. En concret, ha tancat l’exercici 2021 amb un benefici de 5.226 milions d’euros, una xifra gairebé quatre vegades més alta que l’anterior. Una de les principals fonts d’aquest augment del benefici ha estat la fusió amb Bankia, que ha aportat gairebé 3.000 milions d’euros a aquest resultat. Tal com ha explicat el president de l’entitat bancària, José Ignacio Goirigolzarri: “La fusió ha acabat sent la millor resposta als reptes del sector bancari a Europa”. A més, la companyia ha afirmat en la presentació de resultats que el seu procés de digitalització està donant els seus fruits i més del 70% dels seus clients són digitals. Amb tot, l’entitat ha anunciat que presentarà el seu nou pla estratègic per transformar eel sector aquesta primavera: “Ha estat un any de canvis, però estem molt satisfets amb els resultats”, ha afegit el president de Caixabank.

La fusió amb Bankia es feia pública l’any passat, però la fusió operativa i informàtica es va acabar de fer efectiva el 3 de desembre del 2021. Aquesta operació ha fet que la companyia es converteixi en “un projecte rentable amb diversificació d’ingressos”, en paraules de Goirigolzarri. En aquest sentit, el president de l’entitat bancària ha admès que les fots d’ingressos de la companyia venen de diferents punts i gràcies a l’integració de Bankia han aconseguit unificar-los. De fet, gràcies a aquesta operació amb Bankia, Caixabank ha recuperat la política de dividends de l’entitat. El Consell d’Administració de l’entitat ha acordat proposar a la pròxima Junta General d’Accionistes la distribució d’un dividend en efectiu de 0,1463 euros bruts per acció. Respecte als clients, Caixabank ha anunciat que ja tenen 7.6 milions de clients itegrats.

L’entitat bancària també ha millorat el seu volum de negoci, que s’ha situat en els 972.922 milions d’euros en tot el grup. Pel que fa als recursos dels clients han augmentat fins el 49,2%, el que equival a 619.971 milions de creixement anual. Sense comptar l’aportació de Bankia, els recursos de clients haurien regisrtat un creixement orgànic del 10,5% en el conjunt de l’any. L’estalvi a llarg termini tanca l’any amb una quota de mercat del 29,4%. Tant el patrimoni gestionat en fons d’inversió, carteres i sicav, que se situa en 110.089 milions, com els plans de pensions, que assoleixen els 47.930 milions, tenen una evolució positiva en l’any i també en l’últim trimestre.

Previsions pel 2022

Caixabank ha anunciat que aquesta primavera presentarà el seu pla estratègic per a la transformació del sector. De fet, l’entitat ha avançat que serà un pla a dos anys vista i que començarà a fer-se efectiu aquest 2022 fins al 2024: “En donarem més detalls de cara a la primavera”, ha explicat l’entitat bancària. Pel que fa a aquest nou any el president de Caixabank ha remarcat que “hi haurà un creixement més fort que el del 2021”. D’aquesta manera, Goirigolzarri ha recordat que les dades del PIB de l’INE auguren un bon any pel banc.

Una altre de les grans perspectives pel 2022 són els ERO, que en paraules del conseller delegat “avança bé”. En aquets moment, l’acomiadament pactat inclou 6.400 persones, de les quals 4.500 marxaran a mitjans d’any i tal com ha explicat Gortázar: “Una gran part dels treballadors sortirà en la primera meitat de l’any i la part més minoritària a finals del 2022”.

La digitalització del sector

Una de les grans apostes de Caixabank i la gran iniciativa en el sector bancari en general és la digitalització. El mercat ha canviat i amb ell les operacions quotidianes, com per exemple anar al banc a fer les gestions. “És un canvi cap a millor i els nostres treballadors estan disposats a ajudar als clients”, ha explicat Goirigolzarri. En aquest sentit, el banc ha anunciat que ha guanyat un 4,7% de clients digitals aquest 2021, el que suposa que el 73,1% dels clients ja utilitzen els dispositius mòbils per fer les operacions.

“Liderem la banca digital a Espanya”, ha reconegut Gortázar. Una de les joies de la corona de Caixabank és Imagin que també ha tancat l’any amb un augment dels seus usuaris. En xifres, Imagin tanca l’any amb 3,7 milions de clients, el que suposa un creixement del 27% respecte l’any passat. Aquesta digitalització també preocupa en termes de coneixement de la població per fer les gestions, per aquest motiu Caixabank també va crear InTouch, una aplicació que connecta als clients amb un gestor per ajudar a fer qualsevol classe d’operació de manera telemàtica. Aquesta iniciaitva ha tancat l’any amb 2,3 milions d’usuaris.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa