La setmana passada va ser una setmana atípica a Com si fos ahir. L’apagada general va trastocar la graella de les televisions i les programacions preparades van patir els efectes d’aquesta desconnexió. També van notar-ho els protagonistes de la sèrie que triomfa cada migdia a TV3, però els espectadors no han de patir perquè arriba una nova fornada de capítols que, després d’uns dies marcat pels festius, tindrà una continuïtat normal de dilluns a divendres.
En els anteriors episodis els guionistes van oferir tot un seguit de trames entre les quals destaquen les relacions dels joves, com la sobtada decisió de la Patri (Lua Amat) que ha deixat la seva relació amb el Toni petit (Oriol Cervera). També la nova malifeta de la cosina més trapella de la ficció catalana i l’aventura secreta d’una de les sòcies de la Barnateca amb un nou personatge. Aquestes són algunes de les pistes sense espòilers per a una setmana de peticions, trobades i enfrontaments.
Les sòcies de la Barnateca continuen interessades en el nou seductor
Les darreres setmanes els seguidors del Comsi han vist com diversos personatges deien adeu al seu paper en aquesta sèrie de TV3, com la Cati (Olalla Moreno), l’Ismael (Jaume Solà) o la Korinna (Mar Isern). Això, però, ha permès que entrin noves cares que, en pocs dies, s’han convertit en els protagonistes d’algunes de les trames més destacades. La Barnateca és un dels escenaris clau d’aquest tram de la temporada. El càtering de la Gemma (Àurea Márquez) i la Cristina (Carlota Olcina) ha passat per diverses etapes. La inauguració el va convertir en el bar restaurant de moda a la sèrie, després les mentides de les dues sòcies va provocar que gairebé tanquessin el local per culpa d’una intoxicació i ara, d’un dia per l’altre, tornen a tenir-ho tot a punt. Sense dubte, una relació d’infart que continua donant molt joc.

L’arribada de l’Eugeni (Oriol Vila) ha estat el nou terratrèmol de la setmana. Un home seductor i adulador molt interessat en les dues treballadores i el càtering que preparen. Des del primer minut va mostrar-se molt proper a la Gemma, però al final, qui va embolicar-se amb ell va ser la Cristina. Els dies posteriors van intentar amagar la seva aventura secreta, fent créixer les sospites de la segona propietària del local. En els pròxims episodis i després dels intents de seducció d’aquest personatge, les dues sòcies tornaran a protagonitzar unes escenes explosives quan surti a la llum el que han fet amb el seu nou client. De fet, la setmana comença forta avui amb la confessió de la Cristina, que caurà com un gerro d’aigua freda sobre la Gemma: segur que tindrà conseqüències.
Hi ha un altre personatge implicat a la Barnateca que també s’ha convertit en una de les grans protagonistes dels últims episodis. La Patri ha passat d’estimar-se el Toni petit a sentir una passió irrefrenable pel Bernat, un noi que va conèixer de passada durant la festa de la fundació de l’Andreu (Marc Cartes). Va ser tan forta la connexió que la seva primera opció va ser deixar el seu xicot per intentar aclarir els seus sentiments. Bé, sembla que els ha aclarit, perquè en l’episodi de dimecres el petó que es van fer va deixar sobre la taula una nova trama que els guionistes continuaran esprement. Ara que la noia se n’ha anat a viure amb l’Andreu, el seu entorn començarà a veure que hi ha química entre ells. Tot i això, encara hi ha una incògnita per resoldre, perquè el Toni petit no sap qui és el Bernat. Serà el moment de descobrir qui és el noi que li ha pres la parella?

El secret del Pacman al descobert
Prometia ser un dels grans moments de la temporada i ara ha sortit a la llum. L’aventura entre el Pacman, és a dir, el Miqui (Adrià Collado) i la Sílvia (Montse Germán) ha tornat a ser la protagonista, i no ha estat gens fàcil. Després d’uns capítols en què el Francesc (Eduard Buch) ha estat sospitant de la bona relació que hi havia entre la seva xicota i el seu cunyat, l’home ha decidit fer la gran pregunta. La Sílvia, desesperada per arreglar la seva relació, li ha confessat que el Miqui era el Pacman, la persona amb qui va ser infidel després de conèixer-se en una subhasta online per una làmpada vintage. Tot i que el Francesc va perdonar la traïció -bàsicament perquè no sabia que se n’havia anat al llit amb el marit de la seva germana-, sembla que el secret podria destruir l’amor que els queda. Després de buscar consell per part de l’Ivan (Roger Coma) i el mateix Miqui, no li queda cap altra opció que intentar aconseguir el seu perdó, admetent que la seva història està acabada. Fins i tot l’altre implicat en aquesta trama intentarà negociar amb ell. Serviran els seus esforços per evitar la ruptura?

Les investigacions de la Marta porten nous problemes
La Marta (Sílvia Bel) és un dels personatges fundacionals de la sèrie catalana i que té unes característiques que fan que l’estimis i l’odiïs en parts iguals. És valenta, descarada, protectora i de vegades insolent, però en el fons -i cal fixar-se per veure-ho- intenta fer les coses perquè creu que són la millor opció. Aquest cop, ha decidit contraatacar i enfrontar-se directament amb l’Esteve, el pare del Joel (Gerard Navarro), que ha aconseguit la llibertat després d’entrar a la presó per maltractar la seva dona i el seu fill. La Marta va decidir que, si el seu nen preferit no s’atrevia a denunciar les amenaces del seu progenitor, seria ella qui ho resoldria. Després d’espiar-lo, va aconseguir que el fessin fora del bar on treballava.

El Salva (Ernest Villegas) va esvalotar-se, veient com la seva xicota s’estava interposant davant d’un criminal. Després de demanar-li que no tornés a acostar-se, la Marta continuarà a l’aguait, sobretot després de la promesa que va fer-li a l’Esteve: fer-li la vida impossible fins que se n’anés de la ciutat. Aquesta venjança personal continuarà en els pròxims episodis, però acabarà patint les conseqüències? D’altra banda, el Salva rebrà una proposta de la Marina, l’assistenta social que els va acompanyar durant el procés d’acollida del Joel. Es plantejaran tornar a implicar-se de nou o la Marta estarà més interessada en la seva nova obsessió?

Discussions prematrimonials i caos a l’institut
Els conflictes també formen part de l’essència de Com si fos ahir i hi haurà dues trames marcades per aquest caos. D’una banda, hi ha una proposta matrimonial que continua generant moltes preguntes. La Paz i la Joana van decidir fa unes setmanes que la millor manera de celebrar el seu amor era casar-se. Aquesta setmana protagonitzaran una discussió per culpa d’un regal i a més a més, veuran com el seu casament perilla per culpa d’una malifeta. A l’institut també regna el caos per culpa del Bolaños (Dafnis Balduf). La seva actitud insolent i les contínues insinuacions per posar els professors en contra de l’Adela, la directora del centre, provocaran una batussa amb diversos implicats.

Aquestes són només algunes pinzellades de tot el que han preparat els guionistes per aquesta setmana. Ara per ara, els espectadors de la sèrie tenen algunes peces del puzle que poden anar completant abans d’iniciar la nova fornada d’episodis del Comsi.