Torna el dating a 3Cat. La plataforma digital de TV3 estrena avui Love cost, un programa de cites en català amb Núria Marín al capdavant. Després de gairebé 30 anys sense cap projecte així en la casa, han creat una idea nova “parida a Barcelona” que han descrit com un format “bo, original i molt diferent” que surt de la mecànica convencional d’aquest tipus de programes que tant triomfen a tot el món.
Aquesta estrena va en línia amb les últimes que han tret en aquest canal, els que cerquen públics diferents que no tenien fins ara. En la presentació que han fet a les instal·lacions de TV3 aquest matí, el director de Continguts i Programació de la casa ha deixat clar que creu que aquest projecte agradarà perquè té un to “divertit i sorprenent”. Aquí, fugen de la idea de plató tradicional i opten per una realització més innovadora. Seran sis capítols que ja poden veure’s a través de la plataforma.
A Love cost tornen a demostrar que fan una aposta per la diversitat, ja que hi trobarem concursants de totes les edats i d’orientacions sexuals diferents. Un dels punts clau? Que el càsting ha deixat enrere el català estàndard i sentirem accent lleidatà i gironí.

Com funcionarà la mecànica de Love cost?
A cada capítol, un o una protagonista van a buscar l’amor amb una de les quatre persones interessades. Primer hi haurà una roda de reconeixement i, a partir d’aquí, cites ràpides. Cada concursant rebrà el consell d’un grup de familiars seleccionats per ajudar-lo a prendre la decisió final.
Si encerta i tria el pretendent que hi anava per amor, tots dos guanyaran un viatge de luxe junts. Si es deixa enganyar i selecciona aquell que venia per diners, serà l’altre l’únic que s’endugui un premi econòmic de 3.000 €.
Des de 3Cat diuen que no es tanquen la porta a emetre’l setmana a setmana a la televisió lineal d’aquí a un temps: “Hem comprovat que els continguts no són caníbals, el consum entre lineal i plataforma és complementari i podrem emetre’l més endavant a la graella perquè això generarà un segon momentum en aquest projecte”.

Què té de diferent Love cost respecte als altres programes de cites?
Ana Joven, la productora executiva de la productora Minoria Absoluta, ha explicat que feia temps que perseguien un programa de cites en català que fugís d’aquests de bonistes que acaben bé i amb tothom enamorat: “Els catalans som molt punyeteros i patim. L’amor té un cost i, a partir d’aquesta idea, va sorgir aquest programa”.
Dues de les persones interessades venen per l’amor i, les altres dues, per diners. El capítol es dividirà en quatre fases en les quals haurà d’anar eliminat un a un els aspirants tot basant-se en la seva intuïció. Fins al final no se sabrà si ha encertat o si s’ha deixat enganyar. Ha estat clau que l’equip hagi mantingut en secret la identitat de quins eren els infiltrats, ja que ni tan sols Núria Marín sabia la veritat i això ha ajudat al fet que les reaccions siguin “absolutament genuïnes i reals” i que ella també mostrés empatia amb els concursants.
Les entrevistes dels càstings han estat exhaustives, sobretot, per aconseguir que els emparellaments poguessin ser realistes i es creés química entre ells: “A Love cost hem fet una mena de Tinder previ i hem cercat que fossin compatibles i tinguessin aficions en comú”.
Love cost potenciarà els diferents accents de Catalunya
Una de les característiques d’aquest programa passa, com dèiem, perquè hagin fet una aposta clara per mostrar la realitat dels diferents accents que hi ha a Catalunya. La tria de la presentadora ja ho mostra, de fet, tenint en compte que treu pit de la manera de parlar que tenen a la Vall d’Aran. En aquesta presentació, Núria Marín ha volgut destacar precisament aquest tema: “Mantenir el meu accent enriqueix molt i em permet mostrar-me com soc jo mateixa. La meva família em diu que, després de molts anys sentint-me fer contingut en castellà, ara em senten a mi en el meu idioma. M’agrada arantitzar (sic) una mica la televisió catalana, treure pit de la nostra zona nord-occidental. En el programa han fet una mostra demogràfica molt representativa de com és Catalunya perquè sentirem concursants amb molts accents diferents”.
Per a ella, haver-se fet un lloc a TV3 és “un orgull” després de tota la vida amb el canal sintonitzat a casa: “Estic molt agraïda i il·lusionada. És la nostra! El primer moment en què vaig entrar en un cotxe de la cadena va ser molt top”.

Han venut aquest format com una bona manera d’agafar tips per lligar, a més a més: “Aquí ens adonarem que hem d’escoltar què ens diu el cor i que és fàcil que ens enganyin”. Entre els pretendents, de fet, hi trobarem una dona casada, un home que serà pare aviat… i un imitador de Doraemon!
Les cites tampoc no seran en un restaurant, sinó que sortiran d’aquest tòpic i els portaran a fer classes de ball, de cuina i, fins i tot, de treballs manuals. Com a dada curiosa? Que els personatges que van a buscar diners ho fan, moltes vegades, per una causa legítima: “Empatitzarem amb els dolents“. Els qui han perdut, a més a més, diuen que s’ho han pres amb molta calma i esportivitat. Un risc que pot funcionar molt bé a 3Cat.