L’audiència “brutal” i els vestits “meravellosos”: les presentadores celebren les campanades de TV3

Lídia Heredia, Helena Garcia Melero i Cristina Puig fan una valoració de l'emissió i responen als crítics

TV3 ha acomiadat el terrorífic 2020 amb una audiència rècord. El programa especial de les campanades, amb Lídia Heredia, Helena Garcia Melero i Cristina Puig al capdavant, va ser el més vist de la història de la cadena. Amb una quota de 39,2 % punts i una audiència acumulada de més de dos milions de persones, les campanades més difícils també van ser les més seguides. Un escenari nou, condicions climàtiques adverses… i la complexitat d’oferir una emissió festiva i alegra en plena pandèmia de la Covid-19, amb les famílies celebrant la nit de Cap d’Any més trista i solitària. Era tot un repte, però la cadena va aconseguir triomfar: “Era previsible que hi hauria més gent mirant la televisió perquè hi havia més gent celebrant la nit a casa. Ara bé, que gairebé la meitat dels teleespectadors estigués veient TV3… És històric”, destaca Lídia Heredia. Un èxit aclaparador que les omple d’il·lusió: “Un 44,5 de share en el moment de les campanades és una passada. És una brutalitat! Hem acomiadat el 2020 amb un bon cop de porta, que és el que es mereixia”, destaca Helena Garcia Melero. 

No obstant això, també van rebre crítiques ferotges des de la xarxa, les que les presentadores han volgut fer callar amb les seves valoracions. Totes tres es mostren felices i orgulloses de la feina ben feta. Conscients de la tristor que regnava a la majoria de les cases, van anar amb compte i van voler demostrar molta sensibilitat i empatia en tot moment. Cristina Puig s’estrenava, però Heredia i Melero no són noves en això d’acomiadar l’any. Ambdues reconeixen que aquestes campanades no van tenir absolutament res a veure amb les anteriors: “Enguany no teníem el caliu de la gent, però vam estar acompanyades virtualment. Va ser difícil trobar l’equilibri, però volíem celebrar l’entrada d’any amb esperança i també realisme”, diu Heredia. “Sense públic presencial, el caliu l’aportava la bellesa de l’entorn. Era un marc incomparable i màgic”, considera Melero.  

Les presentadores de les Campanades del 2020 / TV3
Les presentadores de les Campanades del 2020 / TV3

“No vam passar fred”

Unes campanades noves en molts sentits i amb molts condicionants. El fred al parc del Tibidabo també dificultava l’emissió, el que va forçar l’equip a buscar una solució. Es va explicar en directe que havien col·locat uns canons amb aire calent per evitar que passessin fred, el que Cristina Puig ha volgut recalcar: “No vam passar fred i vull que quedi clar. Jo vaig passar calor, de fet. L’aire que es veia era la calefacció que teníem a sota dels peus. En cap moment TV3 va cometre cap negligència ni ens va deixar passar fred. Ens van garantir que no passaríem fred i tot l’equip n’era conscient. Només vam comentar-ho un cop, potser ho hauríem d’haver dit més”.

“Els vestits eren meravellosos”

Un altre aspecte destacat va ser el vestuari de les presentadores, que va fer soroll a la xarxa. Alguns teleespectadors van fer palès que no trobaven adequada ni maca l’elecció estilística que s’havia fet, el que ha donat ales a alguns per iniciar una campanya de desprestigi contra Santos Costura, el dissenyador català que ha confeccionat els tres models. Cristina Puig ha volgut defensar-lo: “Els vestits són meravellosos, són d’alta costura. Eren unes campanades, no una missa o un funeral. Estic segura que si haguéssim anat vestides de vellut fosc, ens haurien dit que érem unes tietes i que en aquest país no sabem fer les campanades. Ja és hora que a Catalunya se’ns permeti destacar i brillar una mica, deixem de criticar i de no estar contents amb res. Estic convençuda que això no hauria passat si haguéssim estat tres nois, a més a més. Ens hauríem de fer mirar que s’hagi iniciat una campanya contra un dissenyador català, perquè és un senyor que no es mereix aquest assetjament. És indecent”. 

Les seves companyes defensen el dret a opinar, però no comparteixen el to dels detractors: “Jo estava molt convençuda del meu vestuari, m’encantava i vaig sortir a defensar-lo al màxim”, deixa clar Melero. A més a més, són conscients que amb la quantitat d’audiència que han tingut, el nombre de crítiques evidencia que formen una opinió minoritària: “Molts els han criticat, però molts altres els han elogiat”, afegeix la presentadora. Unes campanades diferents i complicades, des d’un escenari que oferia una imatge balsàmica. TV3 acomiada l’any líder, amb un programa especial de les campanades que va enlluernar.

Nou comentari