El matí de Catalunya Ràdio presentat per Laura Rosel ha aconseguit retallar distàncies amb El món a RAC1 en el seu duel pels matinals radiofònics de Catalunya, tot i que el programa del Grup Godó es manté com a líder destacat en aquest franja. Segons l’última onada de l’EGM, El matí de Catalunya Ràdio ha guanyat 67.000 oients des de l’última onada i fa un salt important fins als 466.000 oients diaris. Malgrat tot, encara està lluny del rècord històric de 574.000 oients registrat la primavera del 2018, quan Mònica Terribas encara conduïa el programa.
Per la seva banda, El món a RAC1 ha aconseguit la segona millor xifra de la seva història amb 756.000 oients diaris i consolida el seu lideratge en la franja matinal amb gairebé 300.000 oients més que el programa estrella de Catalunya Ràdio. El programa de Jordi Basté va marcar el seu rècord d’audiència el juliol del 2021, quan va registrar una audiència de 761.000 oients diaris.
Pel que fa a les audiències generals de les dues emissores, RAC1 també obté el segon millor registre de la seva història amb 967.000 oients diaris –34.000 més que a l’EGM del desembre–, mentre que Catalunya Ràdio arriba als 644.000 gràcies a un augment de 80.000 oients i és l’emissora que més audiència guanya, sent líder d’audiència entre les dones i entre els joves. Fa un any RAC1 doblava en audiència Catalunya Ràdio.
A més distància es troba la SER –líder d’audiència a l’estat espanyol–, que a la primera onada de l’EGM ha registrat 387.000 oients diaris a Catalunya, un 7% més respecte a l’últim baròmetre i un 12% més que fa un any. El programa Aquí, amb Josep Cuní assoleix el millor registre des que va començar el programa el 2019, tot i que l’emissora del Grupo Prisa no ha donat dades concretes de l’espai.