El 3Cat s’ha convertit en la gallina dels ous d’or de la televisió pública catalana. Els bons resultats de la plataforma digital no només demostren que era un bon moment per llançar-la, sinó també la implicació que té la ciutadania en la conservació del contingut cultural en català. El passat estiu també ha estat “molt bo” per la plataforma 3Cat que ha crescut un 40% en reproduccions respecte fa un any i un 80% respecte fa dos anys. Gras ha dit que s’han fet més de 34 milions de reproduccions de vídeos. De fet, durant la sessió al Parlament, la presidenta de la CCMA, Rosa Romà, ha fet balanç i ha recordat que el 3Cat ja ha arribat a 190 milions de reproduccions totals, 500 hores de contingut nou cada any, 340.000 hores de contingut en català, 1 milió d’usuaris subscrits, 2,5 milions de reproduccions úniques mensuals que es connecten de mitjana, 2.000 usuaris diaris que entren nous a l’aplicació i 3,6 milions d’hores de consum mensual en català.
Durant la Comissió de Control de l’Actuació de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) al Parlament d’aquest divendres, s’ha fet una avaluació de la nova temporada de la televisió i ràdio públiques catalanes i s’ha recordat les bones xifres que s’estan veient en els diversos nous programes. En concret, el director de TV3, Sigfrid Gras, ha assegurat aquest divendres que la nova temporada de la televisió catalana ha arrencat amb “solidesa”. A més, ha aplaudit la nova temporada de ‘Col·lapse’, s’ha mostrat “especialment satisfet” per l’estrena de ‘Quanta guerra!’, la segona temporada de ‘Vosaltres mateixos’ i les audiències dels ‘Telenotícies’ i ‘Està passant’.

Pel que fa a l’estiu a la televisió catalana també s’ha esmentat que ha funcionat de manera molt efectiva. En aquest sentit, Gras ha assenyalat que durant l’agost es van registrar un 25% de quota de pantalla amb la investidura del president de la Generalitat, Salvador Illa, i el retorn de l’expresident Carles Puigdemont. El partit del Gàmper del Barça femení, ‘Joc de Cartes, ‘Cita Bestial’ i ‘Love Cost’ han estat altres de les produccions que han tingut una gran acceptació durant l’estiu.
Un bon moment per la ràdio pública
Pel que fa a l’arrencada de la nova temporada de Catalunya Ràdio, el director Jordi Borda ha aplaudit les modificacions que s’han fet en informatius amb el reforçament de la segona hora del ‘Catalunya Nit’ i la bona acceptació dels canvis de ‘Les dones i els dies’, ‘El búnquer’ i ‘Crims’.