Contractar un servei, donar la lectura del comptador del gas o la llum, canviar de tarifa, modificar les nostres dades bancàries, sol·licitar assistència tècnica o consultar incidències a la xarxa en temps real. I fins i tot, demanar un servei de muntatge de mobles! Tot, en un sol clic, a qualsevol hora del dia i des de qualsevol racó del món. I sense esperes. Gas Natural Fenosa irromp al món de les aplicacions per a dispositius mòbils amb l’objectiu d’intensificar la seva relació amb els clients, tant particulars com empreses, obrint nous canals de comunicació que se sumen als ja existents, i alhora, apostant encara més per la transparència a tots els nivells.
Transparència i fil directe
El client té diverses aplicacions disponibles, en funció del servei de què vulgui gaudir. La primera d’elles és Gas Natural Fenosa Clientes, gratuïta per a iOS i Android, es pot descarregar a través de l’App Store i Google Play i permet al client accedir a tota la informació relativa als contractes i factures a més de disposar d’un seguiment històric dels dades relatives al consum de gas i electricitat. Mitjançant gràfics i taules comparatives podrem saber quin és el nostre consum, i per tant, si la tarifa contractada és la més adient a les nostres necessitats. I si tenim cap dubte que no podem resoldre a través de l’App, tenim un fil directe amb la companyia gràcies al xat en línia.
Cap a la llar intel·ligent
En el camí per fer encara més còmoda la gestió dels serveis, l’App “Servicios” de Gas Natural Fenosa ofereix una eina per gestionar les incidències amb els electrodomèstics i altres aparells de la llar, com la caldera o l’aire condicionat. A través d’aquesta aplicació, el client pot realitzar un inventari de tot el seu equipament, especificant marques i models, perquè, en cas d’incidència, la gestió sigui molt més senzilla i àgil. L’usuari només ha de fer una foto a l’aparell avariat, descriure breument el problema i enviar-ho al servei tècnic, tant si necessita el servei urgentment com si vol programar la visita. I encara més, l’aplicació inclou la possibilitat de sol·licitar serveis com serralleria, lampisteria i cristalleria, així com de muntatge de mobles, segellat de banyeres o ajustos en cortines, quadres i miralls.
YoLeoGas i TuLuz
En l’àmbit de negocis regulats, en concret per als usuaris de les distribuïdores de gas del grup, Gas Natural Fenosa ha posat en marxa l’App YoLeoGas, creada per a facilitar la lectura del comptador del gas a través de dispositius mòbils. L’aplicació és capaç de llegir el consum que marca l’equip de mesura a través de la càmera del mòbil o de la tauleta, i el comunica als sistemes informàtics de la companyia. D’aquesta manera, el client només necessita uns segons per fer aquesta gestió, a qualsevol hora del dia. I per als més despistats, l’App envia notificacions d’avís per recordar-nos què hem de fer la lectura del comptador i ens mostra també un històric de lectures. L’APP està disponible de forma gratuïta per als sistemes operatius iOS i Android, a través de les plataformes App Store i Google Play.
En el cas del servei de llum, Unión Fenosa Distribución, la filial de distribució elèctrica de Gas Natural Fenosa, ha llançat TuLuz, una aplicació que permet consultar en temps real les incidències fortuïtes a la xarxa i els treballs de manteniment programats. Aquesta eina, pionera en el sector elèctric espanyol, localitza en un mapa la zona en la qual s’estan efectuant treballs de manteniment de la xarxa elèctrica que puguin provocar una interrupció del servei. Fent clic a la icona es visualitza informació relativa a l’hora d’inici i de finalització del treball, així com el nombre de clients potencialment afectats. A més, els clients poden consultar en temps real al mapa si hi ha alguna avaria que superi els tres minuts de durada.
Els canals de comunicació convencionals, a ple rendiment
Per altra banda, Gas Natural Fenosa continua reforçant els canals de comunicació més consolidats, com el web de la companyia, on un assessor en línia atén els clients per resoldre dubtes o preguntes, el correu electrònic (servicioatencioncliente@gasnaturalfenosa.com), el fax, els diversos números d’atenció al client, a través del servei de missatgeria instantània de Telegram ( 34 607 031 088) o els perfils de xarxes socials de Facebook (Gas Natural Fenosa Clientes Espanya) o Twitter (@GNFclientes_es). Si preferim un contacte més personal, podem acudir a qualsevol de les oficines d’atenció al client, on podrem parlar directament amb un gestor.

