La campanya “Barcelona Shopping Days” s’adreça tant al visitant com al ciutadà per posar en valor la diversitat i vitalitat comercial de Barcelona més enllà del centre, destacant la seva importància per la qualitat de vida dels barris de la ciutat.  Amb un missatge de cultura i de proximitat, incideix en la singularitat d’una ciutat acollidora que vol mantenir viva la seva essència, la vida als barris, i tot allò que en definitiva la fa única i atractiva.

 

Aquesta és la primera edició de tardor de la Barcelona Shopping Days –del 26 de setembre al 9 d’octubre- i es presenta com una mesura d’impuls del comerç arrelat al territori que afavoreix la diversitat i aporta valor afegit social. Tal com destaca Gabriel Jené, president del programa Barcelona Shopping City, “aquesta campanya pretén consolidar-se com una acció de dinamització del comerç de Barcelona fora del període de rebaixes, durant els mesos en què les botigues tenen exposats els productes de la nova temporada i la climatologia és favorable per passejar pels diferents eixos de la ciutat”.

 

La campanya –online i offline- va acompanyada d’una agenda cultural i d’un seguit d’activitats com concursos, descomptes, i obsequis.

 

Barcelona Shopping Days es va celebrar per primera vegada el mes de maig de 2016 aprofitant els diumenges oberts i coincidint amb les rebaixes. A l’octubre, amb  les botigues obertes els diumenges 2 i 9,  el Consorci de promoció conjuntament amb l’àrea de comerç de l’Ajuntament de Barcelona, repeteix aquesta acció amb la mirada posada en el turisme de qualitat.

 

Barcelona excel·leix com a ciutat de compres. L’any passat, els visitants van puntuar l’oferta comercial amb un 8,2 i la cultura amb un 8,5. Els mateixos ciutadans valoren les compres com un dels aspectes més positius de la ciutat, per sobre dels restaurants i dels bars. La campanya destaca l’èxit comercial de Barcelona gràcies a un model que combina el comerç tradicional, d’origen familiar, i de grans marques internacionals, amb el comerç més avantguardista, innovador i independent.

 

Amb aquesta iniciativa, es vol donar a conèixer les 22 zones comercials que s’agrupen segons els barris i reforçar la idea de comerç de ciutat, amb una oferta plural i de qualitat i el seu caràcter mediterrani, l’atenció personalitzada, el tracte cordial i el coneixement adquirit al llarg dels anys.

 

Barcelona Shopping City

Aquesta iniciativa s’emmarca en el programa Barcelona Shopping City de Turisme de Barcelona. El seu objectiu és consolidar la ciutat com a destinació de compres gràcies a l’extensa xarxa d’establiments especialitzats i eixos que identifiquen la ciutat per la seva història, tradició i modernitat oferint un conjunt d’arquitectura, cultura, botigues i gastronomia.

 

Turisme de Barcelona ha orientat la seva línia de promoció més enllà del centre. Davant la realitat territorial i de diversitat, la campanya està pensada per posar en valor tot aquest patrimoni de la ciutat, des de Creu Coberta, Gaudí Shopping, i Gaixample fins els Encants Barcelona com exemple de les noves centralitats de Barcelona.

 

Agenda cultural de tardor

La campanya coincideix amb l’inici de la temporada de les sales de teatre i de l’òpera del Teatre del Liceu, els concerts de música clàssica, festivals i exposicions a museus i sales com el Picasso o Fundació Miró i va acompanyada de l’agenda cultural. En aquest context d’impuls del turisme cultural i de qualitat, el consorci ha incorporat recentment 11 nous punts d’interès que amplien les propostes culturals de la ciutat. 

 

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa