Els trens dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya circulen amb retard a la línia Barcelona – Vallès, segons informa el mateix operador del servei a les xarxes socials. El descarrilament d’una màquina de treballs a l’estació de Mira-sol, a Sant Cugat, està provocant que els trens de la línia S1 (Terrassa Nacions Unides) circulin amb una freqüència de pas de 20 minuts. Segons informa FGC, el descarrilament no afecta les altres línies de la zona, S2, L7 i L12, que funcionen “amb normalitat”.
La incidència ha saltat a les set del matí i, des d’aleshores, FGC recomana als usuaris de la línia afectada que facin servir Rodalies per desplaçar-se entre Terrassa i Barcelona. A hores d’ara, i segons les primeres respostes als usuaris afectats, FGC encara no té previsió de quan estarà solucionada la incidència.
🟠Línia Barcelona-Vallès: des de les 7.00 h S1 (Terrassa) freqüència d’un tren cada 20 minuts a causa del descarrilament d’una màquina de treballs. Línies S2, L7 i L12 funcionen amb normalitat. Recomanem Rodalies Renfe pel desplaçament entre Terrassa i Barcelona. #ServeiFGC #FGC
— FGC (@FGC) September 26, 2024
Molèsties als usuaris del servei
Alguns dels usuaris afectats s’han queixat a les xarxes socials que amb l’aplicació Geotren, l’APP de FGC que permet veure els horaris i l’estat del servei, “és impossible poder calcular l’hora de sortida del tren des de l’estació que t’interessa”. En tot cas, des de l’operadora recorden que els afectats poden trucar al 012 per obtenir aquesta informació detallada. Totes les persones afectades poden sol·licitar un justificant del retard, adreçant-se a justificant@fgc.cat.
La situació ha generat moments d’incertesa i caos en alguns usuaris, poc acostumats als retards en els FGC. De fet, el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, fa uns dies els va posar d’exemple, fins i tot remarcant que és una “utopia” equiparar l’eficiència de Rodalies i FGC. En aquest sentit, el ministre considera que no és “just” comparar la xarxa de Rodalies amb la d’FGC perquè són de “magnituds incomparables”. Els retards en el servei de Rodalies són més habituals que a FGC; sobretot en les línies costaneres i les que connecten Barcelona amb el Vallès.