El director dels Mossos d’Esquadra, Pere Ferrer, ha descartat que el cos policial sigui l’únic responsable de vetllar per la seguretat de la infraestructura ferroviària. Ferrer considera que el primer responsable és Adif, el propietari de la xarxa, i ha assegurat que els Mossos poden “col·laborar”, però no assumir l’única responsabilitat. “Si un no té la infraestructura protegida, pot posar més facilitats al lladre“, ha assegurat. Ferrer també ha recordat que la “desinversió” a Rodalies és part del problema, perquè ha provocat que el robatori de coure hagi col·lapsat tota la xarxa. “A altres llocs hauria estat més anecdòtic”, ha apuntat.
El director dels Mossos ha defensat que el cos “està fent la seva part” i ha explicat que s’ha passat al nivell 2 de patrullatge en el marc del pla operatiu per robatoris i s’ha augmentat el patrullatge al voltant d’infraestructures que tenen metall. En aquest sentit, ha destacat que tenen “la mà estesa” per col·laborar amb Renfe i Adif igual que ho fan amb altres companyies d’aigua o energia, però ha insistit que les responsabilitats són, primerament, d’Adif. Ferrer també ha ofert els Mossos per fer una auditoria de seguretat per saber quins poden ser els punts dèbils i quines mesures es podrien tirar endavant per protegir Rodalies.

“No es tracta d’un sabotatge”
A més, Ferrer ha explicat que la investigació pel robatori de coure a Montcada i Bifurcació continua en marxa, però ha insistit que no es tracta d’un “sabotatge”, com defensava l’Estat espanyol i el sindicat de maquinistes. “El que ha succeït demostra que hi ha molt recorregut a fer en l’àmbit de la seguretat de la infraestructura”, ha conclòs.