Missing 'path' query parameter

La reunió entre el Govern, Renfe i Adif sobre l’avaria que afecta l’R2 Sud de Rodalies des de primera hora d’aquest dimarts ha deixat clar que encara queda molt camí per aclarir quines han estat les causes. Tot i que Adif ha descartat que l’incendi d’un quadre de comandament a Gavà que ha afectat el tram entre Castelldefels i el Prat de Llobregat tingui res a veure amb la falta d’inversió de Rodalies a Catalunya, l’executiu català ha qüestionat que puguin “afirmar amb rotunditat que la responsabilitat no està en la infraestructura”. Tampoc afirmen categòricament que el causant del foc fos un llamp -malgrat que tampoc descarten la hipòtesi-. Així i tot, la Generalitat ha exigit al titular de la infraestructura el dret a fer una auditoria sobre els fets i “poder treure conclusions pròpies”. Per la seva part, Renfe ha confirmat que, a partir de primera hora d’aquest dijous, oferirà un servei de transport alternatiu per carretera amb autobusos entre Castelldefels i Barcelona.

El secretari de Mobilitat i Infraestructures del Govern, Marc Sanglas, ha confirmat que han instat Adif que siguin els tècnics de la Generalitat els que s’encarreguin de realitzar l’estudi sobre el que ha passat. En aquesta línia i davant les “informacions contradictòries” que han sortit en les darreres 24 hores sobre l’avaria a l’R2 Sud, l’executiu català considera “important que la Generalitat, que ja està acostumada a gestionar infraestructures ferroviàries, pugui fer una investigació” de la incidència per tenir “garanties”. Adif s’ha compromès a donar una resposta aquest dijous, però Sanglas ha insistit que no creuen que hi hagi cap resposta possible que no sigui una afirmativa. Un altre punt que ha emfatitzat Sanglas és que, amb aquesta situació, “ha quedat clar que Adif ha de retre comptes al Govern de la Generalitat” i que ho haurà de fer amb cada incidència que es produeixi.

Sanglas també ha detallat que en la reunió d’aquest dimecres al Parlament han plantejat a Renfe la necessitat de “garantir” un servei alternatiu a totes les estacions del trajecte de l’R2 Sud. Una demanda a la qual l’operadora ferroviària s’ha compromès a donar resposta. El secretari de Mobilitat i Infraestructures ha confirmat que s’ha reclamat “l’import dels serveis” que el Govern ha posat a disposició de la ciutadania “per intentar apaivagar les dificultats que estaven tenint per fer la seva vida diària” a causa de l’avaria.

Passatgers de l’R2 Sud atrapats a Granollers / ACN

Renfe engega el servei complementari

Rodalies oferirà un servei alternatiu per carretera a partir d’aquest dijous, després que durant tot el dia d’avui aquesta mesura l’hagi aplicat la Generalitat. La directora de Rodalies, Mayte Castillo, ha confirmat que engegaran un servei complementari d’autobusos que farà el recorregut des de Castelldefels fins a Barcelona en l’hora punta. Entre les sis del matí i les nou del matí, sortirà un bus cada 30 minuts. Pel que fa a l’operació tornada, també oferiran servei d’autobús cada mitja hora des de les cinc fins a les set de la tarda, que sortirà de Barcelona i arribarà a Castelldefels. Castillo ha detallat que aquest servei funcionarà “igual” que el tren, amb els abonaments recurrents gratuïts que el govern espanyol va posar en marxa al setembre. La directora de l’operadora ha afegit que aquesta oferta s’anirà “ajustant i reajustant” segons la demanda.

Adif no descarta cap hipòtesi

El subdirector d’Operacions Nord-Est d’Adif, Alfonso Ruiz, ha assegurat que estan treballant “per identificar les causes de la incidència i trobar una solució”. Han comunicat al Govern que estan “en procés d’investigació” per detectar què ha provocat l’avaria i esperen tenir l’informe definitiu dilluns que ve. Així i tot, ara no apunten categòricament a l’impacte d’un llamp en el quadre de comandament i indiquen que treballen amb diverses hipòtesis. Preguntat per si aquest fet es podria haver evitat si s’haguessin fet més inversions en els darrers anys, Ruiz ha declarat que la incidència l’ha causat una “situació inoportuna, però impossible de predir”, per tant, nega que sigui “un tema d’inversions”.

L’afectació a l’R2 Sud de Rodalies encara s’allargarà unes setmanes. En concret, entre tres i quatre. Un termini que, des d’Adif, estan intentant reduir. Així i tot, la solució a la incidència s’anirà implementant de manera “progressiva” i s’aniran incorporant les mesures adequades perquè l’oferta del servei “sigui el més similar possible a l’habitual”.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Spain is pain a maig 03, 2023 | 19:02
    Spain is pain maig 03, 2023 | 19:02
    Falta d'inversió però no d'ara, sinó desde fa més de 50 anys.
  2. Icona del comentari de: fat boy a maig 03, 2023 | 19:55
    fat boy maig 03, 2023 | 19:55
    Es clar que no. La culpa es dels capellans.
  3. Icona del comentari de: fat boy a maig 03, 2023 | 19:55
    fat boy maig 03, 2023 | 19:55
    A Madrid no cauen mai llamps.
  4. Icona del comentari de: Joan Ricart Montaner a maig 03, 2023 | 20:19
    Joan Ricart Montaner maig 03, 2023 | 20:19
    Bona tarda. Qualsevol persona que treballi a una explotació ferroviària sap que no és cert que només pugui haver un tren en el tram entre Castelldefels y El Prat tal com afirma Adif. Nomès cal dividir el tram avariat en cantons de bolcatge entre dues estacions consecutives i posar caps d’ estació fent blocatges telefònics en local tal com contempla el reglament de circulació de qualsevol explotació ferroviària. És més lent que amb senyalització però podria haver- hi mès trens en el tram afectat. Ara cal ser mès àgils que fer els blocatges entre Castelldefels i El,prat i trigar 40 minuts a fer el blocarge telefònic entre dues estacions com ha passat aquest matí amb el tren que surt 4:45 de Vilanova. 40 minuts de rellotge per que el cap d’ Estació de Castelldefels donés via lliure sota blocatge telefònic al maquinista.I això que erem el primer tren del servei a inici de servei. Sense comentaris
  5. Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a maig 03, 2023 | 21:41
    Pere Llimonera i Citronell maig 03, 2023 | 21:41
    L'autonomia que ens cal és la de Portugal.
  6. Icona del comentari de: Retardats com els seus trens a maig 03, 2023 | 23:22
    Retardats com els seus trens maig 03, 2023 | 23:22
    No, és per excés d'inversió. Els trens s'entrebanquen amb els milions que Renfe i Adif llencen a les vies.
  7. Icona del comentari de: Miren a maig 04, 2023 | 08:37
    Miren maig 04, 2023 | 08:37
    Ens ho prenem com si fos una novetat. Ens enfadem, exigim, demanen... i aquí s'acaba el teatre. Sabem perquè ho fa el govern espanyol i no és una burla. És com tot, demostra que mana, que té el poder i que nosaltres no sols no el tenim i ens sotmetem, sinó més aviat que no el volem. El poder ens fa por perquè hauríem d'actuar i ja en tenim prou amb el que tenim, gestionar misèries fins i tot unes oposicions deleguem, surten caríssimes i fracassades. Només lamentem que ens tractin malament, això és tot.
  8. Icona del comentari de: Miren a maig 04, 2023 | 08:45
    Miren maig 04, 2023 | 08:45
    Ens ho prenem com si fos una novetat. Ens enfadem, exigim, demanen... i aquí s'acaba el teatre. Sabem perquè ho fa el govern espanyol i no és una burla. És com tot, demostra que mana, que té el poder i que nosaltres no sols no el tenim i ens sotmetem, sinó més aviat que no el volem. El poder ens fa por perquè hauríem d'actuar i ja en tenim prou amb el que tenim, gestionar misèries, fins i tot unes oposicions deleguem, surten caríssimes i fracassades. Només lamentem que ens tractin malament, això és tot.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter