Missing 'path' query parameter

El dia de 6 de gener, o dia de Reis, és un dels dies més esperats per la canalla. L’arribada dels Reis Mags d’Orient suposa una fita important per als més petits; però els adults també tenen el seu al·licient per celebrar el dia de Reis, un al·licient com és el sorteig de Reis. Enguany la rifa del Nen -com es coneix popularment el sorteig- té previst repartir més 770 milions d’euros en premis, 770 milions concretament. El sorteig de Reis, com és habitual, començarà a les 12 del migdia i repartirà la sort entre les 55 sèries de 100.000 bitllets que s’han emès enguany. Cada bitllet de la rifa del Nen costa 200 euros i es divideix en dècims de 20 euros.

Premis i impostos

El primer premi de la rifa del Nen està dotat amb 200.000 per dècim, la xifra més alta (amb diferència), ja que el segon i tercer premi estan dotats amb 75.000 euros i 25.000 euros. Aquests són els premis grans, tot i que el sorteig de Reis també reparteix premis menors com són 20 de 3.500 euros, 1.400 de 1.000 euros o 5.000 de 400 euros.

Pla mitjà d'una treballadora de l'adminstració de loteria del centre comercial Arenas de Barcelona preparant ampolles de cava per celebrar que el local ha repartit el segon premi del sorteig de Reis. Imatge del 6 de gener de 2022. (Horitzontal) | Albert Cadanet (ACN)
Pla mitjà d’una treballadora de l’adminstració de loteria del centre comercial Arenas de Barcelona preparant ampolles de cava per celebrar que el local ha repartit el segon premi del sorteig de Reis. Imatge del 6 de gener de 2022. (Horitzontal) | Albert Cadanet (ACN)

El gran guanyador de la rifa de Reis, però, serà l’Estat espanyol que ingressarà fins a 21,5 milions d’euros amb el sorteig segons indiquen des del sindicat de tècnics d’Hisenda (Gestha). Una xifra que es recollirà sempre que no quedi cap dels grans premis sense repartir. Aquests 21,5 milions d’euros suposen un augment de gairebé dos milions respecte al sorteig de l’any passat i, segons expliquen des de Gestha, el motiu és que aquest any s’han posat a la venda més sèries.

Del primer premi l’Estat espanyol recaptarà 32.000 euros en impostos i del segon 7.000 euros. Cal destacar que el primer i el segon premi són els únics que tributen, ja que el tercer premi i els següents se situen per sota del llindar dels 40.000 euros.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter