Renfe ha culpat Talgo de l’avaria que va atrapar aquest dilluns 494 passatgers d’un tren AVLO durant més de dues hores sense electricitat ni aire condicionat a l’entrada de l’estació de Chamartín de Madrid. Renfe ha demanat disculpes a tots els viatgers per la situació, que els va portar fins i tot a trencar finestres per poder respirar de la calor que feia, però ha denunciat que l’avaria és responsabilitat de l’empresa constructora dels trens, Talgo. “Hi ha un increment de greus incidències tècniques als trens S106“, ha assenyalat Renfe, que està analitzant prendre accions per responsabilitat contractual i excontractual contra el fabricant de trens, a qui exigirà compensacions econòmiques.

“Renfe està quantificant el dany de reputació i en indemnitzacions a viatgers que està patint la companyia per la situació derivada de les incidències reiterades de la Sèrie 106. Això podria ser objecte d’una demanda addicional de danys i perjudicis”, ha apuntat l’operadora en un comunicat l’endemà de la incidència que ha aixecat polèmica.

Un tren de Rodalies operat per Renfe a l'estació de Gavà | ACN (Albert Segura)
Un tren de Rodalies operat per Renfe a l’estació de Gavà | ACN (Albert Segura)

Crisi de reputació enmig de dues OPA

Precisament, Talgo es troba immers en un procés d’OPA que el govern espanyol no avala per part del grup hongarès GanzMavag. La txeca Skoda també està interessada a fusionar les dues empreses i ha presentat una contraopa. Skoda té la intenció de fer un “gegant” a partir de la unió de les dues empreses en plena crisi de credibilitat de Talgo.

El PP, per la seva banda, ha exigit la compareixença del ministre de Transports, Òscar Puente, al Congrés “de forma urgent” perquè respongui al “caos” ferroviari. “Els serveis de Renfe empitjoren al mateix ritme que augmenten els despropòsits del ministre de Transports, que es dedica a tot menys a gestionar”, ha reblat la secretària general dels populars, Cuca Gamarra.

Renfe reclama una solució “immediata” a les incidències

En el comunicat, Renfe ha reclamat a Talgo una “solució immediata a aquestes incidències que es reprodueixen des del primer dia de circulació dels trens, el 21 de maig passat”, així com una compensació econòmica pels perjudicis que està causant a la imatge de la companyia. En aquest sentit, els equips de Renfe estan analitzant i elaborant un informe de fiabilitat sobre l’operació global de la Sèrie 106 de Talgo.

L’operadora pública ha advertit que s’emprendran “totes les accions judicials necessàries per al rescabalament de danys i perjudicis a Renfe pel retard en el lliurament de la Sèrie 106”. A més, es reserva “el dret d’iniciar tantes actuacions com calguin contra el grup Talgo per defensar drets, reputació i drets dels usuaris”.

Comparteix

Icona de pantalla completa