Missing 'path' query parameter

Baló d’oxigen milionari per a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). El Govern ja aprovat aquest dimarts el nou contracte programa per als mitjans de comunicació i canals públics catalans, un conveni que feia 14 anys que s’esperava i que preveu un finançament de prop de 1.347 milions fins al 2027.

Segons la informació facilitada per la Generalitat, el Departament de la Presidència aportarà aquest any a la CCMA un total de 330,5 milions d’euros, una xifra que suposa un increment de 55 milions respecte del pressupost de l’any anterior. La dotació econòmica del 2025 serà de 335,5 milions, i la del 2026 i el 2027, de 340,5 milions cada any. Tot plegat amb una clara intenció d’estabilitzar la situació econòmica dels mitjans públics.

Amb aquesta forta inversió, el Govern vol revertir les restriccions pressupostàries que es van produir el 2011 tot consolidant com a eixos estratègics la divulgació i l’enfortiment del català i la cultura catalana en tots els àmbits audiovisuals per tal que estigui present en tots els canals públics. També agafa volada en aquest sentit l’impuls digital, que ja s’ha iniciat amb la plataforma en línia de continguts en català 3Cat recentment estrenada.

L’acord aprovat aquest dimarts especifica la destinació dels fons públics, així com les activitats i els projectes que poden rebre aquest suport financer. També estableix les quotes de producció exigides per la normativa europea, l’estatal i la catalana que ha de complir cada mitjà de comunicació i el criteri de selecció. Per avaluar l’impacte d’aquesta important aportació econòmica i garantir la transparència, el flamant conveni defineix uns indicadors per fiscalitzar les diferents iniciatives i estableix una rendició de comptes periòdica al Parlament.

Tres plans de reorganització per millorar l’eficiència

El nou contracte detalla que durant aquest 2024 es desplegaran fins a tres plans d’actuació: un de reorganització de la presència dels continguts de la CCMA als diferents canals de distribució audiovisual, ja siguin lineals, digitals, a demanda, propis i de tercers; un de reorganització de marques que contribueixi a fer arribar la informació als diferents públics en funció dels seus interessos i necessitats; i finalment un de jerarquització de les produccions que defineixi models de producció de diferents graus d’inversió tècnica i d’altres recursos per millorar l’eficiència dels mitjans públics.

Sobre aquest nou conveni, la presidenta de 3Cat, Rosa Romà, s’ha mostrat “molt satisfeta” amb l’aprovació i ha assegurat que servirà per donar l’estabilitat necessària per “desplegar el pla estratègic”, sobretot pel que fa al desenvolupament de la plataforma digital 3Cat, estrenada l’octubre passat, i l’aposta per crear nous continguts en català i de qualitat que permetin a la corporació arribar a nous públics.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter