Missing 'path' query parameter

Plataforma per la Llengua ha denunciat a través d’un comunicat de premsa que l’esborrany d’un informe fet pels eurodiputats que van analitzar la immersió lingüística a Catalunya li estan fent el joc i “aproven les tesis de l’espanyolisme”, a més d’acusar de fer unes “recomanacions esbiaixades a les autoritats perquè actuïn per ampliar l’ús del castellà a l’escola” i “difondre, amb recursos públics, mentides i arguments capciosos contra l’escola en català“.

El tuit de Plataforma per la Llengua

Dolors Montserrat, assenyalada

L’eurodiputada del PP va ser qui va presidir la comissió dels diputats europeus a Catalunya, una comissió formada íntegrament per membres de la dreta i la ultradreta europea. A Montserrat l’acusen de “fer un ús partidista dels recursos públics per atacar els catalanoparlants“, a la vegada que asseguren que l’objectiu de la comissió dels eurodiputats no era un altre que el de “generar discurs en contra del sistema d’immersió lingüística, i en cap cas conèixer de prop les característiques del sistema“.

De fet, des de la Plataforma assenyalen que “les organitzacions amb qui es van reunir també evidenciava l’interès nul per conèixer la realitat del sistema” i que estaven estretament vinculades amb “partits polítics espanyolistes“.

Els eurodiputats de la Comissió de Peticions Dolors Montserrat, Rosa Estaràs (totes dues del PP) i Peter Jahr, abans de la roda de premsa sobre la visita que han fet a Catalunya per investigar la immersió lingüística a les escoles / ACN
Els eurodiputats de la Comissió de Peticions Dolors Montserrat, Rosa Estaràs (totes dues del PP) i Peter Jahr, abans de la roda de premsa sobre la visita que van fer a Catalunya per investigar la immersió lingüística a les escoles / ACN

Plataforma per la llengua denúncia que les conclusions de l’informe, que se sotmetrà a votació dimecres, no són reals i que demostren que “no els va importar gaire conèixer els objectius del sistema”, ja que afirmen que -el model educatiu és efectivament monolingüe, cosa que és contrària a l’objectiu que el model d’immersió sigui bilingüe”-, un objectiu que no consta enlloc i que és una contradicció en si mateixa“.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter