Els partits espanyolistes també han sortit al pas de la polèmica creada per la infermera de l’Hospital Vall d’Hebron que va publicar un vídeo catalanòfob i han fet costat la noia, que ha estat expedientada pel Departament de Salut pels seus comentaris sobre el català. El PP, Cs i Vox han defensat la infermera andalusa i han criticat l’actuació del Govern. També volen que s’elimini el requisit del C1 de català per optar a una plaça de funcionari a Catalunya.
El secretari general del PP de Catalunya, Alejandro Fernández, va assegurar en un tuit que s’ha de “tenir molt poca confiança en les teves idees per acarnissar-se i assenyalar una jove infermera com si hagués assassinat algú”. El diputat popular Daniel Serrano va aprofitar la polèmica per carregar contra el conseller de Salut, Manel Balcells. “Si mostrés la mateixa indignació i celeritat en la resposta per les llistes d’espera a la sanitat catalana un altre gall cantaria”, ha dit.
El C1 de català, un requisit discriminatori, segons l’espanyolisme
Per la seva banda, Cs ha demanat explicacions al Govern per la seva reacció “desproporcionada” contra la infermera andalusa i ha denunciat que l’executiu pren “represàlies” contra la jove per les seves “opinions”. També han criticat la reacció de Balcells, que va titllar el vídeo de la noia d’“intolerable” i va garantir que s’arribaria “fins al fons de la qüestió”. Fonts del partit han assegurat que plantejaran “futures impugnacions” al requisit del nivell de català per accedir a la funció pública perquè és una exigència “discriminatòria i inútil”.
Vox no s’ha quedat enrere i ha recordat que han demanat en “reiterades ocasions eliminar que el C1 de català sigui un requisit per accedir a una plaça del sistema sanitari públic”. El partit ultra creu que exigir saber el català quan a Catalunya “urgeixen metges i infermeres” és un despropòsit i que el “passaport lingüístic imposat per separatistes i socialistes els obliga a fugir”.