Un grup d’eurodiputats amb un clar biaix polític, ja que tots ells formen part de les formacions de dreta i extrema dreta del Parlament Europeu, aterra a Catalunya per analitzar el model de la immersió lingüística que s’aplica a les escoles catalanes. Des de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) denuncien que es tracta d’una “missió partidista” per part de la Comissió de Peticions del Parlament Europeu que instrumentalitza les institucions amb l’objectiu d’afavorir “la política interior espanyola”: “És un exemple flagrant de discriminació dels drets de la minoria lingüística catalana, protegida per diversos instruments internacionals, entre els quals la Carta europea de llengües regionals o minoritàries”, apunten des de l’entitat a través d’una carta dirigida al Parlament Europeu.

Per a l’ANC no és només la representació europea que s’ha desplaçat per analitzar la immersió, sinó que les persones que han impulsat la petició també tenen vinculacions partidistes contràries al model lingüístic de l’escola catalana. “Aquesta missió partidista i política forma part de la petició núm. 0858/20171 presentada per Ana Losada en representació de l’Asamblea por una Escuela Bilingüe en Cataluña, ressuscitada per l’eurodiputada del Partit Popular Dolors Montserrat l’any 2019″, assenyalen des de l’entitat, que afegeixen que la petició de l’hemicicle europeu fa referència a l'”Educació”, un àmbit que no és competència de les institucions comunitàries.

Alumnes de primària de l’escola Països Catalans de Lleida / ACN

“Un atac frontal”

“Aquesta instrumentalització política, feta des del cor que batega de la democràcia europea, suposa un greu impediment per als valors protegits per l’article 2 del Tractat de la Unió Europea, segons el qual la Unió es fonamenta en els valors del respecte als drets humans”, argumenten des de l’Assemblea, que titllen l’expedició d’eurodiputats d’aquesta setmana “d’atac frontal” contra el català. També recorden que el model “d’immersió catalana” té un ampli reconeixement internacional: “El dret a l’educació està garantit a Catalunya perquè la Generalitat de Catalunya garanteix als seus titulars el dret a rebre l’ensenyament en català, una de les llengües nacionals reconegudes a la Constitució espanyola”, defensen des de l’ANC.

Més notícies
Notícia: Desnonen una persona “100% dependent i connectada a màquines” a Badalona
Comparteix
La policia ha traslladat l'home fins a l'hospital de Can Ruti
Notícia: El Diplocat destina 54.000 euros a monitorar què es diu de Catalunya al món
Comparteix
La paradiplomàtica catalana tornarà a parar l'orella al món
Notícia: El PP diu que la reunió Sánchez-Aragonès servirà per aplanar el camí a Puigdemont
Comparteix
Els populars lamenten que el president espanyol mantingui tantes trobades amb l'independentisme
Notícia: Cinc paraules i expressions osonenques en perill d’extinció
Comparteix
Un llibre recull 800 paraules genuïnes osonenques per mirar de salvar-les de l'oblit

Comparteix

Icona de pantalla completa