Amazon ha estat un altre cop protagonista d’una discriminació lingüística. Aquest últim cas s’ha produït recentment, quan un client que havia comprat per Amazon un ordinador portàtil va rebre, en lloc del dispositiu, una caixa amb una ampolla d’aigua dins. El client en qüestió va notificar la incidència a la companyia perquè li posessin solució i l’empresa el va instar a presentar una denúncia policial per poder retornar-li els diners i resoldre la queixa. El client va fer el que se li demanava i va anar a una oficina dels Mossos d’Esquadra, on va posar una denúncia. Una denúncia, però, que no li serveix per a res per la política lingüística d’Amazon, que discrimina el català.

La companyia li va demanar que tramités una denúncia en castellà i no en català perquè “no podia procedir”. “No hem pogut verificar els detalls de la denúncia policial que ens vas proporcionar. Necessitem que estigui en espanyol, no en català. Per tant, no podem continuar ajudant-me amb aquesta qüestió. Et demanaríem que resolguessis els problemes i tornessis a compartir amb nosaltres la denúncia policial”, li va contestar Amazon, que va deixar el client desemparat.

Amazon

La Plataforma ho denunciarà a Consum

El client ha presentat una queixa per discriminació lingüística a la Plataforma per la Llengua, que sosté que la denúncia estava redactada en l’idioma oficial del país i, per tant, l’empresa hauria de respectar el dret del consumidor de comunicar-se en la seva llengua. A més, recorden que es tractava d’un document oficial. Les pròximes passes que donarà la Plataforma per la Llengua són posar-se en contacte amb l’Agència Catalana del Consum perquè resolgui aquesta vulneració dels drets dels consumidors. A més, ha posat a disposició de la víctima els serveis jurídics que pugui necessitar.

L’ONG del català recorda que les polítiques lingüístiques d’Amazon són “discriminatòries” des de fa anys. De fet, ja les va denunciar el 2017 i el 2019. Durant aquest any, a més, l’entitat ja ha rebut vuit queixes vinculades a Amazon, tres de les quals perquè la companyia es va negar a atendre comentaris i rebre documents en català. La Plataforma per la Llengua està en contacte amb la companyia perquè integri el català al seu web i productes i compleixi amb la normativa catalana.

Comparteix

Icona de pantalla completa