El Tribunal Superior de Justícia de Galícia ha confirmat l’acomiadament d’un comercial gallec que va enviar “a la merda” un client català que volia ser atès en la seva llengua. Els fets van succeir a principis del 2022, quan un client barceloní va trucar a Orange per queixar-se d’una incidència i el van derivar a una empresa teleoperadora de Lugo que col·labora amb la multinacional. El comercial va atendre el client i li va demanar que li parlés en castellà perquè no entenia el que li deia. El client no va voler canviar de llengua i el comercial va perdre la paciència i li va etzibar l’insult que va provocar el seu acomiadament. “Ves a la merda, independentista”, li va dir el telefonista en un atac de ràbia perquè el client volia mantenir la seva llengua.
Els caps d’aquest treballador van tenir coneixement dels fets perquè el client va presentar una queixa a Orange i l’empresa va tenir accés a la gravació de la trucada. Els caps de l’empresa Traffic New Technology de seguida van prendre la decisió d’acomiadar el treballador per haver faltat al respecte a aquest client. Només van necessitar comprovar les gravacions per veure que la queixa del client era fonamentada. Li van obrir un expedient per una “falta disciplinària molt greu” que va acabar amb l’acomiadament que aquest dissabte ha confirmat el tribunal.
Les justificacions del treballador
El treballador va justificar el seu comportament com un moment puntual de ràbia pel “comportament inflexible” del client català, però el tribunal no ha valorat els seus arguments i ha validat la decisió dels seus caps. El recorregut pels jutjats, a més, ha estat llarg. Primer es va jutjar al jutjat Social 1 de Lugo, que va desestimar les seves al·legacions, i després va arribar al TSXG, que ha fet el mateix.