Missing 'path' query parameter

La Policia Nacional ha fet efectiva aquest dilluns l’expulsió de l’estat espanyol d’un ciutadà de nacionalitat marroquina de 53 anys, veí de la ciutat de Mataró, pels seus vincles amb el terrorisme jihadista. L’home ja havia estat detingut una vegada al 2018, juntament amb una altra persona, per la Guàrdia Civil, ja que formava part d’una cèl·lula salafista jihadista que operava a Catalunya, però va ser excarcerat el 2022.

La investigació al voltant d’aquest individu es va iniciar el 2015, després d’una comissió rogatòria del Marroc. Un temps després la Guàrdia Civil va poder confirmar la seva participació en la captació de persones perquè fossin enviades a Síria, així com les relacions directes d’ell amb diferents individus de diverses cèl·lules jihadistes.

Quan va ser detingut per primer cop l’any 2018, l’home treballava com a perruquer a Mataró i actuava com a adoctrinador per “captar combatents i nodrir les tropes d’Estat Islàmic”, fent tasques de captació des de la perruqueria que regentava o en domicilis privats de Mataró, Barcelona i Tarragona. A finals del 2019, la Comissaria General d’Estrangeria i Fronteres li va incoar un procediment sancionador derivat d’una denúncia prèvia de la Guàrdia Civil per activitats contràries a la seguretat nacional. L’any 2022 l’home va quedar en llibertat provisional i va tornar a Mataró, on va seguir sent monitorat per la brigada local d’informació de la ciutat per tal d’evitar que evolucionés el seu radicalisme. A instàncies de la comissaria local de Mataró, se li va extingir l’autorització de residència.

Un dels laterals d'un cotxe del Cos Nacional de Policia (CNP)/MdI
Un dels laterals d’un cotxe del Cos Nacional de Policia (CNP)/MdI

Valorant el perill real i després de nombroses gestions es va obtenir el vistiplau de l’Audiència Nacional per expulsar-lo. L’home va ser localitzat i detingut i se’l va traslladar fins a l’aeroport de Barajas a Madrid, on va ser expulsat via aèria amb destí Casablanca a mitjans de febrer. L’expulsat té prohibit entrat a l’espai Schengen durant 10 anys.

Deportació de dos imams de Catalunya

Aquesta no és l’única expulsió de Catalunya que s’ha vist recentment. Recentment, es va informar que el Ministeri de l’Interior havia deportat dos imams de mesquites catalanes per difondre discursos radicalitzadors. Aquestes mesquites estaven localitzades a Figueres i la Jonquera, a l’Alt Empordà. El motiu de l’expulsió eren la promoció d’activitats contràries a la seguretat nacional. Fonts policials van matisar que els dos casos no guarden relació entre ells, més enllà que se’ls investigava pel mateix motiu. L’imam de la Jonquera, d’origen marroquí i nascut l’any 1980, va ser expulsat el 9 de gener, mentre que l’imam de Figueres, nascut el 1982 i també d’origen marroquí, va ser deportat el 16 del mateix mes. Aquestes dues expulsions no han estat les úniques per jihadisme en les últimes setmanes a Catalunya. El 31 de gener, la Policia Nacional va deportar un jove de Terrassa nascut el 2003, també d’origen marroquí, acusat de distribuir material jihadista del Daesh per les xarxes socials. El 13 de gener un home de Mataró també va ser expulsat per difondre material jihadista.

Més notícies
Notícia: Les primeres pistes del cas ‘Ronny’ a ‘Crims’: un assassinat per venjança
Comparteix
El programa de Carles Porta revela les primeres pistes del pròxim cas
Notícia: Control d’inversions, més jutges i més mossos: nou pacte Generalitat-Estat
Comparteix
El Govern avança els acords que es pactaran en la Comissió Bilateral aquest dilluns al migdia
Notícia: El govern espanyol pressiona Junts perquè retiri la qüestió de confiança
Comparteix
El Consell de Ministres aprovarà l'adhesió de l'estat espanyol a un protocol europeu que permetrà als alts tribunals espanyols demanar opinions consultives al TEDH

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter