La consellera d’Educació, Anna Simó, es fa forta davant les crítiques que ha rebut de l’Associació Federada de Famílies d’Alumnes de Catalunya (aFFaC) arran de la carta que va enviar a totes les famílies demanant el seu “suport” per millorar l’ensenyament. La responsable de la cartera assegura que no ha de “rectificar res” i manté la necessitat de “confiar” en la tasca dels docents i la demanda de més “implicació” per part de les famílies: “Reitero el contingut de la carta”, ha afirmat la consellera aquest divendres a ‘Els Matins de TV3’. Simó aguanta la pressió de l’aFFaC i reitera la importància de la missiva, ja que considera que era fonamental adreçar-se directament als pares i mares dels alumnes després de l’estocada dels mals resultats de les proves PISA.
Davant les acusacions de “descarregar” les responsabilitats de la conselleria a les famílies, Simó nega rotundament que aquesta sigui la seva intenció: “Tothom ha d’assumir la seva responsabilitat”, assevera a consellera, que manté la posició del seu departament. En aquesta mateixa entrevista, Simó ha tornat a demanar “confiança” en el sistema educatiu i ha posat especial èmfasi en fer pinya per revertir els resultats: “Les escoles no poden fer-ho soles, les famílies formen part de la comunitat educativa i la responsabilitat de la criança és compartida”, sentencia. La consellera també s’ha referit a la carta que Educació enviarà als centres educatius per fixar-los els objectius que ha de complir cada alumne a final de curs que ha detallat en una entrevista a ‘El Periódico’. En aquest sentit, la responsable de la cartera matisa que la intenció és començar a enviar-la a partir del gener “als centres que considerin que ho necessiten”, és a dir, que no serà una tònica general, sinó una eina més per millorar l’ensenyament.

El malestar de les famílies
A banda de la resposta de l’aFFaC d’aquest dijous, i en la mateixa línia, la Federació d’Associacions de Pares d’Escoles Lliures (FAPEL) diu que han intentat participar en les decisions educatives dels seus fills reiteradament, però consideren que el departament no els ha “deixat” implicar-s’hi més. És per això que l’entitat proposa que “caldria revertir les polítiques que han menystingut la família, que l’ha desacreditat i, en certa manera, expulsat de l’educació”: “No volem conflicte, volem èxits”, etziben.