Missing 'path' query parameter

La plataforma Ciències en Perill, formada per professors i altres membres de la comunitat científica, continua pressionant a la consellera d’Educació i Formació Professional, Esther Niubó, pels polèmics canvis al batxillerat. Després d’una primera trobada amb la titular de la cartera, de la qual no en van sortir gens satisfets, el col·lectiu de docents ara reclama una nova reunió amb l’administració catalana: “Després d’una primera trobada que va tenir lloc el 9 de gener, en la qual la consellera va reconèixer que el document sobre el decret curricular encara es trobava en un estadi inicial, els professionals de la plataforma Ciències en Perill considerem essencial continuar el diàleg i rebre resposta a les múltiples qüestions i dubtes que va generar entre societats científiques, col·legis professionals i el col·lectiu docent la proposta presentada“, argumenten des de la plataforma docent.

Des de la plataforma de professors de ciències reclamen a la conselleria frenar la fusió de matèries a batxillerat -concretament, l’agrupament de física i química, i el de geologia, biologia i ciències ambientals. De fet, aquest és un dels aspectes que ha generat més malestar entre la comunitat educativa, ja que avisen que aquesta fusió d’assignatures comporta una reducció horària significativa de les especialitats de ciències a l’educació postobligatòria. Una reducció que s’afegeix a la que ja van patir amb la posada en marxa del decret 171/2022 -el qual s’aplica en aquests moments- i que dificulta, encara més, poder oferir tot el temari fixat en el currículum educatiu: “El currículum ja és ara pràcticament inabastable amb les matèries dissociades i una dotació horària superior”, argumenten des de la plataforma de docents.

Dues dones porten un taüt amb la paraula ‘Educació’ inscrita durant una protesta / EP

Dubtes sobre les matèries optatives

En aquesta línia, la nova trobada amb la conselleria també hauria de servir per acostar posicions sobre les assigantures optatives, ja que l’administració catalana planteja cobrir la reducció horària derivada de la fusió de matèries implementant noves optatives. A hores d’ara, però, la plataforma no veu amb bons ulls aquesta alternativa: “Aquestes assignatures les escull l’alumnat i no es pot garantir que ho faci de manera coherent amb les matèries de modalitat que cursa”, asseveren. Així doncs, la comunitat científica i docent continua pressionant a la consellera d’Educació pels polèmics canvis a batxillerat, els quals s’implementaran -un cop consensuats- el curs 2026/27.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter