Missing 'path' query parameter

La consellera d’Educació i Formació Professional, Esther Niubó, ha tornat a defensar els polèmics canvis que l’administració pretén impulsar a batxillerat de cara al curs 2026/27. En una trobada amb alumnes de batxillerat de FEDAC Xarxa de Berga, en què els estudiants han fet preguntes a la responsable del departament, la titular de la cartera ha tornat a treure pit de la seva proposta per l’educació postobligatòria, ja que considera que permet “reforçar” les diferents especialitats. En aquest sentit, Niubó assegura que “incrementar” les hores de les assignatures de modalitat -és a dir, passar de 3 a 4 hores en les assignatures troncals dels diferents itineraris de batxillerat- és “la fórmula per poder reforçar l’especialitat i contingut” que tindrà importància a les proves d’accés a la universitat (PAU).

De fet, la consellera considera que aquesta proposta no només “reforça” els continguts del batxillerat científic -on les modificacions han generat més malestar entre la comunitat educativa i científica-, sinó també a la resta d’itineraris. Durant aquesta mateixa trobada, la responsable de la cartera també s’ha referit a l’objectiu de millorar els resultats educatius dels alumnes -una de les seves grans prioritats per a la legislatura. En aquest sentit, Niubó ha defensat l’acord al qual ha arribat la seva administració amb l’OCDE, ja que considera que els permetrà obtenir “més dades” sobre l’estat de l’escola catalana i, per tant, configurar un pla per revertir els mals resultats.

La consellera d’Educació, Esther Niubó, en l’arribada al ple al Parlament en una imatge d’arxiu / David Zorrakino (Europa Press)

Coordinar els canvis d’etapa educativa

Per altra banda, la consellera d’Educació també ha admès que els canvis d’etapa educativa, és a dir, el pas de la secundària obligatòria (ESO) al batxillerat, entre d’altres, són “una mica bruscos”, motiu pel qual considera que cal treballar la “coordinació formativa” entre els diferents nivells educatius. En aquesta línia, Niubó ha assegurat que el model d’exàmens de les diferents fases de l’ensenyament seran cada cop més competencials -tal com ja s’estableix en el nou model de selectivitat impulsat pel govern espanyol-, tot i que ha volgut deixar clar que els centres tenen autonomia competencial.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter