Marxa enrere del Departament d’Educació de la Generalitat pel que fa a les proves orals de català. Després que aquest dimecres a la tarda es fes pública la intenció del Govern ajornar un any aquestes avaluacions en les competències bàsiques, la consellera Anna Simó ha demanat al Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu (CSASE) mantenir les proves, però només en una mostra ampliada de 130 centres educatius de primària i secundària. Aquesta opció, segons defensa el Departament, permetrà fer compatible el monitoratge de l’estat de la llengua catalana als centres amb la descàrrega de tasques d’avaluació als centres educatius, la principal raó que havia portat a suspendre-les.
En unes declaracions recollides per l’ACN, Simó es compromet a fer una revisió immediata dels criteris d’avaluació del sistema educatiu que s’havien fixat a l’inici del curs escolar. Així doncs, les competències bàsiques d’aquest curs estaran compostes per proves de comprensió oral, comprensió lectora i expressió escrita. L’expressió oral no tindrà cabuda en la majoria de centres catalans, sinó només en 130 escoles i instituts.
Un ajornament que havia desfermat l’enuig sindical
Cal recordar que la decisió de la conselleria d’ajornar les proves orals no havia tingut una bona rebuda entre els sindicats. Des de la Intersindical rebutjaven la decisió, ja que consideraven que era “una contradicció inacceptable d’una administració que promociona un sistema (molt controvertit) que pretén avaluar per competències”. Tot i que recordaven que aquesta prova es va implementar per primera vegada durant el curs passat i que no va tenir gaire èxit fruit de la mala organització del Departament, des de la Intersindical consideraven que la conselleria havia tingut suficient marge de maniobra per millorar-la: “És cínic argumentar que la suspensió de les proves orals es deu a una sobrecàrrega de treball per als docents, perquè el mateix departament no ha dubtat a incrementar aquesta càrrega en altres qüestions i moments sense cap problema”, reblaven.

