Missing 'path' query parameter

El conseller d’Educació de la Generalitat, Josep Gonzàlez-Cambray, ha lamentat el cas de les bessones de Sallent, que es van precipitar des d’un tercer pis aquest dimarts, i ha insistit que l’institut al qual assistien les joves “no va detectar cap situació específica d’assetjament” escolar.

El conseller d'Educació, Josep González Cambray, al Parlament / ACN
El conseller d’Educació, Josep González Cambray, al Parlament / ACN

El Departament trasllada el condol

Ho ha dit en una roda de premsa aquest divendres en la Conselleria d’Educació per a presentar els detalls sobre l’oferta d’educació obligatòria per al pròxim curs, en la qual li han preguntat pel cas de Sallent, i ell ha afirmat que el departament ha traslladat “tot el condol” per aquest succés, i que ha parlat directament amb la direcció de l’institut i l’alcalde de la localitat.

Ha recordat que el Govern ha activat la Unitat de suport a l’alumnat en situació de violència (Usav) que actuarà en coordinació amb els professionals de Benestar Emocional; així com també s’ha posat en funcionament l’Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògic (EAP) i el Programa de Benestar Emocional, per a acompanyar en el duel.

Recollir informació

Cambray ha assegurat que amb l’activació de la Usav es pretén “recollir tota la informació sobre el que ha pogut passar”, en paral·lel a la recerca que estan duent a terme els Mossos d’Esquadra, i ha tornat a recordar que no descarten cap hipòtesi.

Preguntat per si des de l’equip d’orientació i psicològic del centre no es va detectar cap situació d’assetjament escolar que portés a aquest succés, Cambray ha assenyalat que l’acompanyament que es feia a les bessones és el mateix que es fa amb altres joves, i que, segons els ha explicat l’equip psicològic, els fets “poden venir per causes multifactorials”.

El conseller ha lamentat que “quan hi ha un suïcido és un fracàs de tota la societat, i en aquest cas disgraciosament són joves”, i ha recordat que el departament l’any passat va fer un enquesta per a conèixer l’estat de salut mental dels estudiants catalans, i que a partir d’aquí es va redactar una guia de prevenció del suïcidi.

Més notícies
Notícia: La Pobla de Segur vol canviar de nom el passeig Josep Borrell
Comparteix
L’Ajuntament convoca una consulta pel 12 de març per preguntar als veïns si volen que passi a dir-se 1 d’Octubre
Notícia: Fiscalia demana 15 anys de presó a Jorge Fernández Díaz
Comparteix
Dura petició per l'espionatge a Bárcenas
Notícia: Partits xoquen pel model del “Chupa Chups” a 100 dies de les municipals
Comparteix
Els responsables dels partits per al 28-M contraposen fórmules sobre la relació Catalunya-Barcelona
Notícia: Exmembres del secretariat de l’ANC reclamen un canvi de rumb a Feliu
Comparteix
Dos exvicepresidents i una quarantena d'exsecretaris signen un manifest per avisar dels perills d'una llista cívica

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Not agalles a febrer 24, 2023 | 17:01
    Not agalles febrer 24, 2023 | 17:01
    Aragonés, Cambray, erc en general i govern en particular. No valen res, que marxin i no facin més mal a Catalunya.
    • Icona del comentari de: Lluït a febrer 24, 2023 | 19:25
      Lluït febrer 24, 2023 | 19:25
      ... i principalment fent mal a les criatures. Si no fotessin tan de plat ni tanta xocolata amb la temàtica de gènere no seria tema rellevant i no pressionaria amb tanta influència les mentalitats i sensibilitats de persones en edats i crisis de creixement. Fins al capdamunt dels "salvadors de merda tarats" fotuts a la política que ho destrossen tot.
  2. Icona del comentari de: Apa Cambray, t'has ben lluit a febrer 24, 2023 | 17:32
    Apa Cambray, t'has ben lluit febrer 24, 2023 | 17:32
    Cambray, has parlat amb la direcció de l'Institut i amb l'alcalde.... Bé, i amb els pares? Els has mirat els ulls mentre explicaves aixó dels múltiples factors? Tens por d'haver-los de pagar uns diners?... Els professors d'institut estan molt preocupats amb aconseguir tot el que demana el gran sindicat USTEC, per cert ha dit RES la presidenta de la USTEC tant cridanera, ella?, TAMBÉ TENEN POR DELS ALUMNES MÉS PROVOCADORS. Hem fet una generació de joves mimats, mal educats, egoistes, violents, que sols aspiren a ballar i a emborratxar-se i a burlar-se dels que consideren dèbils, en aquest cas unes nenes immigrants i pobres [ penso si el grup que les aturmentava també són néts d'una immigració castellano-espanyola pobre] . Els profes és clar que se n'adonen però callen, l'avergonyit porta problemes, si no fem res també passem.
    • Icona del comentari de: Por, submissió a febrer 24, 2023 | 19:06
      Por, submissió febrer 24, 2023 | 19:06
      És veu que els veïns han vist un grup de joves fent burles davant de la casa de les bessones. Bones persones no ho són? Els instituts han fet com a mínim un minut de silenci i una petita reflexió. En conec tres que no han dit ni fet res. Els mestres tenen por dels joves malxinats.
  3. Icona del comentari de: ESQUERRA, comunisme, rates i junqueras a febrer 24, 2023 | 18:17
    ESQUERRA, comunisme, rates i junqueras febrer 24, 2023 | 18:17
    La GANGA DE GOVENT D'INUTILS, que mai han treballat en res importat, pura golferia junqueril, vividors, galtes i mamelles que diu el PORC DEL PORT. Gonzalez fent de pagés d'Alcarràs faries millor paper, papanata inult, xulin com el Rufianito de Montero y sus pederastas
  4. Icona del comentari de: Ai, cal més empatia a febrer 24, 2023 | 21:34
    Ai, cal més empatia febrer 24, 2023 | 21:34
    Cambray, si van expulsar dos dies els ximplets que feien bullin. No té n'han informat? Alcalde, tots sabíeu el que passava. Els mestres no havien vist que s'havia tallat els cabells? Podien posar-se al seu costat i ajudar-la. I si era la família, no hi ha assistent a l'Ajuntament?
  5. Icona del comentari de: No valeu res els d'erc del govern. a febrer 25, 2023 | 00:32
    No valeu res els d'erc del govern. febrer 25, 2023 | 00:32
    Cambray s'hauria de posar vermell fins les orelles per la seva ineptitud, i desprès, dimitir ipso facto.
  6. Icona del comentari de: Elvira Bossoms a febrer 25, 2023 | 11:04
    Elvira Bossoms febrer 25, 2023 | 11:04
    En un principi es deia que no hi havia bullying, però llavors al veure que una volia ser nen, van venir les rapinyaires i van dir que sí que n'hi havia. Caldrà veure-ho bé, que alguna companya se'n burlés d'elles, és possible. De fet això ho hem hagut d'aguantar tots per tots els motius. Pel cognom, per si ets baix, prim, gras, zapizot, etc. Però el bullying és una mica més que això. És més o menys organitzat i consistent amb el temps. Ho manipularan tot per utilitzar-la després de morta, per les seves boges polítiques de gènere.
  7. Icona del comentari de: Teresa Delcor a febrer 26, 2023 | 07:42
    Teresa Delcor febrer 26, 2023 | 07:42
    Bon dia. El que ha passat és molt trist greu. Ja està fet. Millorem el futur. Donem suport a la noia que ha sobreviscut, esperant que tingui tot consol i ajuda possible. La mereix i ho necessita. Que mai més es menystingui ningú i que tothom tingui present que sempre s'ha d'acollir i tractar els altres com voldries que et tractessin a tu.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter