Catalunya és un país molt preuat per la varietat de pobles i espais naturals que conformen el territori, però també per la seva enorme varietat i riquesa gastronòmica. Mentre una part del turisme opta per viatjar a Catalunya per tastar l’escudella, els calçots o la crema catalana, alguns països prefereixen inspirar-se en les ciutats catalanes per donar nom a algun producte alimentari seu. Es tracta de la cadena sueca Cloetta, que ha batejat una de les seves barretes de xocolata amb el nom de ‘Tarragona’. Està formada de sucre, mantega de cacau, massa de cacau, avellanes, greix vegetal, pols de sèrum (llet), sal, i un lleuger aroma de vainilla. Segons han explicat diverses vegades responsables de la marca, són les avellanes les que han donat el nom de la ciutat catalana a la marca de xocolatines.

Aquesta xocolatina va sortir el mercat l’any 1928 amb aquest nom perquè les avellanes s’importaven des de Tarragona. Segons expliquen des de l’empresa sueca a través de la seva pàgina web, “es tracta d’una xocolatina dedicada als amants dels fruits secs” que combina l’estil de Suècia amb el de Catalunya. Es tracta d’unes peces de 50 grams que s’elaboren a la fàbrica sueca, però que ho fan respectant “l’art” de torrar les avellanes de la manera que es fa a la ciutat catalana, reconeguda mundialment per aquests fruits secs.

Imatge de les xocolatines ‘Tarragona’ de Cloetta en una estanteria / Twitter

La història de Cloetta

L’any 1862, Christoph Cloëtta i els seus dos germans, Nutin Cloëtta i Bernard Cloëtta, van fundar la fàbrica danesa de xocolata de vapor Brødrene Cloëttas. Uns anys més tard, però, van marxar de Dinamarca per instal·lar-se a Suècia, on es van convertir en una de les primeres empreses de llaminadures i xocolatines. Des de llavors han ampliat el seu negoci pel món i han posat a la venda més de 200 productes al mercat, entre ells la xocolatina amb el nom de ‘Tarragona’.

Comparteix

Icona de pantalla completa