Nou clatellot judicial a la poderosa Divisió d’Afers Interns dels Mossos d’Esquadra per la repressió contra agents significats com a independentistes. La titular del jutjat contenciós administratiu número 11 de Barcelona, Meritxell Quella, ha anul·lat una sanció de dos mesos de suspensió de sou i feina a l’agent Albert Donaire per la publicació de tuits, en el seu compte de la xarxa X, amb crítiques al poder judicial, al ministeri fiscal en general i al fiscal delegat especial de delictes d’odi de Girona durant els anys 2019 i 2020. El departament d’Interior, a través d’Afers Interns, que depèn directament de la Direcció General de la Policia de la Generalitat, va imposar-li la sanció el 15 de juny del 2021.
Segons aquella resolució, a la qual ha tingut accés El Món, amb els seus tuits, Donaire, impulsor de Mossos per la Independència i membre del Consell de la República, havia comès “una falta de manca de respecte o consideració greu cap als superiors, els companys, els subordinats o els ciutadans”. Una decisió que la seva advocada, Valentina Mazzoni, amb experiència amb aquests casos, va recórrer al·legant la llibertat d’expressió del seu client. La jutgessa només ha trigat dos dies a dictar la sentència un cop vist el cas i ha aprofitat els arguments de la defensa per considerar que la resolució d’Interior no estava ajustada dret i l’ha anul·lada.

Fora de l’exercici de les seves funcions
De fet, la magistrada pren la jurisprudència de casos semblants, interpretacions judicials i altres resolucions que ella mateixa ha signat. Així, conclou que “els fets sobre els quals es funda la sanció imposada i se li imputen es produeixen fora de l’exercici de les seves funcions i no s’ha provat que els mateixos hagin afectat o puguin afectar els seus deures d’imparcialitat i neutralitat en l’exercici de les seves funcions”. Per tant, la sanció no estaria justificada.
Ara el Departament d’Interior pot interposar recurs d’apel·lació davant la Sala del Contenciós del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. Un fet poc probable, perquè ni tan sols es va presentar al judici. En qualsevol cas, és una bona setmana per a Donaire, puix que dimecres va ser absolt d’un delicte d’injúries greus del qual era acusat per part de sindicats policials espanyols, també arran de les seves piulades.
