Afers interns investiga la càrrega sobre manifestants acorralats a Gràcia

Els Mossos admeten que hi va haver algun "error", perquè l'ordre era fer pujar els manifestants fins a Lesseps perquè es dispersessin | Trapero anava amb el furgó del cap de la Brimo però el dispositiu es coordinava des del Cercor

“Hi va haver un error tàctic, clarament, i s’ha d’aclarir per què”. Aquesta és la posició dels comandaments dels Mossos d’Esquadra ara mateix sobre l’escena polèmica que es va produir ahir a la nit al carrer Gran de Gràcia, on la policia va acorralar manifestants en la confluència amb un carrer més estret i encara va carregar contra ells a cops de porra mentre fugien amb les mans enlaire. El cas ja està en mans d’Afers Interns.

Aquest dissabte havia de ser el gran dia dels aldarulls. Així ho informaven els mateixos serveis de la comissaria general d’informació dels Mossos. Els informes de prospectiva apuntaven fins i tot que hi hauria el que és conegut com un “l’Erasmus del caos“. Amb gairebé tota la brigada mòbil mobilitzada, la maniobra de dispersió va començar ben aviat a la cantonada entre Roger de Llúria amb ronda Sant Pere i la plaça Urquinaona. L’estratègia policial era dirigir els manifestants cap a una zona oberta com la plaça Catalunya i el passeig de Gràcia i després cap a la plaça Lesseps. Tan important es va considerar la mobilització d’aquest dissabte que fins i tot el major Josep Lluís Trapero va voler acompanyar la brigada mòbil a peu de carrer. El major es va instal·lar a la furgoneta acompanyat de intendent Xavier pastor, responsable de la unitat d’elit d’ordre públic dels mossos d’Esquadra, el Dragó 1.

Tot i que les maniobres de dispersió van ser ràpides, la maniobra operativa al carrer Gran de Gràcia està al centre de la polèmica. Un grup operatiu empenyia els manifestants cap a la plaça Lesseps, un espai ampli on s’haurien dispersat de manera natural o on hauria estat fàcil dispersar-los. Aquesta era l’estratègia del Cecor, el centre de comandament, i l’ordre donada. Però, sense que l’equip operatiu que empenyia amunt estigués alertat, un altre equip de la Brimo va aparèixer a peu baixant per Gran de Gràcia. Es va produir un tap i els manifestants van quedar com en l’interior d’un entrepà, amb moments d’angoixa. Molts van aixecar les mans enlaire en senyal de rendició. No es mostraven agressius en absolut. I no se sap quina va ser l’ordre operativa amb què va actuar aquest escamot de la Brimo que el va tallar el pas, els va fer entrar en un carrer estret i a més a més els colpejar amb les porres.

És en aquest punt on rau la investigació, amb una anàlisi de les transmissions internes de les unitats de la brigada mòbil per saber exactament si va haver-hi alguna ordre contradictòria o bé va ser una errada d’entesa enmig del caos. Fins i tot s’ha especulat que no fos el major que hagués donat l’ordre al marge del que determinés al centre de comandament. Una possibilitat que descarten des de la prefectura del cos. En tot cas, Afers Interns ja ha obert aquesta informació reservada què vol resoldre amb la màxima transparència i poder concretar si va ser una acció de mala praxi o bé una errada d’interpretació d’ordres internes.

Comentaris

    lluis 22/02/2021 12:00 pm
    No cal tanta parafernalia de asuntos interns etc. el colectiu sap qui es qui , sap qui te taranná violent ,radical i marcadament ultra i qui no, per aixó mateix hi ha distints sindicats instaurats cadascú amb la seva bandera ideologica ¿o no?, las historia de la incorporació al cos ha marcat la evolició del anima de aquest cos policial, ara es dificil controlá tot plegat , la criatura te els genes que te i aixó pasa per sobre de quansevol embolcall que el partit de turno intenti posar , la cruatura es ja majo rde edat i dificilment obeirá .
    Bot 22/02/2021 10:25 am
    Si les nacions amb estat propi estan manipulades pel deep state, imagineu-vos les nacions ocupades colonialment com la catalana. PD: el deep state és la màfia bancària fenícia internacional controlada per les famílies illuminati.
    vendetta 22/02/2021 8:41 am
    perpetua per els psicopatas disfressats
    I de què servirà? 21/02/2021 6:50 pm
    Massa actes criminals ja hem vist dels miserables de la BRIMO i a hores d'ara, què, quants estan tancats en un psiquiàtric o a la presó?!
    63
    11
    Respon
    almogaver 21/02/2021 6:49 pm
    En el cos dels mossos, hi ha molt guardia civil disfressat. Tot gracies a la gestió que va fer el triparit d'en Montilla , amb en Saura , com a conseller d'interior. Com diuen en casatellà " de aquellos polvos, estos lodos"
    Caspanyol 21/02/2021 5:05 pm
    La majoria de policies mossos fan una molt bona feina. Però també és necessari que sigui qui sigui al govern, cal fer neteja als Mossos de gent racista, violenta i al servei dels feixistes. Cal fer formació i formació i formació de drets humans, sociologia, criminologia, i seguretat europea segle 21, i voler també ser una policia exemplar i no pas una policia caspanyola més. Cal ser valents i fer fora els funcionaris que no son aptes i que per exemple utilitzen la violència de forma gratuïta. D'això ho hem vist tots aquests dies per les xarxes i també en altres concentracions i manifestacions violentes. Els Mossos no s'han de posar a la mateixa alçada que la gent violenta. Catalunya no és Caspanya! Fer fora la gent que no serveix és necessari perquè la resta puguin fer una molt bona feina
    91
    10
    Respon
    Anònim 21/02/2021 5:02 pm
    La majoria de policies mossos fan una molt bona feina. Però també és necessari que sigui qui sigui al govern, cal fer neteja als Mossos de gent racista, violenta i al servei dels feixistes. Cal fer formació formació formació de drets humans, sociologia, seguretat europea segle 21, i voler ser una policia exemplar. Cal ser valents i fer fora els funcionaris que no son aptes i utilitzen la violència de forma gratuïta. Catalunya no és Caspanya! Fer fora la gent que no serveix és necessari perquè la resta puguin fer una molt bona feina. Endavant Mossos,
    Pau 21/02/2021 4:08 pm
    Me cunde muchísimo que arda Barcelona y Cataluña en general. DISFRUTAD LO VOTADO PALETOS JAJAJAJAJA. Quiero ver a Cataluña hundida en la miseria. Arriba España
      Que te cunde a ti, payaso? 21/02/2021 10:22 pm
      A la gente como tu le tenemos guardado un sitio especial... en Rambla de los Hijos de Mil Putas, 74 BCN. Cuando os tengamos a todos ahi, empezaremos a hacer galletas para perros con vuestras pelotas
      Caspanyol 21/02/2021 5:07 pm
      Calla feixista espanyol ! Quanta de la vostra gent teniu infiltrada en aquestes manifestacions violentes? Quants dels que porten la bandera catalana a les manifestacions violentes són dels vostres amagats darrera la bandera? Quants dels vostres estan infiltrats dins dels Mossos?
    uno que vive en Tabarnia 21/02/2021 3:31 pm
    una aposta perque els senoyrs de afers interns no arriabara a cap conclusio, sera un malt entes i ja esta, tota conclusio sera aquesta i no d,altre entre ells es cubreixen l,esquena, ni el Trapero s,en salva de tot aixo, fot molta pudó, i ja el hi comve
      Pep 21/02/2021 8:01 pm
      Ja has guanyat la partida.... Salut II*II
      Anònim 21/02/2021 7:59 pm
      Ja has guanyat la partida.... salut II*II
      Tabernès de taberna 21/02/2021 5:29 pm
      pudor. convé. cobreixen. senyors. conclusió, entés, està, serà, això. El web grec.cat ajuda molt en la gramàtica catalana
        uno que vive en Tabarnia 22/02/2021 11:09 am
        gracies per la teva gran ajuda, un fa el que bonament pot i no esta obligat a mes, potser per mi hi han d,altres coses que em treuen de pollaguera, que no pas la pureça del catala i d,altres volen ser els catalanets purs i silenciosos, la dignitat es al carrer no si escrius millor o pitjor el catala
        Jm 21/02/2021 6:17 pm
        Però segur que amb l’intel.ligent que’s vostè ho ha entès tot....
    Un anàlista!!!! 21/02/2021 3:21 pm
    Molt odi en aquestos comentaris!!!! La pregunta es per que esta passant, aaah aixó no interessa. Ens interessa posa molta merda i quant millor, aixó si que ens classifica . Va molta gent a manifestar-se i no passa res. Sol son uns quants i la pregunta qui són , i quins interessos ya, molt més important i qui tira la primera pedra encara més important!!! Si trobeu les respostes teniu la solució. Si realment voleu saber veritat!!!! o sino podeu continuar tirant merda que al final os caurà sobre. Temps al temps.
    30
    18
    Respon
    sro284 21/02/2021 2:58 pm
    Pocos porrazos me parecen à esta escoria anti-sistema. Reventar à estos mierdas que se creen que pueden hacer de todo. Que buenísima Imagen estamos dando de Barna, que asco.
    17
    33
    Respon
    FRAN BCN 21/02/2021 2:00 pm
    Els cafres ens destrossen el barri i a sobre una altra investigació?.'..prou bonisne....no porta enlloc
    87
    45
    Respon
    Pajaritu 21/02/2021 12:58 pm
    Una oportunidad perdida para correrlos a porrazos, uno a uno, calle arriba. Los Mossos son unas nenazas, hay que cambiarlos por la Guardia Civil, ya. ¡¡¡ JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA !!!
    21
    88
    Respon
      uno que vive en Tabarnia 21/02/2021 3:26 pm
      a ti la porra metida por la parte de abajo, te pone, he querido?
      20
      15
      Respon
    Ramon 21/02/2021 12:57 pm
    És de cabal importància que Catalunya aconsegueixi representació pròpia al Festival d'Eurovisió.
    Gonzalo 21/02/2021 12:55 pm
    Nada hombre... Que les pongan una alfombra roja y les lancen pétalos de rosa a esos delincuentes de cdr..... Manda huevos....!!!!!
    Purga als mossos! 21/02/2021 12:18 pm
    Molt fàcil. Franctiradors apostats, algú amb un megàfon i que se’l vegi bé crida, ARRIBA ESPAÑA amb el braç aixecat, qui contesti... PAM!!! PAM!!! PAM!!! Així de fàcil...
    Jg 21/02/2021 11:55 am
    Vosotros seguir con tantos miramientos con estos salvajes plaza de toros de Valencia
    uno que vive en Tabarnia 21/02/2021 3:33 pm
    va per mi Raul?, si es aixi, n,estic molt urgullos de ser.ho
    Raül 21/02/2021 3:12 pm
    L'antisistema ets tu.