La presidenta del PP de Catalunya, Alícia Sánchez-Camacho, ha admès que el PP “no havia aconseguit fins ara un compromís real amb Catalunya” i ha negat que aquesta actitud es degués al radicalisme de l’anterior direcció del partit. Camacho ha recordat que va traslladar al president del PP, Mariano Rajoy, “que la victòria a Espanya passava per Catalunya”.
La líder dels populars catalans també ha assegurat que relació entre el PP estatal i el PPC “ha evolucionat molt satisfactòriament”. “Ara s’havia de tenir el compromís real amb Catalunya, que crec que fins ara no s’havia aconseguit”, ha dit en una entrevista a l’ACN.
Així mateix, creu que demostren aquest interès amb les constants “visites i actuacions dels líders nacionals [espanyols] del partit” i ha recordat que l’última reunió dels presidents provincials del PP va tenir lloc a Catalunya.
“Hi ha un compromís decisiu i important del PP amb Catalunya i és la forma de donar entendre als catalans que el meu principal objectiu són els seus interessos”, ha reiterat. Camacho considera que el PP ha encetat una nova etapa després del congrés de València, a l’estiu. “Ha permès una nova visió i una nova relació amb Catalunya”, ha afegit.
També ha deixat clar que les seves paraules no signifiquen que l’anterior direcció del partit “fos més radical”. De fet, ha apuntat que va ser una legislatura “més complicada”, però ha indicat que el PP “va fer el que tocava”. “Davant d’un PSOE que es va dedicar a negociar amb els terroristes, que estava abocat en altres aspectes, el PP va tenir que reaccionar i respondre durant aquella legislatura”, ha subratllat.
Nega que el recurs contra l’Estatut afecti el partit
Camacho ha apuntat que el PP va presentar un recurs al Tribunal Constitucional (TC) sobre l’Estatut perquè creu que aquest text “té aspectes inconstitucionals i l’estat de dret ho permet”. “Almenys hem tingut la valentia i el coratge per dir el que pensàvem i sorprèn que el PSOE ens critiqués i ara es reconegui que la bilateralitat és inconstitucional”, ha dit.
També ha rebutjat que els afecti electoralment el fet que no hagi dictat encara una sentència. “Els catalans valoren la nostra coherència” perquè “el nostre posicionament és ferm, valent i coherent de dir les coses que pensem”, ha destacat. A parer seu, “tots els catalans volen un Estatut constitucional i no ens ha de fer por la seva resposta”.
La líder dels populars catalans considera que Catalunya ha tingut el millor sistema de finançament “gràcies a un acord del PP i CiU, que segons valoració de l’expresident Jordi Pujol era el millor acord de finançament”. “El PP segueix dient que vol un model de finançament bo per a Catalunya” i afirma que no és contradictori amb haver recorregut l’Estatut.
