La comunicadora Pilar Rahola ha denunciat avui una maniobra del Gremi de Llibreters de Catalunya contra ella i el guionista Albert Espinosa el dia de Sant Jordi, ja que els van incloure en una nova llista dels llibres més venuts, en la de mediàtics, on el llibre d’Espinosa era el primer i el de Rahola el segon.
“M’han menystingut, no es pot jugar amb l’obra de la gent d’aquesta manera” ha dit a RAC1. “Ens van fer mal a l’Albert i a mi deliberadament”, ha continuat. “És literatura pura, pot ser bona o dolenta, però és literatura”, ha etzibat Rahola. “Un llibre mediàtic és aquell que surt per Sant Jordi, que té un recorregut curt i que té voluntat de ser popular”, ha opinat. “Jo què, seré mediàtica tota la vida, encara que deixi de sortir als mitjans?”, ha preguntat amb to irònic.
La periodista ha titllat aquesta classificació de “molt indecent” i una “imbecil•litat”. “Aneu-vos-en a la porra!”, els ha dit Rahola, molt enfadada, alhora que els hi demanava una disculpa.
Aquesta tarda però, el Gremi de Llibreters ha fet públic el llistat definitiu dels llibres més venuts aquest Sant Jordi a través d’un rànquing dels 25 obres, sense distingir cap categoria. ‘Victus’ d’Albert Sánchez Piñol continua com el llibre més comprat aquesta diada, seguit de la novel·la d’Espinosa, ‘Brúixoles que busquen somriures perduts’, i ‘L’estiu que comença’ de Sílvia Soler.
