El president a l’exili, Carles Puigdemont, ha guanyat aquest cap de setmana la primera sentència judicial a Espanya en els últims sis anys. Així ho ha anunciat aquest diumenge a través de les seves xarxes socials després de força al diari madrileny El Confidencial a rectificar després d’haver publicat informació falsa l’any 2020. En el seu missatge, el president assegura que no s’esperava guanyar mai cap judici a Espanya “vista la tradició”.
Aquesta sentència arriba d’un jutjat de Pozuelo de Alarcón que, en paraules de Puigdemont, “no ha tingut més remei que assumir” que la notícia del diari madrileny tenia “una clara i indubtable interpretació, de contingut perjudicial i que desqualifica el demandant”. En aquell text el diari va assegurar que els diputats de Junts per Catalunya desviaven diners destinats a lluitar contra els efectes de la Covid a Puigdemont, una informació que no només era mentida sinó que, segons ha sentenciat el jutjat, buscaven el perjudici a Puigdemont.
A més a més, el president ha clos el seu missatge desitjant que les altres demandes que té presentades a l’estat també prosperin. Tot i això, ha lamentat que no podrà “evitar que tantes falsedats no tinguin efectes en l’opinió pública espanyola”, però ha assegurat que no les deixarà passar “sense lluitar-hi i poder posar en evidència les males pràctiques”.
Què diu la rectificació?
En la seva rectificació El Confidencial assumeix l’error en publicar la notícia i assegura que “cap diputat de JxCat ha efectuat enviaments de diners al Sr. Puigdemont fent ús de donacions per la COVID-19”. A més, també asseguren que el document Donacions dels diputats i diputades de Junts per Catalunya per a fer front a la COVID-19 que van adjuntar a la notícia va ser creat de forma unilateral i que en cas “s’ha tractat de donacions encobertes, si no destinades a un fi social”.
A més, el jutjat també els ha obligat a assegurar que “el Fons Republicà d’Acció Social sorgeix d’una iniciativa impulsada pel Consell per la República Catalana i les aportacions al Fons van íntegrament destinades a combatre el coronavirus”. A més, cal recordar que qualsevol persona encara pot consultar les donacions realitzades visitant la pàgina web del Consell de la República.