El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Pere Aragonès: “Només un president d’ERC pot representar el 80% de la societat catalana”
  • CA

Pere Aragonès (Pineda de Mar, 1982) es va posar al capdavant d’ERC de forma abrupta després que Oriol Junqueras fos empresonat i el visités a la presó. Allà, el president d’ERC li va encomanar prendre les regnes del partit mentre ell fos silenciat. Malgrat la seva joventut, ha sostingut un partit durament castigat per la repressió i li ha tocat estar al capdavant del Govern com a vicepresident amb funcions de president després que Quim Torra fos inhabilitaat. Fa vint anys que treballa per assolir la independència, ha encunyat el concepte d’independentisme pragmàtic i arriba a la campanya del 14F amb una experiència inesperada en el càrrec que aspira a ocupar. “Jo no seria candidat si l’Oriol Junqueras no fos a la presó”, remarca sempre Aragonès.

En unes eleccions imposades per uns jutges i en plena pandèmia, amb la legítima por de molts ciutadans a ser contagiats, els incentius desmobilitzadors són alts. Però a més, tem que s’hi pugui afegir decepció en el món independentista pel fet que aquesta legislatura no s’han complert els objectius promesos el 21 de desembre del 2017?

Els independentistes sempre hem tingut clar que allà on hi ha una urna hi ha l’eina per poder avançar, i això ha estat en totes i cadascuna de les eleccions. I ara ens hi juguem molt, que hi hagi un lideratge independentista a la Generalitat, i que aquest sigui d’esquerres, o que hi hagi directament una presidència de la Generalitat que sigui un apèndix de la Moncloa. Per això fem una crida a la mobilització del vot independentista i d’esquerres.

ERC veu un perill real més enllà de les enquestes que el PSC guanyi les eleccions i l’unionisme pugui sumar si l’independentisme no es mobilitza?

El PSC de Salvador Illa representa exactament el mateix que el de Miquel Iceta, els dos estaven de costat darrere de la pancarta de Societat Civil Catalana l’octubre del 2017 i els dos van donar suport al 155. Intentaran captar el vot unionista, de fet, Illa es presenta com la nova Inés Arrimadas en aquestes eleccions i no se n’amaga. Hem d’aconseguir la majoria més àmplia possible de l’independentisme i una majoria que permeti aturar el PSC.

I què ofereix ERC en cas de victòria?

Que a la Generalitat hi segueixi havent un govern que tingui per objectiu l’autodeterminació i l’amnistia, i també que això estigui dirigit amb una visió clarament progressista, i per primera vegada en les darreres dècades, hi ha l’oportunitat que l’independentisme d’esquerres presideixi la Generalitat de Catalunya. I això, en termes d’alliberament nacional, és un canvi que ens ha de permetre associar independentisme amb més benestar.

En aquests tres anys de govern JxCAT-ERC, vostès no han pogut fer polítiques prou d’esquerres perquè el seu soci els ha frenat?

Les accions d’un govern sempre és un punt intermedi entre la seva composició. Però nosaltres proposem un govern que ha d’anar més enllà de l’actual, que ha de portar el país més enllà, i per tant, ha d’estar composat més enllà d’ERC i JxCAT. Fem una crida al govern de la via àmplia que pugui incorporar també la CUP, el PDeCAT i també els Comuns. Tots plegats compartim la defensa del dret a l’autodeterminació i l’amnistia, i representaríem una àmplia majoria al Parlament de Catalunya. L’únic partit que els pot posar d’acord a tots és ERC, i poso com a exemple els pressupostos de la Generalitat del 2020. Tots, tret de la CUP, hi van donar suport, però sense ERC mai l’antiga ICV i l’antiga CiU s’haguessin posat d’acord amb un pressupost.

Ara que parla de l’antiga CiU, en una entrevista amb Gabriel Rufián vostè ha definit JxCAT com a Convergència, i ERC ha promès liquidar quatre dècades de sociovergència. Les haurà de liquidar amb JxCAT, que per a vostè és Convegència… Com es fa això?

Doncs que la presidència sigui per a ERC. Aquest és l’únic element diferenciador que hi pot haver en aquestes eleccions que no s’ha produït mai des de la República. La presidència de la Generalitat és molt important, perquè al final és el lideratge del govern i de les institucions. Aquí veiem que depèn de qui sigui la presidència es van excloent els uns als altres i aleshores es trenca aquest 80% que aglutina ERC.

Aragonès manté l’oferta d’un front ampli per l’aminista i l’autodeterminació amb JxCAT, CUP, PDeCAT i Comuns JORDI BORRÀS

En tot cas, els Comuns han rebutjat la seva invitació a formar part d’aquesta via àmplia si també hi transita JxCAT. ERC ha de triar, aleshores?

No són excloents, JxCAT i els Comuns. A Lleida hem fet aquest govern que ha acabat amb una hegemonia del PSC de moltes dècades, i el paer en cap està liderat per ERC i hi ha JxCAT i els Comuns. Cadascú pot dir el que vulgui i fer vetos creuats, però saben que si ens hem posat d’acord amb els pressupostos i a nivell municipal, per què no ens podem posar d’acord amb la Generalitat de Catalunya?

Pere Aragonès no llença la tovallola amb aquest front per l’amnistia i l’autodeterminació, doncs.

En absolut! Aquest govern representaria el consens del 80% de la població, que està a favor de l’amnistia i l’autodeterminació, de la llibertat dels presos i el retorn dels exiliats. Per aconseguir-ho, hem d’agrupar tothom qui hi estigui a favor. I ningú pot auto-excloure’s, per responsabilitat. La societat catalana és diversa i un govern ha d’incorporar diferents veus. Ens podem posar d’acord amb les polítiques públiques del futur govern, perquè ja ho vam fer amb els pressupostos.

ERC proposa un mena de cordó sanitari contra el 155?

Jo no ho plantejaria en negatiu. És cert que els que no poden participar en aquest govern són els que van donar suport al 155 parlamentari, PSC, Cs i PP, i al 155 judicial i monàrquic, que és Vox. És cert que és un govern que exclou els del 155 perquè pensem que els que van suspendre l’autogovern de Catalunya estan inhabilitats per governar, però ho plantejo en positiu: no és un govern per protegir-nos del 155 sinó per avançar. És molt més que una qüestió defensiva. Ara, evidentment, el lideratge d’aquest govern és important.

Només el pot exercir ERC?

Només un president d’ERC pot representar el 80% de la societat catalana. Només ERC és capaç d’interlocutar i arribar a acords amb aquestes parts.

En tot cas, més enllà de l’amnistia, entre aquests possibles socis de govern hi ha diverses estratègies per arribar a la independència. Com relligarà vostè aquestes estratègies si és president?

No crec que siguin excloents determinats plantejaments. Per exemple, compartim amb la CUP la necessitat de fixar l’horitzó d’un referèndum, i som conscients que en un conflicte polític amb l’Estat hi haurà moments de xoc, però també hem de forçar l’Estat a reconèixer el conflicte polític. I això només ha passat quan ERC ha guanyat, i em remeto a les eleccions generals del 2019. A més, hem de superar el 50% i ho hem de fer en totes les eleccions, enfortint les institucions i la societat civil i hem d’internacionalitzar la causa. Però a més hem de fer nostres aquells consensos que van més enllà de l’independentisme que ens poden fer avançar. Hi ha gent que no és independentista però que defensa l’autodeterminació i l’amnistia. Al final, no és important allò que proclamem o declarem, sinó allò que fem.

JxCAT planteja que si guanya les eleccions, ERC renunciï a la via del diàleg amb Madrid i se sumi a l’embat amb l’Estat, i si guanya ERC, els junters prometen fer-ho a la inversa. Accepten vostès aquest tracte a mode de plebiscit intern de l’independentisme?

Això no és una juguesca, sinó trobar quina és la via possible cap a la independència. I és aquella que centra els esforços a superar els entrebancs i limitacions que ens vam trobar l’1-O. Hi ha vies que ens mantenen en un cercle que no ens permet avançar perquè no reconeix les limitacions.

Quines condicions posaria ERC sobre la taula per formar un govern amb JxCAT, o si l’aritmètica ho permet, estan tots vostès obligats a pactar?

El que és convenient per al país és que, ara que hem d’afrontar una reconstrucció econòmica i social perquè la Covid ha destrossat el dia a dia de tantíssima gent, hi hagi una visió progressista al govern. En tot cas, en el camí cap a l’amnistia i l’autodeterminació no hi sobra ningú. I fem una crida a la responsabilitat de tothom, i cadascú ha d’explicar com vol fer les seves propostes. Nosaltres ho hem explicat, amb la via àmplia i el govern compartit. Si algú té una altra proposta, com és declarar la independència, la meva pregunta és: com es fa? I han de respondre.

Hi haurà línies vermelles per al pacte?

Volem liderar aquest projecte, i tothom està obligat a concretar. Quan els altres concretin, podrem entrar a parlar de què és assumible i què no, però de moment, malauradament no he vist concreció. Només desitjos, que compartim. Però s’ha d’explicar el com.

Pot ERC concretar si hi ha algun moment cronològic o algun fet en què donés per fracassada aquesta via possibilista?

No esperarem eternament i les propostes que fem són per dur-les a terme en els propers anys. No volem viure sempre en el mentrestant, volem la independència com més aviat millor. Jo mateix fa més de vint anys que estic compromès amb la independència d’aquest país. I deixem clar que no renunciem a cap via democràtica, però cal crear les condicions i fer l’aprenentatge que a ERC humilment creiem que hem fet després de l’1-O, detectant les febleses que cal corregir i enfortint les nostres fortaleses. No sé si tothom ha fet aquest exercici.

Pere Aragonès posa la mà al foc que no hi haurà cap acord de govern actiu o passiu amb el PSC si això signifiqués tenir la presidència?

El que defensa el PSC i el que defensa ERC és incompatible. Si sóc el president d’aquest país, treballaré per la independència i l’amnistia, i això és incompatible amb el PSC. No cal dir res més.

Què els diria a la CUP i als Comuns perquè se sumin a un govern presidit per ERC?

La CUP va votar la investidura del president Torra, però no ho va fer amb la de Jordi Turull, i després automàticament es va desentendre i que no en volia saber res. Això ha de canviar, no estem en una posició en què els independentistes ens puguem permetre el luxe, i menys els independentistes d’esquerres, de quedar passius. Ens hem d’implicar al màxim. I m’adreço tant als Comuns com a la CUP: ser oposició tota la vida no ajuda a transformar el país. Els obrim les portes a comprometre’s amb la via àmplia per avançar.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ramon a gener 29, 2021 | 22:19
    Ramon gener 29, 2021 | 22:19
    Tercers i gràcies. I ho sabeu.
    107
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 29, 2021 | 22:19 52
    Respon
  2. Icona del comentari de: Maria a gener 29, 2021 | 22:26
    Maria gener 29, 2021 | 22:26
    Us ho farem gruar i tampoc us en sortireu, rufians venuts al psoe.
    92
    Icona de dislike al comentari de: Maria a gener 29, 2021 | 22:26 57
    Respon
  3. Icona del comentari de: Tripartit no, gràcies a gener 29, 2021 | 22:41
    Tripartit no, gràcies gener 29, 2021 | 22:41
    No podem evitar que ERC es conxorxi amb els enemics de Catalunya i faci el tripartit, però sí que podem fer que la conxorxa sigui una vergonya sideral votant la candidatura del president legítim de Catalunya Carles Puigdemont
    138
    Icona de dislike al comentari de: Tripartit no, gràcies a gener 29, 2021 | 22:41 30
    Respon
  4. Icona del comentari de: Josep a gener 29, 2021 | 22:42
    Josep gener 29, 2021 | 22:42
    Aquest home tambè pren drogues?
  5. Icona del comentari de: Jo a gener 29, 2021 | 22:55
    Jo gener 29, 2021 | 22:55
    Com acudit, no té preu, però de veritat, és un engany.
  6. Icona del comentari de: Català emprenyat a gener 29, 2021 | 23:44
    Català emprenyat gener 29, 2021 | 23:44
    Només si seguiu al costat del govern més progresista de la Història recolçat per VOX i amb ajuts puntuals de colonos i pp és possible que representeu al 80%. Això si de catalanista res de res, de independentista menys encara.. Aquest és el preu que erc està disposada a pagar per tenir la presidencia de la Generalitat.
  7. Icona del comentari de: Pere a gener 30, 2021 | 00:04
    Pere gener 30, 2021 | 00:04
    Algu imagina aquest tipus juntament amb la verges i El Homrani 4 anys? Ni Catalunya ni els Catalans, indepes o no, ho podrien suportar, massa incompetencia concentrada
  8. Icona del comentari de: Ramon a gener 30, 2021 | 00:11
    Ramon gener 30, 2021 | 00:11
    La majoria dels votants d'ERC volen la independència. Concretament el 51%.
    16
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 30, 2021 | 00:11 44
    Respon
    • Icona del comentari de: Ramon a gener 30, 2021 | 11:34
      Ramon gener 30, 2021 | 11:34
      "Don't argue about facts", que diuen els anglesos. Les dades factuals no es debaten. Les dades factuals s'analitzen. El darrer CEO dóna que ja només el 51& dels votants d'ERC volen la independència. Ni punt de comparació amb els percentatges de la CUP, Junts per Catalunya i el PdCat. ERC no només no ha eixamplat la base independentista ni un puto cagarro sinó que ha fet que minvi.
  9. Icona del comentari de: Ramon a gener 30, 2021 | 00:14
    Ramon gener 30, 2021 | 00:14
    No és pas veritat, que l'actual govern espanyol és el més progressista de la història. El del 1936 n'era més: aquell matava per haver oït missa. Més progressista, impossible!
    14
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 30, 2021 | 00:14 71
    Respon
  10. Icona del comentari de: Eloi Ferrer a gener 30, 2021 | 00:54
    Eloi Ferrer gener 30, 2021 | 00:54
    Osti com calcula aques? Ara resulta que tampoc sap sumar? Que vigilin aquests caragirats somiatruites que tenen ganes de jugar brut.
  11. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a gener 30, 2021 | 00:55
    Luisnomeacuerdo gener 30, 2021 | 00:55
    Ya sabes milhaus sacad las patitas del tiesto y nacer compañía a fray junqueras porque las cosas en Europa van a cambiar para los golpistas fascistas independentistas. Avisado quedáis, luego no lloresis.
    12
    Icona de dislike al comentari de: Luisnomeacuerdo a gener 30, 2021 | 00:55 49
    Respon
    • Icona del comentari de: Luissinnabo jajajaja jajajaja jajajaj a gener 30, 2021 | 13:56
      Luissinnabo jajajaja jajajaja jajajaj gener 30, 2021 | 13:56
      Van a cambiar por que por fin... ME VAS A COMER EL CULO!!! Puto parado inútil que no sirves ni para estar escondido. Te tendiran que retirar el subsidio por parasito de larga duracion. Tu, el Gonzalo, el tio Paloma (valencia patriota) y algun que otro doctor podeis hacer cola para comerle los güevos... anormales adoctrinados!
  12. Icona del comentari de: Erc per la Catalunya Marxista.Venezolana a gener 30, 2021 | 07:14
    Erc per la Catalunya Marxista.Venezolana gener 30, 2021 | 07:14
    Dictadura Erc, 80% franquisme pur i dur. Deu meu, aquests venezolanos del Maduro Junqueras, convertiran Catalunya en una Venezuela o Andalusia miserable, de gana i rates. Esquerra ha perdut el nord, son marxistes,leninistes, i no els importa res mes que el poder absolut. Putin Junqueras fas molta Por, dictador cridaner i puny enlaire, un Lenin gruixut i capellanot. Per cert, la propietat privada esta en perill, amb aquests barbars putinescos o forra.okupes i menas
    • Icona del comentari de: Anònim a gener 30, 2021 | 08:19
      Anònim gener 30, 2021 | 08:19
      Primer de tot apunta'm al
  13. Icona del comentari de: Carme Trepat i Giné a gener 30, 2021 | 07:20
    Carme Trepat i Giné gener 30, 2021 | 07:20
    Bobo Aragones, per que en Sergi Sol no es el candidat, si tu al seu costat sembles un bebe de guarderia? El NODO.TV3 es una vergonya propia del Arias.Navarro o Sanchis, pero ens ensenya que seria la Dictadura Putinesca ee Junqueras, si pogues. DMOCRACIA O JUNQUERAS, LLIBERTAT O NODO.TV3.ERC
    101
    Icona de dislike al comentari de: Carme Trepat i Giné a gener 30, 2021 | 07:20 9
    Respon
  14. Icona del comentari de: David. a gener 30, 2021 | 07:50
    David. gener 30, 2021 | 07:50
    És el mateix votar ERC que PSOE i Podemos-comuns. Em rebenta que els mitjans de comunicació diguin que erc és independentista. És una actitud hipòcrita. És com si jo digués que sóc ecologista però que , potser , començaré a reciclar d'aquí a 30 anys si "les condicions" són idònies.....
    72
    Icona de dislike al comentari de: David. a gener 30, 2021 | 07:50 12
    Respon
  15. Icona del comentari de: el cuñao del de la pala a gener 30, 2021 | 08:02
    el cuñao del de la pala gener 30, 2021 | 08:02
    mendrugo, si tanto quieres representar al unionismo, preséntate por el pp , o c´s, o los podemitas de vox. mentiroso por naturaleza , utilizáis la palabra independencia para conseguir votos, una vez conseguidos .. !que os den ! eres como el iceta, si tanto hablas de federalismo , !federa !, si tanto hablas de independencia , !independízate!! menos mentiras.
  16. Icona del comentari de: Josep Maria a gener 30, 2021 | 08:44
    Josep Maria gener 30, 2021 | 08:44
    ERC? El partit d'en Ferran Torrent? NO, gràcies!
  17. Icona del comentari de: Esquerra nadalenca a gener 30, 2021 | 09:49
    Esquerra nadalenca gener 30, 2021 | 09:49
    Qui dirà més grans mentides, fum, fum fum...
  18. Icona del comentari de: Aragonés, de què vas? a gener 30, 2021 | 10:03
    Aragonés, de què vas? gener 30, 2021 | 10:03
    Sóc del 80%, sóc independentista i a mi ERC NO EM REPRESENTA!
  19. Icona del comentari de: Josep Camps a gener 30, 2021 | 10:15
    Josep Camps gener 30, 2021 | 10:15
    Tu no representes ni als militants d'erc, nomes representes als que viuen d'erc, agència de col.locació de parasits, ganduls i pallassos sense feina. Junqueras es la ONCE per awuesta secta d'ineptes del'atur
  20. Icona del comentari de: Miquel Duran Campeny a gener 30, 2021 | 10:18
    Miquel Duran Campeny gener 30, 2021 | 10:18
    Tripartit del junqueras, més clar quel'aigua. Qui vota ercvota illa, vota albiach, esquerres que nomes produeixen miseria, menas, okupes, drogates i lladres
    79
    Icona de dislike al comentari de: Miquel Duran Campeny a gener 30, 2021 | 10:18 10
    Respon
  21. Icona del comentari de: Montserrat Torrent a gener 30, 2021 | 10:22
    Montserrat Torrent gener 30, 2021 | 10:22
    Que bufó el nen amb barbeta de plumó. En Junqueras el va triar per que es rucquet i no li farà ombra, pobreta criatura
  22. Icona del comentari de: ? a gener 30, 2021 | 10:26
    ? gener 30, 2021 | 10:26
    ...
  23. Icona del comentari de: el Verdugo del Cid a gener 30, 2021 | 10:27
    el Verdugo del Cid gener 30, 2021 | 10:27
    Trepa de botiflers traïdors, d'una cosa us dono les gràcies: per fi us heu tret la mascareta i escopiu els aerosols de merda que porteu a dins! Heu donat un nou sentit al neologisme COVID (COVards IDiotes), però contra aquest els veritables indepes n'estem ben vacunats! Adéu-siau, escòria merdespaÑistaÑola, trepa de catalans bords!
    87
    Icona de dislike al comentari de: el Verdugo del Cid a gener 30, 2021 | 10:27 78
    Respon
  24. Icona del comentari de: Maria a gener 30, 2021 | 10:41
    Maria gener 30, 2021 | 10:41
    És un milhomes aquest Aragonès, han demostrat abastament aquests darrers mesos la incompetència d'ERC per governar i la seva manca d'empatia amb els ciutadans. Què no us enganyin ERC ni és d'esquerres ni vol la independència. Les seves polítiques economicistes i de subordinació ho demostren. O potser penseu que una persona que no ha treballat mai (ha viscut des de sempre del partit igual que l'Iceta) seria capaç de governar un país de manera equitativa i amb justícia social.? Lo més semblant a l'antiga CIU és ERC, que no us enganyin...
    91
    Icona de dislike al comentari de: Maria a gener 30, 2021 | 10:41 71
    Respon
  25. Icona del comentari de: Quim a gener 30, 2021 | 10:44
    Quim gener 30, 2021 | 10:44
    Fa gràcia aquest mighomenet
  26. Icona del comentari de: Quin pom de flors indepeees!!! a gener 30, 2021 | 10:44
    Quin pom de flors indepeees!!! gener 30, 2021 | 10:44
    Oh, sí, la colla pessigolla: Homrani, Vergés, Aragonés, la de pagesia i la de Justícia! No arribareu enlloc. El poble català és savi i tenim memòria, en especial de'n Rufian, la creme i la nata d'ERC. A mi no m'ensarronareu. En Canadell, sí, i perquè no és amb vosaltres, enganyifes!
    • Icona del comentari de: Ole Junqueras de Illa a gener 30, 2021 | 13:59
      Ole Junqueras de Illa gener 30, 2021 | 13:59
      I tota aquesta fauna iberica la presenten a les seves llistes pel TRIPARTIT DELS IBERICS. ARRIBA SANCHEZ, rarriba el junqueras, Arriba ESPAÑA.ERC
  27. Icona del comentari de: Josep a gener 30, 2021 | 10:54
    Josep gener 30, 2021 | 10:54
    Si m'has de representar tu, m'apunto al 20%.
  28. Icona del comentari de: Boletaire a gener 30, 2021 | 11:09
    Boletaire gener 30, 2021 | 11:09
    Així creus que et votarà el 80 % dels electors? Vas ben amanit noi!
  29. Icona del comentari de: Ramon a gener 30, 2021 | 11:28
    Ramon gener 30, 2021 | 11:28
    Aquesta dada del 80% és la que tenen en ment des del moment que el PSC va abduir-los, fa cosa de vint anys. I aquesta dada surt, aquesta dada sempre, ja llavors, ja vint anys enrere ha sortit de la intenció de fer desaparèixer el nacionalisme català. És el càlcul que feien en formar els anteriors tripartits, que preveien la desaparició de Convergència. I és el mateix càlcul que continuen fent ara, que frisen per la desaparició de l'espai netament independentista.
  30. Icona del comentari de: Ramon a gener 30, 2021 | 11:44
    Ramon gener 30, 2021 | 11:44
    A l'inici de Quemada!, l'agent anglès detecta de seguida un negre amb caràcter, un negre que ja se li veia que es moria de ganes de revoltar-se contra la situació. I pensà: "Aquest pot ser l'home que necessito per liderar el moviment independentista que Anglaterra veu amb bons ulls perquè l'illa deixi de ser espanyola". Els agents espanyols del 155 també van detectar de seguida Pere Aragonès, un català sense caràcter, un català que ja se li veia que es moria de ganes de acomodar-se a la situació. I pensaren: "Aquest pot ser l'homenet que necessitem per liderar el moviment claudicant que Espanya veu amb bons ulls perquè Catalunya deixi de ser independentista".
    • Icona del comentari de: Ramon a gener 30, 2021 | 12:00
      Ramon gener 30, 2021 | 12:00
      No sé si el jovent n'està al cas, que eixa pel·lícula, amb Marlon Brando de protagonista, per poder estrenar-se a Espanya van reconvertir l'illa en portuguesa, els "dolents" llavors ja no eren espanyols ans portuguesos i jo particularment sempre he sospitat que el títol adaptat del film, Queimada!, potser fou suggerit pel propi ministre espanyol competent en l'assumpte i famosament afeccionat a la queimada gallega. Quina gràcia que fan els espanyola, quan es pretenen "no nacionalistes".
    • Icona del comentari de: Menteixes com un bellaco, Ramon a gener 30, 2021 | 20:01
      Menteixes com un bellaco, Ramon gener 30, 2021 | 20:01
      La pel·lícula, coproducció franco-italiana de 1969, sempre es va dir "Queimada". Entre altres coses perquè Espanya ja no hi era des de feia dècades a Nicaragua. Pura fantasia de 1969 i tu, pelacanyas, un mentider compulsiu.
      • Icona del comentari de: Ramon a gener 31, 2021 | 02:11
        Ramon gener 31, 2021 | 02:11
        Això que deus haver tret del google no canvia el quid de la qüestió, tarugu: per què a l'estat espanyol no n'hi diuen Quemada!, en una època que els títols de les pel·lícules es traduïen sempre, igual que al món anglosaxó n'hi van dir Burn! La raó és òbvia i és la que he dit. Els espanyols no podien ser els dolents. I a aquella illa, crec que era una illa, no pas Nicaragua, tot déu tenia noms espanyols. Sempre es va dir que havia set condició posada personalment per aquell ministre que es deia com la capital de la nostra estimada comarca del Baix Cinca.
  31. Icona del comentari de: Tripartit no, gràcies a gener 30, 2021 | 11:48
    Tripartit no, gràcies gener 30, 2021 | 11:48
    "Pere Aragonès: “Només un president d’ERC pot representar el 80% de la societat catalana”". Només un ximplet o un trampós, mentider, venedor de fum pot afirmar que per eixamplar la base independentista cal aliar-se amb un partit unionista
  32. Icona del comentari de: Pere IV a gener 30, 2021 | 12:41
    Pere IV gener 30, 2021 | 12:41
    Ramon: Has tocat un dels meus temes preferits, el cinema, que tinc per la meva segona escola, prou més didàctica que la primera. Només dues puntualitzacions: A "Queimada" es tractava de trobar un patriota (José Dolores), i utilitzar-lo per fer que els esclaus canviéssin d'amo. A Catalunya es tractava de trobar un traïdor per mantenir-nos esclaus d'Espanya i, com és habitual en aquest país nostre, n'han trobat no pas un de sol, ans una nodrida colla. José Dolores és, a "Queimada" un HOME amb majúscules. Als manaies d'ERC, aquest títol els vé massa gran. Pertanyen, amb prou feines, a l'espècie humana.
    • Icona del comentari de: Sup Marcos a gener 30, 2021 | 16:30
      Sup Marcos gener 30, 2021 | 16:30
      Si, y añado cuando Marlon Brando dice que un esclavo si no es productivo mejor no mantenerlo, porque se hace viejo o se estropea, mejor esclavos que se puedan explotar, y cuando no sirvan abandonarlos a su suerte. En otras palabras exterminar al que no tenga capacidad de consumo y de crédito.
  33. Icona del comentari de: PUIGDEMONT o tripartit de comunistes per Catalunya Venezola i de misèria absoluta a gener 30, 2021 | 13:39
    PUIGDEMONT o tripartit de comunistes per Catalunya Venezola i de misèria absoluta gener 30, 2021 | 13:39
    Ni el Franco, ni el Putin,ni 3e aMaduro representen el 80%. Ceaucescu Aragones ets un miserable dictador catolic.cope. Votar Esquerra es voler la misèria dels catalans. Son nefastos, inutiils, ineptes i ganduls, junquerisme sotanero de parrraco que mai ha fotut brot. Panxuts i ridiculs, quina secta més criminal
  34. Icona del comentari de: Josep a gener 30, 2021 | 13:51
    Josep gener 30, 2021 | 13:51
    gilipolles il·luminats aquests d'erc, sou més españols quel gonzalo fill de mare treballadora a rotondes i cantonades
  35. Icona del comentari de: Dr, Juan Gonzalez a gener 30, 2021 | 13:56
    Dr, Juan Gonzalez gener 30, 2021 | 13:56
    Sort que no ha dit el 120%, el Patufet ruc. Realment aquest nen valmun euro. Pobre ERC en mans d'aquests analfabets a les ordres del EGOLATRE, EGOISTA I CREGUT JUNNQUERAS, un element perillos, psiquiatricament parlant
  36. Icona del comentari de: Josep Terradas a gener 30, 2021 | 14:00
    Josep Terradas gener 30, 2021 | 14:00
    Mai venguis la pell del llop abans de caçar-lo. Compte.8
  37. Icona del comentari de: Ramon a gener 30, 2021 | 15:57
    Ramon gener 30, 2021 | 15:57
    L'últim CEO ja dona que només un 51% dels votants d'ERC volen la independència. Atès que per culpa bàsicament d'ells, per torpedinar en tot moment la unitat, per fer-li el joc a la guerra bruta d'Espanya contra Convergència abans, contra JxCat ara, així com també per ser uns sabatots integrals que no saben ni defensar l'argument pesseter que figurava que era l'únic pel que volien la independència, atès que per culpa seva no hem crescut gota d'ençà el tomb d'ara fa deu anys, si ara ja dels seus votants només un de cada dos vol la independència queda claríssim que, en lloc de fer independentista gent que no n'era, fan unionista gent que era independentista. Aquest 51%, jo dubto que sigui real, em nego a creure que és real, però en qualsevol cas és escandalós.
    49
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 30, 2021 | 15:57 30
    Respon
  38. Icona del comentari de: Veritas a gener 30, 2021 | 16:23
    Veritas gener 30, 2021 | 16:23
    Té la seva gràcia que això ho digui el fill i nét d'il·lustres franquistes, i que van aconseguir fer la seva fortuna a l'ombra del règim de l'assassí i fill de mala mare de Franco...........
    47
    Icona de dislike al comentari de: Veritas a gener 30, 2021 | 16:23 32
    Respon
  39. Icona del comentari de: Veritas a gener 30, 2021 | 16:30
    Veritas gener 30, 2021 | 16:30
    Si el Sr. Aragones (membre d'una il·lustre saga de franquistes de Pineda de Mar ) o pitjor encara el Rufian m'han de representar, millor jo m'apunto al 20%..............
    77
    Icona de dislike al comentari de: Veritas a gener 30, 2021 | 16:30 40
    Respon
  40. Icona del comentari de: LSO a gener 30, 2021 | 16:41
    LSO gener 30, 2021 | 16:41
    He desconectado de campañas electorales, tengo claro que quiero la indepe. votaré, Primaries.Cat, eso también me obliga a no ver nada, pero nada de tv3. Buscar lo que han votado los tres partidos mal llamados indepes. junto al PSC, en Ripoll, respecto al matadero, y veréis a quien han preferido complacer, en vez de acogerse a una normativa europea que permite prohibir el ritual sádico que práctican en nombre de la religión a indefensos animales, de ER me lo espero, solo hay que ver a la bruta de la consellera de agricultura, la CUP son un comic, pero JxC que va de super europea, no me lo esperaba y han perdido mi voto.
  41. Icona del comentari de: Pere IV a gener 30, 2021 | 17:03
    Pere IV gener 30, 2021 | 17:03
    L'abandó de l'independentisme per part dels Junqueras, Torrent, Aragonés, Tardà, Rufian... és una evidència per a tothom; per a tothom, menys per als idòlatres del partit. Per a aquests, el partit no és un instrument al servei de la nació sinó el Gran Tòtem al qual sacrificar-ho tot; pensament, criteri... i la nació si cal; la veritat inqüestionable, immutable i eterna, l'oracle al qui obeïr en tot moment i circumstància. Que s'enfonsi el país i que se salvi el partit; amén. Potser les eleccions no serviran per altra cosa que per saber quants de nosaltres volem encara assolir un somni, que els oficiants de la cerimònia de la confusió i els seus fanatitzats creients allunyen del nostre abast. De segur que no serà suficient, però, donades les condicions actuals, no sería pas poc.
    96
    Icona de dislike al comentari de: Pere IV a gener 30, 2021 | 17:03 38
    Respon
  42. Icona del comentari de: Gerard Puigcercos a gener 30, 2021 | 18:19
    Gerard Puigcercos gener 30, 2021 | 18:19
    ERC es la marca blanca de Sanchez i nomes serveix per robar vots dels catalans independentistes. Junqueras es tripartit, tothom que voti erc, vota Sqnchez i contra Catalunya. JUNQUERAS ETS UN ESPANYOL COM CAL, acanvi de que Judes del psoe.erc?
    90
    Icona de dislike al comentari de: Gerard Puigcercos a gener 30, 2021 | 18:19 15
    Respon
  43. Icona del comentari de: Font d'en Segures de Benassal a gener 30, 2021 | 19:07
    Font d'en Segures de Benassal gener 30, 2021 | 19:07
    Ha !, ha !, ha ! Tota aquesta patuleia espanyolista que insulta ERC, fot el paperot perquè veuen que el souflée del que parlaven no afluixa. Jo ja he votat per correu i he votat ERC. A qui li piqui, que es grati. Independència i salut !
    21
    Icona de dislike al comentari de: Font d'en Segures de Benassal a gener 30, 2021 | 19:07 101
    Respon
    • Icona del comentari de: Ramon a gener 30, 2021 | 19:24
      Ramon gener 30, 2021 | 19:24
      El souflé del que parlaven només afluixarà si Espanya aconseguís per fi posar ERC a la presidència de la Generalitat. Llavors, sí, que afluixaria. I hòstia si no ho celebraria Espanya! Però afortunadament això no passarà.
      103
      Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 30, 2021 | 19:24 23
      Respon
    • Icona del comentari de: PD a gener 30, 2021 | 21:11
      PD gener 30, 2021 | 21:11
      Burro!
    • Icona del comentari de: Clara a gener 30, 2021 | 21:56
      Clara gener 30, 2021 | 21:56
      Ens és igual qui votis, però no cal que vegis fantasmes. Erc ha fet unes derives que no les entén ni la mare que la va parir.
    • Icona del comentari de: Joan a gener 30, 2021 | 22:50
      Joan gener 30, 2021 | 22:50
      Has votat PSOE, els vots de correos seran tots de partits espanyols. Mira que sou rucs.
    • Icona del comentari de: Julià Font a gener 31, 2021 | 10:28
      Julià Font gener 31, 2021 | 10:28
      Perdó, senyora meva, digui Independència i mort, si vota erc, per que el Homrani i la Verges, nomes saben matar i rematar, pel sistema Ferrovial, patent Junqueras y Hermano SA
  44. Icona del comentari de: Ramon a gener 30, 2021 | 19:21
    Ramon gener 30, 2021 | 19:21
    A sota li retreuen a l'heroi del 155 quelcom que van fer llurs avantpassats. Jo en això no m'hi ficaria. L'heroi del 155 no és culpable del que fessin llurs avantpassats. L'heroi del 155 és culpable del que fa ell ara. Que ja és prou greu.
    35
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 30, 2021 | 19:21 21
    Respon
  45. Icona del comentari de: T'has passat, nan a gener 30, 2021 | 20:57
    T'has passat, nan gener 30, 2021 | 20:57
    Per representar el 80% de la societat catalana has de ser Déu.
  46. Icona del comentari de: PD a gener 30, 2021 | 21:11
    PD gener 30, 2021 | 21:11
    Burro!
  47. Icona del comentari de: Sofia a gener 30, 2021 | 21:50
    Sofia gener 30, 2021 | 21:50
    El pesident o presidenta que resulti, amb el nombre de vots més o menys ajustats, ho serà per al 100% dels ls catalans. O Què pretén dir? Que renunciarà als propis objectius de país per enfotre's dels seus votants? El bon govern no s'imposa amb autoritarisme, convenç per la sensibilitat i l'eficàcia per a tots.
  48. Icona del comentari de: Aturem el TRIPARTIT JUNQUERAS D'ESPAÑA.UNA a gener 30, 2021 | 22:15
    Aturem el TRIPARTIT JUNQUERAS D'ESPAÑA.UNA gener 30, 2021 | 22:15
    Votar erc es votar españa pura, dura i caradura. Tripartit dels fills de puta del 155 i erc aguantant l'espelma, tros de carn de gos Sanchez. Junqueras, nefadt, espanyol i egolatra, es creu Deu i es una verdulera ploraire
  49. Icona del comentari de: Lurdes R. a gener 30, 2021 | 23:25
    Lurdes R. gener 30, 2021 | 23:25
    Amb vosaltres no hem anat en lloc, ans el contrari, us heu dedicat a posar pals a les rodes a tot a reu, i a pactar amb el PSOE del 155 a canvi de res. Vàreu trair al poble català quan vàreu trencar el pacte amb nocturnitat amb el MHP Puigdemont desconvocant el ple on s'havia de fer president. No vàreu defensar com ho fan els que tenen honor al MHP Torra. El sr. Junqueras (mentider i manipulador, parleu amb qui el conegui de veritat) no va fer res per la indepència de Catalunya mentre va ser conseller titular d’Economia i Hisenda més enllà de mentir i dedicar-se a posar pals a les rodes al govern del MHP Puigdemont, espero que algun dia expliqueu les seves reunions secretes a Madrid, cada setmana, amb la Sáenz de Santamaria, que li va prometre? que seria president previ fer-lo un màrtir català perquè s’estaria dos dies a la presó?
    77
    Icona de dislike al comentari de: Lurdes R. a gener 30, 2021 | 23:25 95
    Respon
    • Icona del comentari de: Ramon a gener 31, 2021 | 01:47
      Ramon gener 31, 2021 | 01:47
      Per descomptadíssim, que el pla era que la presó de Junqueras seria cosa de dies i formaria part de llur campanya electoral! El candidat del 155 per presidir la Generalitat era Junqueras. A l'Aleix Vidal-Quadras se li va escapar i tot, que aquest era el pla!
  50. Icona del comentari de: Veritas a gener 30, 2021 | 23:53
    Veritas gener 30, 2021 | 23:53
    ERÑ => TRIPARTIT => Rendició - Submissió - Autonomisme
    33
    Icona de dislike al comentari de: Veritas a gener 30, 2021 | 23:53 76
    Respon
  51. Icona del comentari de: Ramon a gener 31, 2021 | 01:44
    Ramon gener 31, 2021 | 01:44
    Aquesta xifra del 80 per cent la tenen en ment des de fa vint anys. És just el percentatge que ja el tenien en ment quan formen el primer tripartit. Perquè llur pla era que Convergència desapareixeria (de fet, aquest miserable objectiu era un dels dos factors que unien els conxorxats: l'altre, el sucu-sucu). El pla del tripartit era que de CiU només en quedaria la UDC del Duran com a marca blanca o partit associat al PP, el 20% restant. El pla de sociates, comunistes i ERC (Sigles Usurpades) mai no ha deixat de ser aquest. I òbviament el pla mai no ha tingut per objectiu la independència sinó un repartiment perpetu del poder i menjadores.
  52. Icona del comentari de: Ramon a gener 31, 2021 | 01:50
    Ramon gener 31, 2021 | 01:50
    Avui ja ho ha dit el Pedo Sánchez, que esperen guanyar mercès al vot per correu igual que ho ha fet a Amèrica el Partit Demòcrata. O sigui descarat. Ni se n'amaguen. No hi deu haver cap govern del món que instrumentalitzi tan miserablement l'epidèmia, com l'espanyol de sociates i pudents.
  53. Icona del comentari de: Ramon (agraint al nostre rei i el nostre tarugu les correccions) a gener 31, 2021 | 02:19
    Ramon (agraint al nostre rei i el nostre tarugu les correccions) gener 31, 2021 | 02:19
    A l'inici de Cremada!, l'agent anglès detecta de seguida un negre amb caràcter, un negre que ja se li veia que es moria de ganes de revoltar-se contra la situació. I pensà: "Aquest pot ser l'home que necessito per liderar el moviment rebel que Anglaterra veu amb bons ulls perquè l'illa s'independitzi". Els agents espanyols del 155 també van detectar de seguida Pere Aragonès, un català sense caràcter, un català que ja se li veia que es moria de ganes de acomodar-se a la situació. I pensaren: "Aquest pot ser l'homenet que necessitem per liderar el moviment claudicant que Espanya veu amb bons ulls perquè Catalunya deixi de ser independentista".
  54. Icona del comentari de: Mongetes tendres d'ERCatolics pel Tripartit a gener 31, 2021 | 06:20
    Mongetes tendres d'ERCatolics pel Tripartit gener 31, 2021 | 06:20
    M'encanta el BOBO ARAGONES, amb aquestes galtetes de nen ric, bufó i de col.leg ide monges. Per votar aixó cal primer resar 10 parenostres i confesar.se amb un omella
    • Icona del comentari de: Que Deu beneixi a ERCatòlics a gener 31, 2021 | 10:20
      Que Deu beneixi a ERCatòlics gener 31, 2021 | 10:20
      El Reverendo Junqueras i l'escolanet Aragones, farien bonesi guarnides misses, comunions i bodes. El dia que pleguin de muntar tripartits i altres hòsties, tenen feina diocesana, la COPE els acollirà amb molt carinyo
  55. Icona del comentari de: Catalans de Ferrovial, voteu ERC.TRIPARTIT, som inDEPENDISTES D'ESPAÑA a gener 31, 2021 | 08:51
    Catalans de Ferrovial, voteu ERC.TRIPARTIT, som inDEPENDISTES D'ESPAÑA gener 31, 2021 | 08:51
    Ferrovial et representa a tu i a erc, i poc mes. Ni el 0,00001% es representat per FErrovial.ERC, ho entens, venut a l'IBEX35 i el seu tripartit imposat al Junqueras
  56. Icona del comentari de: Ton a gener 31, 2021 | 10:46
    Ton gener 31, 2021 | 10:46
    A sobre un xuleta de merda
  57. Icona del comentari de: Lluís Solé a gener 31, 2021 | 10:57
    Lluís Solé gener 31, 2021 | 10:57
    Ja es va veure quan vàreu fer president al Montilla, aquesta és la vostra línia. Vàreu, juntament amb Iniciativa, portar la Generalitat a la ruïna. I la cosa es repeteix, ara heu pactat amb els del PSOE del 155 a canvi de absolutament res. Ara bé, se us ha de reconèixer que heu sigut molt hàbils a l'hora de desmuntar tot el procés a canvi de poder. Per cert, ara que el Junqueras no sé que diu de que no heu estat mai corruptes, clar, al formar el tripartit, amb tal de no tocar el peatges (que ho portaveu al programa de treure'ls) la caixa us va condonar 1,3 milions d'euros, vàreu donar pel sac a la ciutadania a canvi de deute (corrupció pactada), molt d'esquerres.
  58. Icona del comentari de: Ramon a gener 31, 2021 | 10:58
    Ramon gener 31, 2021 | 10:58
    A mi no em podrà representar mai algú que tant li fa que mori la llengua catalana. Es veu que li van dir si per la independència renunciaria al català i llur resposta immediata fou: "On s'ha de signar?". La pregunta que ens hem de fer ara, que ERC (Sigles Usurpades) ja diu que la independència serà impossible, ara exactament per quina raó hem de continuar renunciant a la normalització del català? Quina és, ara, la causa per la que segons aquests renegats no hi hauria d'haver una embranzida per salvar el català? Tal vegada assegurar-los la menjadora, tites, tites?

Respon a Lurdes R. Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa